Mereka masih berada di ruang tamu.
"Ok....jadi....Hana ada belikan semua orang gift"kata Hana lalu mengeluarkan satu kotak besar.
"Ini untuk appa....Hana tahu appa dah lama nak pen ni....jadi ni untuk appa"kata Hana dan memberikan kotak itu kepada Namjoon yakni appanya.
"Aigoo....tq sayang....appa suka sangat"kata Namjoon lalu memeluk anak perempuannya.
"Ni satu je ada kat kedai tu...kiranya limeted adision lah"katanya dan Namjoon hanya mampu tersenyum.
"Yang ni pulak untuk appa Chan...Hana tahu appa suka main golf....so this is for you"kata Hana.
"Wah....lepas ni appa nak pakai yang ni jelah....tq my belove menantu"kata Chanyeol gembira.
"Untuk eomma yang tercinta....Hana belikan eomma periuk baru....ha....warna pink lagi"kata Hana.
"Aigoo....gumawo Hana-ah....Aish macam tau je eomma nak beli periuk ni"kata Seojin gembira.
"Lepas ni boleh lah eomma masak sedap-sedap kan?"kata Taehyung.
"Aik...apa sebelum ni eomma masak tak sedap ke?"tanya Seokjin dengan pandangan tajam kearah Taehyung.
"E-eomma relax....eomma masak memang sedap"kata Taehyung
"Tahu takut"
"Ok....make up ni pulak untuk eomma Baek....yang ni bukan biashe-biashe tau"kata Hana dan Baekhyun gembiranya seperti.....tah lah tak tahu nak gambarkan macam mana.
"Tae punya?"kata Taehyung sambil menadah tangan nya.
"Ade...nah perfume yang Tae nak dari tahun lepas tak berani nak mintak dekat appa"kata Hana.
"Yeah...akhirnya cukup koleksi perfume Tae....tq noona"kata Taehyung lalu terus berlari ke biliknya yang tidak jauh dari ruang tamu itu.
"And.....for you my lovely Chim chimmy......"kata Hana dan mengeluarkan satu kotak besar.
Jimin membuka kotak itu dan....
"Wah Mochi!!!!"katanya dengan teruja.
"Suka?"tanya Hana dan Jimin mengangguk kepala dengan laju.
Jimin mula mencuba satu persatu Mochi tersebut.
"Ehm...sedapnya"katanya dengan mulut yang penuh
"Aish....Chim makan jangan gelojoh"tegur eommanya dan Jimin hanya tersengih.
Jimin menyandarkan dirinya pada Hana.
Hana pula memeluknya.
"Sedap?"tanya Hana dan Jimin menyuakan Mochi itu kelulut Hana.
Hana pun menggigit sedikit Mochi itu dan....
"Ehm....sedap....strawberi"kata Hana.
"Sedap kan....tq noona...sayang noona"kata Jimin dan Hana hanya tertawa.
"Chim nak tahu sesuatu tak?"tanya Hana dan semua orang menghadapnya.
"Mochi ni kan....teringatkan noona dekat sesuatu"kata Hana.
"Eh?"kata Jimin dengan wajah inoncent nya.
"Ni....teringat dekat ni lagi-lagi kalau dia blushing"kata Hana sambil mencubit perlahan kedua-dua belah pipi Jimin
Jimin blushing sebab diperlakukan begitu.
"Tu...kan sama"kata Hana dan mereka semua tertawa.
"Eh Chim...nak sikit"kata Taehyung yang baru sahaja tiba disitu
"Boleh....meh sini Chim suap semua orang"kata Jimin lalu mula berdiri dan menyuap semua orang.
"Strawberi untuk eomma"
"Tq sayang"kata Baekhyun.
"Coklat untuk appa"
"Aigoo....Sweet nye lah Chim ni"kata Chanyeol.
"Untuk eomma Jin Chim bagi vanilla"kata Chim dan Seokjin hanya tersenyum dan memakannya.
"Appa Joon punya?"tanya Namjoon.
"Nah....blueberry"katanya dan menyuap Namjoon.
"Hyung punya pulak coklat"kata Jimin.
"Tq Chim"kata Taehyung.
"Noona punya noona ambik sendiri"kata Hana.
Jimin sudah berada dihadapannya.
"Ish...mana boleh"kata Jimin sambil mempout bibirnya.
"Ok....sini dekat sikit"kata Hana dan Jimin akur.
Belum sempat Mochi tu masuk ke mulut Hana....
Chup~
Hana mencium bibir Jimin sekilas lalu memakan Mochi yang berada di tangannya dan tersenyum sinis.
Jimin membeku disitu akibat tindakan dari Hana
"Aigoo....anak eomma punya first kiss dah kene ambik dengan bakal isteri dia"sakat Baekhyun.
Habis merona Jimin.
"E-eomma~!"kata Jimin malu.
Mereka semua hanya Tertawa.
Hana segera memeluk Jimin membuatkan Jimin terduduk diatas pehanya.
"Saranghe Park Jimin"bisik Hana tepat ditelinga Jimin.
"Nado....Kim Hana"desis hati Jimin lalu dia menyembunyikan wajahnya ditengkuk Hana.
Keluarga itu hanya tersenyum.
Gembira?
Tidak dapat di jelaskan dengan perkataan.
Namun apa yang pasti mereka saling sayang menyayangi.
YOU ARE READING
My Shy Baby
FanfictionMengisahkan seorang gadis berumur 25 tahun bernama Kim Hana pemegamg syarikat terbesar di Korea terpaksa berkahwin dengan menantu pilihan eomma dan appanya iaitu Park Jimin. Hana yang seorang yang tegas tetapi baik hati terpaksa berkahwin dengan Jim...