🦋27🦋

14 2 0
                                    

      Pin!!!! Hon bergema dikawasan itu. Wafiey yang tadi nya berdiri sepi di tengah jalan kini, berada di tepi jalan. Semuanya terjadi begitu pantas.

     Wafiey memandang si gerangan yang membantunya. Ayu? Wafiey memandang Ayu.

      "Ayu?" Soal wafiey bagi mendapatkan kepastian.

     Gadis bertudung litup itu memandang sambil mengukir kan senyuman manis.

      "Mujur awak selamat Wafiey, kalau tak dah jadi lempeng awak dekat atas jalan tar ni. Lori tahu tak yang nak langgar awak?" Ayu membebel. Mukanya jelas menampakkan riak risau.

      Wafiey senyum sayu, sekian lama kau menghilang Ayu, hari ni kau muncul sebagai penyelamat aku lagi.

      Ayu menggoyangkan tangan ke muka Wafiey yang termenung memandang nya.

      "Are you okey wafiey? Kalau tak okey kita gi klinik?" Soal Ayu.
 
       "No, I'm okey. Don't worry about me." Balas Wafiey senyum nipis. Dia masih tidak dapat melupakan Ayu walaupun nama Raisha masih terpahat di hati.

       "Wafiey, saya tahu awak ada problem. Awak ingat lagi tak? Macam ni jugak lah saya Selamatkan awak dulu. Kenapa terjadi lagi? Huh?" Soal Ayu. Wafiey mengeluh, mustahil dia lupa. Segala tentang Ayu, segar di ingatan. Ayu adalah cinta pertamanya di bumi Malaysia.

       "I can't forget about you Ayu." Ujar Wafiey perlahan. Tapi di dengari jelas oleh Ayu.

      "I can hear that wafiey. I'm sorry about the past." Balas Ayu dipaut rasa bersalah.

      "No I'm okey. I can move on. So why you comeback?" Soal wafiey mengubah topik.

      "Oh, I dapat kerja dekat KL. Alang-alang dekat KL... Saya...." Ayu diam sebentar. Wajahnya berona merah, akibat panas ataupun apa pun tak pasti.

      "Saya?" Soal wafiey,

      "Never mind. Ha, next time hati-hati, tengok kiri kanan bila nak lintas." Pesan Ayu.

      "Okeyh. Ayu dah makan?" Soal wafiey lagi, dia ingin menatap lebih lama wajah Ayu, melepaskan rindu.

      "Belum," Ayu memegang perut mulut di muncungkan.

      "Kalau macam tu, jomlah teman saya makan, saya baru nak lunch nih." Pelawa wafiey. Ayu terus mengangguk bersetuju.

                               (🌼)

   
       "Hubby tak tau kenapa berat sangat hati ni nak lepaskan sayang." Ujar Alif berwajah muram. Tangan ku ada di dalam pegangan Alif.

       "Kalau macam tu biarlah Isha ikut. Boleh?" Soalku menunjukkan muka sedih.

      "Hal kerja sayang. Hubby pun tak tahu, tiba-tiba Dato' Malik cakap nak buat meeting dekat Melaka. Hairan juga hubby. Ingat dah settel, rupanya tak." Balas Alif mengeluh, jadi bos penat o, ingat bos goyang kaki ke ape?

       "I will miss you." Aku mencium pipi Alif. Alif mencium dahi ku lama. Aku jadi sayu, entah kenapa berat sangat hati nak tinggalkan suami tercinta!

       "I love u sayang. Take care. Hubby gerak dulu." Sayu Alif berkata. Aku melambai Alif yang berada di dalam kereta.

                              (🌼)

  
         Aku menongkat dagu di meja makan itu, bosan tak de Alif. Dah dua hari Alif pergi. Alhamdulillah Harini dah nak balik. Tak sanggup lama-lama.

       Air yang dipesan pun tiba. Aina duduk di hadapan ku. Lama tak lepak dengan Aina malam-malam begini.

       "Beb. Kau okey ke?" Soal Aina. Aku senyum lalu mengangguk.

Aku, Cinta Dia.✅Where stories live. Discover now