Hamarosan felhangzott az első sikoly. Mindenki a másodikos lány köré gyűlt, de épp, hogy csak odaértek, mikor a másik irányból is felhangzott egy sikoly.
− Tudom, sokan közületek harcolni akarnak – szólalt meg Voldemort sziszegő hangja. – Mi több egyesek azt hiszik, hogy harcolni okos dolog, pedig ostobaság. Adjátok ki Harry Pottert! Akkor senkinek nem esik bántódása! Adjátok ki Harry Potter, és én cserébe megkímélem a Roxfortot! Adjátok ki Harry Pottert, és nem fog elmaradni a jutalmatok! Egy órát kaptok – halkult el a hang.
A diákok riadtan tekintettek, hol egymásra, hol Harryre. Fogalmuk sem volt, mi tévők legyenek.
− Gyerünk! – szólalt meg Pansy Parkinson. – Mire vártok? Fogjátok meg!
Egy pillanatig nem mozdult senki, aztán egyre többen álltak Harry elé védelmezően. És ahogy egyre többen sorakoztak fel a fiú elé, úgy toppant be Frics úr kiáltozva.
− Diákok! Körleten kívül mászkáltok? Nincsenek ágyban! – robogott be, karjában Mrs. Norrissal. – Diákok vannak a folyosókon!
− Ott vannak, mert ott van most a helyük, maga gyengeelméjű! – förmedt rá a férfire McGalagony, és Sarah alig bírta visszafojtani a röhögését.
Frics megszeppenten megtorpant, aztán nagyot nyelve kinyögte.
− Öhm...bocsánat...
− Mindazonáltal, Frics úr – sétált le a pódiumról McGalagony. -, a legjobb pillanatban érkezett. Kérem, legyen olyan kedves, és vezesse ki Parkinson kisasszonyt a többi mardekárossal együtt a teremből.
− Természetesen, tanárnő – felelte a kvibli. – És hova vezessem őket?
− Az alagsor megfelel – kulcsolta össze a kezét a nő.
Hangos taps zengte be a termet, ami elnyomta Frics indulásra felszólító hangját. Ameddig a mardekárosok kifelé indultak, addig Harry, nyomában a többiekkel, McGalagony elé sietett.
− Egy szót se, Potter! – emelte fel a kezét a Griffendél házvezetője. – Miss. Selleck mindent elmondott, amit tudnom kell. A Rend tagok bármelyik percben megérkezhetnek. Addig is a kastélyt fel kell készítenünk!
És mintha csak erre vártak volna a Nagyterem ajtaja újra kinyílt és a Főnix rendje tagjai léptek be rajta, több ismeretlen emberrel együtt.
− Anya! Apa! – kiáltott fel Ginny, és rögtön a szülei nyakába vetette magát.
− Tom! – Ez Hermione hangja volt, aki viszont a férfi nyakába ugrott. Thomas kacagva szorította magához a lányt.
− Tudtam én, hogy eszes egy boszorka vagy te – nevette a férfi. – Betörni a Gringottsba? – pillantott le rá elismerően. Hermione pirulva bújt göndör tincsei mögé.
Sarah kuncogva figyelte őket. Úgy néz ki, valamiről lemaradt.
− Ez az áruló mit keres itt?! – kiáltott fel dühösen Rémszem.
A lány arcáról azonnal lehervadt a mosoly és szem forgatva fordult a varázsló felé.
− Én is örülök, hogy látom – mondta szarkasztikusan.
Mordon kivont pálcával közeledett felé, de McGalagony határozott hangja megállította.
− Ott álljon meg, Alastor! – csattant fel a nő. – Miss. Selleck teljes mellszélességgel védte az iskolát és a benne lévőket.
− Igen, ez így van! – kiáltott közbe több hang is.
− Én kértem Sarah-t, hogy maradjon itt – lépett elő Harry. – Nekem segített.
Sarah meghatottan figyelte, ahogy az egész iskola kiáll mellette, míg Alastor mogorva arckifejezéssel, lebiggyesztett szájjal fordított hátat a lánynak. A boszorka tudta, hogy az ex-auror nehezen nyeli le a békát, elvégre nagyon a bögyében volt és alig várta, hogy legyen oka őt valami miatt megátkozni.
− Jól van, emberek – ragadta magához ismételten a szót McGalagony. – Biztosítsuk a kastélyt!
Mindenki azonnal felbuzdult és tettre készen várta az újdonsült igazgató parancsait.
− Komolyan mondta, tanárnő? – kérdezett vissza Neville, miután megkapta az ő feladatát. – Engedélyt ad, hogy ilyet csináljunk?
− El is várom, hogy megtegyék, Longbottom – indult meg sietve kifelé a nő.
− Robbantás? Bumm? – kérdezte csak azért is hitetlenkedve a fiú. Az agya valószínűleg teljesen lefagyott amiatt, hogy a mindig szigorú házvezetőjük most személyesen kéri ilyenre.
− Bumm! – felelte McGalagony és arcán egy lázas vigyor tűnt fel. Neville szeme elkerekedett és egy pillanatig még a száját és tátva hagyta, mielőtt megszólalt volna.
− Eszelős – jelentette ki ámultan. – De hogy tudjuk azt megcsinálni?
− Kérje ki Finnigan barátja tanácsát. Emlékezetem szerint ő megfelelően jártas a pirotechnikában!
− Lesz ott durranás – szólalt meg az említett.
− Ez a beszéd – felelte a nő oda sem nézve. – Menjenek, hess! – legyezte el őket.
Sarah vigyorogva követte őket, de néhány méter után megállt és felnézett az égre, ahol most több fénycsóva jelent meg.
− Protego maxima... - mormolta ő is, ügyelve, hogy elég erőt vigyen a pajzsba. Mikor látta, hogy a pajzs ezüstösen ragyogva körbeveszi az egész iskolát, Neville és a többiek után sietett.
Alig foglalta el a helyét Neville mellett, mikor odakintről több átok indult meg az iskola felé. Hatalmas robbanással csapódtak neki a pajzsnak.
Hamarosan több tucatnyi vadember és vérfarkas tört elő a Tiltott Rengetegből és kiáltva rohant feléjük. Csakhogy amint az elsők elérték a pajzsot egyszerűen porrá váltak. Neville-el döbbenten nézték őket, míg az ellenség megtorpanva várt.
− Hát, ez oltári – vigyorodott el Sarah.
− Na? – robbant ki Neville-ből. – Mi van? Mire vártok?
− Nem biztos, hogy hergelni kellene őket – felelte a lány halkan. És mintha a sors is őt akarná igazolni, még az eddigieknél is nagyobb robbanás rázta meg a pajzsot, ami szépen lassan bomlani kezdett.
Fenrir, aki a vérfarkasokat vezette, félresepert egy lehulló foszlányt a pálcájával, majd nagyon óvatosan előrébb lépett. Neville és Sarah elakadó lélegzettel figyelte, ahogy a vérfarkas átlépi a volt pajzs határát.
A vérfarkasok újra közeledni kezdtek feléjük, míg ők lélekszakadva rohantak át a hídon a többiek felé. Fenrir közben átkokkal bombázta őket, de Sarah-nak hála egyiknek sem volt haszna. Míg a lány arra figyelt, hogy védve legyenek, addig Neville beindította a kihelyezett kis bombákat. És ahogy a híd omlani kezdett a vérfarkasok alatt, úgy hagyott fel Fenrir is a támadással és kezdett az életéért futni.
Sarah és Neville már látta a többieket, de mögöttük a híd vészesen omlott. Már Fenrir is lezuhant, egyedül ők maradtak. A két griffendéles érezte, ahogy a lábuk alól kiszalad a talaj, ami arra késztette őket, hogy ugorjanak.
− Sarah! Neville! – hallották Ginny ijedt kiáltását. Nem sokra rá fel is tűnt az ijedt lány vörös hajkoronája. Amint meglátta a két kapaszkodó társát megkönnyebbülten felsóhajtott és a kezét lenyújtva segített nekik feljutni.
− Jók vagyunk – lihegte Neville, ahogy biztos talajra jutott.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tisztalelkű sorozat 2. - Lelkek háborúja
Hayran KurguA háború elérte Roxfortot. Voldemort irányítás alatt tartja az iskolát és az Egyesült Királyság varázsvilágát. Látszólag. Míg Harryék arra törekednek, hogy elpusztítsák az összes horcruxot, addig Sarah az iskolán belül próbálja aláásni Tudjukki hata...