🦋24🦋

18 3 0
                                    

       
       Suraya dengan perlahan menutup pintu rumah. Kereta hitam yang berada di luar pagar Suraya tujui.

      Suraya membuka pintu kereta. Tempat Sebelah penumpang dia duduki.

       "Ada apa nak jumpa aku?" Soal Suraya senada.

       Perempuan yang memakai sweeter (betul ke eja?) Itu ketawa. Muka nya ditutupi dengan penutup muka warna hitam. Rambut diselitkan ke belakang telinga.

      Suraya menjeling. Tudung dibetulkan sedikit.

        "Kau dah buat apa aku suruh?" Soal lelaki itu. Suraya mengangguk.

        "Aku dah buat apa kau suruh. Please taubat. Aku dah taknak masuk campur." Balas Suraya. Sumpah sekarang dia terpaksa.

        "Hei, lek lek la. Aku muda lagi nak bertaubat la. Selagi aku tak dapat apa aku nak. Jangan harap aku nak berhenti." Tegas perempuan itu berkata.

       "Taubat tak kenal usia lah. " Ujar Suraya . Orang macam dia ni harus di nasihati.

         "Diam lah kau! Memekak je! Kau nak mak bapak kau mati ke hah?!" Dia mencengkam tudung belakang Suraya. Suraya memegang tangan perempuan itu.

          "Aku dah ikut cakap kau! Apa kau nak!" Pantas Suraya menepis tangan perempuan itu.

        "Aku nak perempuan tu hilang suami dia! Kau nak tahu kenapa? Sebab dia aku hilang suami aku!" Tengking perempuan itu.

       "Ikut suka kau lah. Dan, lepasni jangan libatkan aku lagi. Aku dah tak nak ada kena mengena lagi. Faham?" Suraya membuka pintu kereta.

        Perempuan itu menahan Suraya dari melangkah keluar. Penutup muka dibuka.

        "Aku nak kau.... Goda Alif." Sengih perempuan itu.

        "Ya Allah ram! Bertaubat lah! Kau baru keluar penjara kot!" Geram Suraya dengan sikap Ramlah. Ehhh. Ramlah? Ramlah comeback?.

                             (✨)

          Aku mengemas barang ke dalam beg. Time to home.

        Pintu ward dibuka. Tapi bukan Alif , malah... Wafiey. Wafiey menghampiri ku dengan senyuman kelat.

        "Wafiey. Awak buat apa kat sini?" Soalku memandang Wafiey. Wafiey duduk di birai katil.

        "Melawat awak la sayang oi. Semalam saya sibuk. Tak sempat nak melawat." Balas wafiey tersengih.

       "Ye eh? Oh, saya nak tanya ni. Kenapa awak halau Su eh?" Tanya ku. Wafiey berkerut dahi.

       "Bila nya saya halau? Saya cuma suruh dia keluar je." Balas Wafiey bersahaja.

        Aku mencebik. Aku menyambung kemas. Wafiey berdiri di sebelah ku. Tanganku dicapainya lalu diletak ke dada. Aku memandang.

        "Awak tetap di hati saya walaupun awak dah berpunya. Saya tetap akan pastikan awak akan jadi milik saya Isha." Ujar Wafiey nada romantik.

       Aku menelan air liur. Tangan ku yang berada ditangannya aku tarik kembali secara perlahan.

        "Saya..." Belum sempat aku membalas Wafiey meletakkan jarinya ke bibir ku.

         "Don't say anything. Saya faham." Senyum Wafiey. Jari diturunkan. Aku berinjak kebelakang sedikit.

        Tak sedar belakang aku ada beg dilantai. Aku hampir terjatuh, mujur Wafiey sempat menangkap. Kini..

        Kedudukan aku dan wafiey berpelukan. Kepala ku berada erat di dada nya. Aku menolak wafiey.

Aku, Cinta Dia.✅Where stories live. Discover now