BAB 16

202 24 5
                                    

"Woonwo"

"Dia...."

"Dia apa Chim...jangan buat noona risau"kata Hana.

"Dia buli Chim...sebab Chim cakap tak bawak duit... masalah nya memang Chim tak bawak duit...tak kan nak tipu"kata Jimin.

"Haih...dah-dah"pujuk Hana.

"Miss ni kotaknya"kata Yoongi lalu memberikan kotak tersebut kepada Hana.

"Kamu boleh pegi buat keje kamu balik"kata Hana lalu mereka berdua pergi kemeja masing-masing.
_____________________________

Hana sudah selesai merawat luka Jimin.

Jimin sudah tertidur di peha Hana.

Taehyung dan Yoonji sudah pulang kerumah mereka.

"Miss...dah tamat waktu kerja...miss tak nak balik ke?"tanya Yoongi.

"Ha....tolong bagi tahu Danael suruh dia tunggu dekat lobi"kata Hana dan Jungkook dan Yoongi meminta diri.

"Chim...bangun sayang...jom kita balik"Hana mengejutkan suami tercintanya.

"Ehm"kata Jimin lalu dia duduk dan menggosok-gosok matanya.

"Pukul berapa ni~"tanya Jimin dalam nada mamainya.

"Ya...Park Jimin!.....Chim memang nak buat noona pengsan kat sini ke?!"desis hati Hana selepas melihat kecomelan Jimin.

"Dah pukul 6 dah...jom balik"kata Hana dan Jimin mengikutinya sahaja.
_____________________________

Sampai je rumah mereka berdua pelik sebab ada dua biji kereta selain dari kereta milik Hana dan Jimin.

"Ha....panjang umur"kata seseorang yang amat dikenalinya.

"Eomma?"tanya Jimin selepas melihat eomma,appa,mak mertua dan bapa mertuanya di ruang tamu.

"Chim ok ke tak ni....macam mana boleh jadi camni...risau tau eomma dibuatnya hyung kamu balik-balik kerja Cite kat eomma kamu kene buli"kata Baekhyun risau lalu membelek-belek wajah Jimin.

"Tak guna punya budak tu... suka-suka hati dia je nak buli anak eomma yang comel ni...siapa bagi dia keizinan nak buat Chim cam ni"bebel Baekhyun.

Hana hanya tersenyum melihat perangai mak mertuanya yang sudah biasa baginya.

"Eomma dengan appa semua dah lama sampai?"tanya Hana kepada Seokjin

"Baru tu takde lah baru sangat"kata Seokjin.

"Dah dah lah tu Bakie sayang....budak tu baru je nak baik awak dah bebel... elok-elok dia boleh sihat kang sakit balik"kata Chanyeol.

"Eeh abang ni...risau kan anak kita dia boleh cakap macam tu pulak...kang suruh tidur luar kang"marah Baekhyun.

"Tidur luar lah kau malam ni"sakat Namjoon.

"Aku pulak yang kena"kata Chanyeol dan mereka tertawa.
----------------------

Selepas orang tua mereka pulang dan mereka juga sudah selesai membersihkan diri Hana dan Jimin memutuskan untuk tidur.

"Chim...Chim dah ok?"tanya Hana sambil mengusap rambut suaminya itu.

"Ehm...dah sikit"jawab Jimin perlahan.

Kepalanya dibaringkan didada Hana.

Matanya dipejam tatkala menerima belaian dari Hana.

"Chim"

"......"

"Chim?"tanya Hana.

"Noona...diam lah...Chim nak tido"rengek Jimin.

My Shy BabyWhere stories live. Discover now