Pagi yang cerah dan udara yang segar membuat burung bernyanyi.
Cahaya matahari menembusi tingkap sebuah bilik
Bangun lah seorang yeoja dari tidurnya yang indah.
"Hahhhh.....pagi yang indah....masa untuk bekerja"katanya lalu bangun dari tempat tidurnya untuk bersiap ke tempat kerja.
Ini lah Kim Hana.
Yeoja berumur 25 tahun dan masih tidak berpunya.
Katanya dia tidak memiliki masa untuk semua itu kerana harus fokus pada pekerjaannya.
-------------------------------"Selamat pagi semua"kata Hana selepas melihat 3 susuk tubuh yang amat disayangi menunggunya di meja makan.
"Pagi sayang....meh duduk eomma dah siap buat sarapan"kata sang ibu yang bernama Seokjin.
"Pagi noona.....wah cantik lah noona hari ni"kata satu-satu adik lelakinya Kim Taehyung.
"Apa selama ni noona tak cantik?"tanya Hana masih lagi sibuk mengemaskan pakaiannya.
"So.....hari ni kamu sebok?"kata appanya iaitu Namjoon sambil menyuakan makanannya ke mulut
"Yup.....as always appa"jawab Hana sambil mula menjamah sarapannya.
"Hana.....eomma bukan apa.....bila kamu nak kahwin?"
"APA?!"hampir tersedak Hana dibuatnya selepas mendengar apa yang dikatakan eommanya sebentar tadi
"Eomma plees....i don't want to talk abaut this....kita dah bincang sebelum ni kan"jawab Hana.
"Hana.....apa yang eomma cakap tu betul.... umur kamu dah masuk 25 tahun sayang.....bila lagi kami nak tengok kamu naik pelamin?"Hana memandang appa nya tidak percaya kerana selama ini appa nya yang akan membelanya dalam hal seperti ini.
"Ha......plees give me some times to think ok?"kata Hana dan melihat kedua orang tuanya itu.
"Ok....appa bagi kamu masa sampai esok.....sama ada kamu akan cari sendiri atau terima saja pilihan appa.....setuju?"kata appanya.
Hana hanya mengangguk kepala.
"Tae jom.....nanti lambat"kata Hana lalu bangun dari tempat duduknya dan mencium pipi kedua ibu bapanya sebelum berangkat ke kolej adiknya sebelum ke tempat kerja.
-------------------------------
Dalam masa yang sama di kediaman Keluarga Park......."Moorning eomma appa~"
"Moorning Chim sayang"jawab sang ibu dan ayah saat melihat satu-satunya putera mereka menuruni anak tangga menghampiri mereka di meja makan.
Itu lah Park Jimin.
Satu-satunya putera kepada Park Chanyeol dan Byun Baekhyun.
Jimin pun duduk bersebelahan eommanya.
"Aigooo......kenapa lah anak eomma ni makin comel"kata Baekhyun dan Jimin mempout kan bibirnya.
"Eomma ni.....Chim mana ada comel....Chim hensem tau"kata Jimin.
Eomma dan appanya hanya tertawa melihat tingkah anaknya itu.
"Moorning semua"
Ini lah dia Jung Hoseok anak angkat keluarga Park.
"Moorning Hoseok hyung~"kata Jimin sambil memberikan senyuman masin kepada abang angkatnya itu.
"Moorning chim~"jawab Hoseok samb mengusap rambut Jimin duduk disampingnya.
"Dah cepat sarapan nanti lambat pulak kamu berdua"kata Baekhyun.
-------------------------------
HANA POVAku kini sedang dalam perjalanan menghantar Taehyung adik kesayangan ku ini ke kolejnya.
Kenapa dia tak pegi sendiri?
Sebab aku takut kalau apa-apa jadi kat dia.
Sayang gila aku kat dia.
"Noona"aku dengar Taehyung memanggil ku.
"Hrm"jawab ku singkat masih fokus pada jalan raya.
"Noona tak rasa ke apa yang appa dengan eomma cakap?"katanya dan aku menoleh kearah sekejap.
"Tae rasa?"tanya ku pula.
"Tah lah.....kalau Tae jadi noona....Tae ok je"jawabnya.
"Elehhhh.....macam noona tak tahu Tae tengah fikir siapa......Yoonji kan~"kata ku sambil menyinggul-nyinggul sikunya.
Dapat ku lihat wajahnya yang kemerahan menahan malu.
"Ishhhh....noona ni kan~"katanya sambil cuba menutup wajahnya dengan tangan.
Akhirnya sampai jugak.
"Ni......oppa dia tahu tak yang korang couple?"tanya ku membuatkan Taehyung menatap wajah ku.
"Ha......report lah dekat Yoongi.....nak?"tanya ku.
"Noona....jangan lah cam ni~"katanya sambil memegang lengan ku.
"Haha....ye....noona tak bagi tahu"kata ku sambil mengusutkan rambutnya.
Taehyung hanya tersenyum menunjukkan boxy smile nya.
"Dah masuk sana.....nanti Yoonji tunggu pulak"sakat ku.
Taehyung turun dari kereta ku dan melambai ku sehingga aku pergi.
SYARIKAT THE KIM'S
Setibanya di syarikat ku aku disambut oleh pekerja disitu.
Dapat ku lihat dua PA ku dari jauh.
"Good Moorning semua"kata ku
Sudah menjadi rutin harian ku mengucap selamat pada mereka.
Well.....aku bukan lah sombong orangnya.
Memang aku nampak tegas tapi aku baik kalau korang betul-betul rapat dengan aku.
"Selamat pagi Miss"saya kedua PA ku.
"Good moorning"kata ku lalu berjalan menuju ruang kerja ku diikuti mereka berdua.
"So.....what i have today?"tanya ku dan Yoongi mula berbicara.
Oh ye perkenalkan.
Min Yoongi dan Jeon Jungkook PA tetap ku.
"Hari tak ada apa-apa cuma miss ada meeting dengan Mr.Jung dari syarikat Park Ampire pukul 8:30"katanya.
"Ni fail nya miss"kata Jungkook pula.
"Thanks guys to help me"kata ku sambil tersenyum kepada mereka berdua.
"Thats our job miss"jawab mereka berdua serentak sebelum meminta diri untuk beredar ke meja masing-masing.
Well meja dorang ada dalam ruang kerja aku jadi mudah sikit kalau aku nak apa-apa.
Ha.....mari sambung buat kerjra.
END HANA POV
YOU ARE READING
My Shy Baby
FanfictionMengisahkan seorang gadis berumur 25 tahun bernama Kim Hana pemegamg syarikat terbesar di Korea terpaksa berkahwin dengan menantu pilihan eomma dan appanya iaitu Park Jimin. Hana yang seorang yang tegas tetapi baik hati terpaksa berkahwin dengan Jim...