Dato' Osman memandang tajam isterinya yang sedang sedap bersandar disofa. Dengan keropok ditangan sambil menonton tv. Orang tanya pun buat bodo je.
Dato' Osman merentap keropok milik Datin Ramlah. Datin Ramlah tercekik akibat terkejut. Dia cepat-cepat minum air. Kalau tak mati tercekik dia nanti.
"u ni dah kenapa?!" marah Datin Ramlah bangun berdiri memandang suaminya. Dato' Osman melempar keropok lalu keropok itu bertaburan di atas lantai.
"U nak jadi isteri derhaka ke hah?! i tanya u. Kenapa u buat bodoh je?! u ingat i ni tunggul kayu ke ape hah?!" Dato' Osman menegking, sudah lama dia tidak marah orang tambahan itu isterinya.
"U tu pulak. Nak jadi dayus ke hah?!" balas Datin Ramlah sambil menunding jari ke muka Dato' Osman.
Dato' Osman memegang tangan Datin Ramlah dan mengenggam kuat. Sampai mengaduh sakit isterinya.
"U yang buat i jadi dayus Ramlah. U ingat i tak tau apa yang u buat belakang i?" Dato' Osman senyum sinis memandang wajah isterinya yang terkejut.
"A..apa.. apa yang u tau?" Tanya Datin Ramlah gugup. Dato' Osman menarik Datin Ramlah agar dekat dengannya. Ramlah terjatuh di dada Dato' Osman. Dia cepat" menjauh.
Dato' Osman melepaskan pegangannya kasar. sampu surat yang di kepit di bawah ketiak di lempar tepat ke wajah Datin Ramlah.
Kalau dato' dah marah kau jangan menyampuk nanti kau-kau sekali kena marah. Syuppp. Diam. Baca diam-diam okey. Jom tengok apa yang ada dalam sampul tu.
eh? mesti korang pelik kan kenapa dia tak tanya pasal Raisha? you know why? sebab dia baru balik outstation. Tak tau lagi kata isha takde. Lets sambung.
Datin Ramlah membuka sampul itu takut" , dia takut Osman tahu yang dia telah menyebabkan Raisha jadi begitu. Sekeping gambar dikeluarkan. Macam nak terkeluar biji mata melihat gambar itu. Ada lagi gambar. Ramlah lihat ke semua nya.
Dato' Osman memeluk tubuh sambil memandang Datin Ramlah dengan pandangan sinis. Huuu garang kan??
"Ni i boleh explain. Semua ni just mistake honey." ujar Datin Ramlah sambil memandang sayu suaminya. Dato' Osman mengeluarkan pula handphone huawei jenama terbaru itu. satu video di tunjuk pada Ramlah.
Apa lagi reaksi Ramlah tu. Terkejut beruk la. Ish dalam dia dah buat line clear ada juga spy. Kurang ajar. Siapa je yang buat ni aku bunuh!. Ramlah lantas memegang tangan Osman. Dia menidakkan video itu.
"Itu fitnah , u tak percaya i ke? i kan isteri u?" ujar Datin Ramlah merayu. Osman menjeling isterinya. Matanya melilau mencari anak kesayanggannya.
"Isha mana?" Dato' Osman mengabaikan kata Ramlah tadi.
"Isha, isha, isha, dah tak de." balas Ramlah.
Tubuh Ramlah di tolak kasar. Nasib tak jatuh.
"Apa maksud u tak de?!" marahnya.
"Isha dah lari dengan kawan dia. I balik semalam cari dia tapi tak jumpa. I mintak maaf sebab lalai jaga anak kita sayang." balas Datin Ramlah mengesat tubir mata. PALSU!!
Dato' Osman tergeleng kepala. Handphone di buka. Nombor seseorang di dail.
"Hello, isha ada dengan kamu? oh ye? Okey. Thank u. Nanti saya call balik. Ye ye assalamualaikum" dia menutup panggilan. Isterinya dijeling lalu meninggalkan isterinya di ruang tamu berseorangan.
((****))
Dato' Osman memarking kereta di garaj yang di sediakan. Pintu rumah lot 12 di ketuk.
"Assalamualaikum.." laung Dato' Osman. Pintu di buka oleh seseorang.
"Waalaikumsalam. Uncle.. masuk la. Kak su tengah masak." Pelawa Wafiey dengan senyuman. Pintu di buka luas. Dato' Osman melangkah masuk dengan sopan.
"Ishaa... ni papa awak dah sampaii" jerit Wafiey setelah mengarahkan Dato' Osman agar duduk di sofa. Kaki nya melangkah ke tingkat atas. Sejak kemarin pening kepala. Solat pun tak. Mujur la dia datang bulan mengambang.
Bulan mengambang tu ape? wey sapa faham okey. Tak paham diam je. Jangan tanya orang. Faham?. haih. Haha.
Wafiey turun dari tangga seorang diri, tanpa Raisha. Dia lantas pergi ke arah Dato' Osman yang sedang menghadap handphone. Wafiey duduk di sofa bersebelahan Dato' Osman. Dato' Osman menutup telefon dan senyum memandang Wafiey.
"Isha mana?" tanya Dato' Osman.
"Isha tak sihat. Dari subuh kemarin dia dia asyik pening kepala je." balas Wafiey senyum.
Suraya meletakkan dulang air di atas meja tetamu lalu di tuangnya sopan. Wafiey membantu kakaknya.
Aku tak pandai buat ayat. Huarghhhhh. Tunggu jap. Jap je. Jap je.
jap.
jap.
jap.
pikir jap.
allaaaaa.
jap.
Jap.
ha nak sampai dah.
sikit lagi.
lagi.
ada bawah lagi.
jangan la slide laju sangat.
Sabaaaarr.
sabar separuh daripada iman.
Okey done.Esok sambung. Hahaha k bye. Jangan lupa vote okeyh. Bye ii. Sian hampa en.😂
YOU ARE READING
Aku, Cinta Dia.✅
RomanceNur Aleina Raisha , nama saja sudah cantik apatah lagi tuan empunya badan , malangnya masalah mantel yang dihadapinya sekarang membatasi segalanya. Kehadiran Wafiey Harith dan Suraya bakal mengubah hidup Raisha menjadi normal semula. Semakin hari se...