HANIM KARDEŞLERİMİZİN
DİKKATİNE !!!
LÜTFEN
VİDEOYU İZLEMEDEN
DİNLEYELİM !!!
“Erkeklerin tesettürü mü olur?
Sadece göz kapağı değil mi?😨” diye düşünüyor olabilirsiniz.
Hayır, değil!
Tesettür deyince aklımıza direk kadınlar geliyor. Oysa ki tesettür bütün insanlığı kapsayan bir emirdir.
Kadının örtüsü gibi erkeğin de örtünme kuralları vardır ve bu yalnızca göz kapaklarından meydana gelmez.
İşte bu nedenle bu devirde bir yandan kadının tesettürü inşa edilir, yıkılır, harap edilip yeniden onarılırken; erkeğin tesettürü konuşulmadan parçalanmıştır bile.
Zira Müslüman erkekler bile kendi tesettür sınırlarını tam manasıyla bilmemektedir.
Efendimiz (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) şöyle buyuruyor ;
“Evet, ben evde, seferde, gece ve gündüz sirval giyerim. Çünkü ben örtünmeyle emrolundum. Bundan daha iyi örten bir şey bulamıyorum.”
(Heysemi, Mecmaü’z-Zevaid, c.5, s. 122)Sirval, bugünün koşullarında şöyle açıklanıyor, ne şalvar, ne pantolon, altlık olarak giyilen bir kıyafet.
Öncelikle ayetlerin ve hadislerin çerçevesinde erkeğin tesettürü konusunda alınması gereken şu 10 mesaja bakmak gerekir;
1- Örtünmek yani tesettür, sadece kadınlara farz olan bir emir değildir.
2- Erkeğin tesettürü de aynen kadının tesettürü gibi çok önemli bir yükümlülüktür.
3- Kadının tesettürü için hükümler beyan eden Efendimiz (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ), erkeğin tesettürü içinde hükümler beyan etmiştir.
4- Kadın tesettürü ihmal ederse başına neler gelecekse, erkekte ihmal edince aynı durumlarla karşılaşacaktır.
5- Erkek için de kadın için de tesettür fıtri bir durumdur.
6- Şeytan insanı çıplaklığa, Allah ise insanı tesettüre çağırmaktadır.
7- Giyilecek elbiseler kesinlikle helal eşyalardan olmalı; harama asla kapı açılmamalıdır.
8- Allah (celle celâluhû) verdiği nimetlerinin, israfa kaçmadan kulunun üzerinde görülmesini istemektedir.
9- Kadın ve erkek birbirine eşit değil, eştir; birbirinin rakibi değil, tamamlayıcılarıdır.
10- Kadının cazibesi erkekten her zaman fazladır, bundan dolayı biri ziynetlerini saklamalı; diğeri ziynetlerinin sınırlarını koruyarak, üzerinde taşımalıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
El-Hicab (Tesettür/Örtünme)
SpiritualHicab nedir bilir misiniz? Peki doğru tesettür nasıl olur? Tesettür, Örtünme, Mahrem, Namahrem, Akraba ilişkisi, Tesettürde dikkat etmemiz gerekenler, Namahrem ile Tokalaşmak, Namahrem ile Konuşmak, Gelin ayrıntılı bir şekilde bilgilerimizi tazeley...