Perselus Piton, a Roxfort újonnan kinevezett igazgatója komor tekintettel figyelte, ahogy a diákok belépnek a kastélyba. Kevesen tértek vissza, mugli születésűeket csak elvétve látott. Egy kriptában több volt az életkedv, mint a diákok között. Az előző évektől eltérően senki sem akart a nyári élményeiről mesélni. Tudták, hogy minden megváltozott. Egy ismert halálfaló lett az igazgató, aki ráadásul megölte az előzőt. Ezek után, hogy bízzanak abban, hogy nem Voldemort uralja az iskolát?
A férfi szeme idegesen keresett egy bizonyos személyt, és mikor nem lelte, összeszorult a torka, pedig örülnie kellett volna. Sarah Selleck talán végre az életben egyszer megfogadta a tanácsát és elhagyta az országot még, amíg tehette. Augusztusban betöltötte a nagykorúságot, így már a nyomjel sem volt rajta. De az eszével tudta, hogy a boszorka soha semmi elől nem menekül el.
− Minden diák megérkezett? – kérdezte nem törődően Piton a mögötte álló Carrowtól. A nő széles mosolyt küldött felé és izgatottan bólintott. Perselus megfordult és suhogó talárral elindult a Nagyterem felé.
Végigsétált az ismerős mégis most idegen folyosókon és a hátsó ajtón belépett a terembe. Odabent már mindenki a helyén ült néma csendben. McGalagony villámló szemmel meredt rá, de ő nem foglalkozott vele. Szeme újból végigsöpört a diákokon, de akkor sem találta a lányt.
A pódium közepére sétált és bársonyos hangon megszólalt.
− Köszöntöm az idei év tanulóit. Ez az év sok kihívást fog rejteni a számukra, de bízom benne, hogy mindenki méltón ki fogja állni a próbatételt. – Egy pillanatra megállt, majd folytatta. – A szabályok hasonlóak az elmúlt évhez. Tíz után egy diákot sem akarok látni a folyosókon, a Tiltott Rengeteg, mint ahogy a neve is mondja tiltott – emelte ki gúnyosan. -, és az ide évben két új tanárt is köszönthetünk a köreinkben. Alecto Carrow mugliismereteket míg Amycus Carrow sötét varázslatok kivédését fog tanítani. Remélem, hogy mindannyian kellő tisztelettel fognak bánni a tanáraikkal. És végül jó étvágyat kívánok a vacsorához!
Senki sem tapsolta meg. Ő pedig egy feszült, idegőrlő vacsorának nézett elébe. Az elsősök beavatásán szinte oda sem figyelt. A vacsorán is alig várta már, hogy elmehessen. És mikor végre mehetne, kinyílik a Nagyterem ajtaja. Már félig felkelt a helyéről, mikor meglátta. A szíve kihagyott egy ütemet, ahogy a lány belépett.
Az iskolai egyenruháját viselte, mégis sugárzott róla a határozottság és az erő. Varázsereje úgy ölelte körbe, mintha egy köpeny lenne, és Perselus még olyan távolról is érezte, ahogy ki-, kinyúl, hogy érzékeltesse a többiekkel a hatalmát. Sarah Selleck gyönyörű, erős nő benyomását keltette.
A kriptahangulat még mélyebbre zuhant. Sokan máris félve pillantgattak felé és a két Carrow felé, de Sarah csak széles mosollyal az arcán megindult előre és a Griffendél asztalánál leült Neville és Ginny közé.
− Ez a sárvérű mégis mit keres itt?! – kiáltott fel hisztérikusan Parkinson. Perselus összeszorította a fogát. Hát, máris kezdődik? Sellecknek is lehetett volna több esze, hogy nem provokál ki egy ilyen csetepatét.
Carrowék csak erre vártak és máris rávetették magukat a griffendélesre. Vagyis csak akarták. Hiába próbálták megátkozni a lányt, annak egy haja szála sem görbült meg. Továbbra is nyugodtan ült a helyén és eszegette a vacsoráját.
Végül Amycus durván megragadta a lány könyökét, mire Piton szeme összeszűkült. Szinte egyszerre lökték odébb Sarah-val a férfit mágia segítségével. A boszorka értetlenséget színlelve állt fel a helyéről és pillantott körbe. Szeme, mikor megakadt Pitonon, pajkosan megcsillant. Perselus a helyzet komolysága ellenére majdnem elmosolyodott.
YOU ARE READING
Tisztalelkű sorozat 2. - Lelkek háborúja
FanfictionA háború elérte Roxfortot. Voldemort irányítás alatt tartja az iskolát és az Egyesült Királyság varázsvilágát. Látszólag. Míg Harryék arra törekednek, hogy elpusztítsák az összes horcruxot, addig Sarah az iskolán belül próbálja aláásni Tudjukki hata...