Memandangkan hari ni hari minggu.....Hana dan Jimin mula pindah masuk mansion dorang.
Pada mulanya memang Jimin tak nak tapi disebabkan arahan dari Hana dia aku sahaja.
Hana beri tahu eomma appa dan bakal mertua dia cuma untuk seminggu je dorang duduk kata mansion tu.
Dorang pun dah bagi bendera putih.
Hana pon ok je lah.
Sekarang ni dia dalam perjalanan pergi Kediaman keluarga Park untuk jemput Jimin.
KEDIAMAN KELUARGA PARK
Sesampainya disana Hana disambut oleh bakal mak mertua dia Baekhyun.
"Hana duduk sini dulu ye sayang.....Chim dekat atas tengah bersiap"kata Baekhyun.
"Takpe.....lagi pon hari ni hari minggu....jangan tergesa-gesa"jawab Hana sambil tersenyum.
"Kamu borak lah dulu dengan appa....eomma pegi buat air dulu"pelawa Baekhyun.
"Eh....eomma tak yah lah susah-susah"kata Hana.
"Susah apanya.... dah-dah duduk je"kata Baekhyun lalu berlalu ke dapur.
"Hana macam mana dengan syarikat?"tanya Chanyeol.
"Macam tu lah appa....takde apa-apa perubahan cuma kebelakangan sebok sikit sebab ada projek baru"jawab Hana sambil tersenyum.
"Hm....sebok sebok jugak.... kesihatan diri jangan abaikan"kata Chanyeol dan mereka tertawa kecil.
"Appa tahu perkahwinan ni secara paksa....tapi appa harap sangat kamu boleh bagi sepenuh kasih sayang kamu dekat Chim.....dia tu manja orangnya"kata Chanyeol lagi.
"Kenapa appa cakap macam tu....Hana terima chim seadanya....lagi pon Hana suka"jawab Hana lalu memberikan senyuman manis buat bapa mertuanya itu.
Chanyeol pun gembira mendengar jawapan dari Hana.
"Appa eomma~"kata seorang namja sambil menuruni anak tangga.
"Ha Chim....tu Hana dah sampai....jom kita minum sama-sama sebelum kamu bertolak"kata Baekhyun sambil membawa sedulang air kopi.
Jimin pula hanya membontoti eommanya.
"Jemput minum Hana....ni je eomma dapat sediakan"kata Baekhyun.
"Ni pun dah ok dah eomma"jawab Hana lalu menghirup kopi yang dihidangkan Baekhyun.
"So....Chim dah siap....takde barang tinggal?"tanya Hana dan Jimin hanya mengangguk kepala sebagai jawapan.
"Kalau takde apa-apa kami mintak diri dulu lah eomma appa"kata Hana.
"Ha yelah....Hati-hati ye...bibik hanta dorang sampai depan pintu"kata Baekhyun.
Dengan itu Hana dan Jimin menaiki kereta dipandu oleh Hana menuju ke mansion mereka.
-------------------------------Memandangkan mansion tu tidak jauh jadi hanya memakan masa lebih kurang 30 minit sahaja untuk tiba disana.
Sepanjang perjalanan mereka hanya mendiamkan diri.
Tidak ada seorang pon yang mahu memulakan perbualan antara mereka.
Hana yang perasan yang Jimin sedikit gugup dengannya pun mula cuba untuk berbual dengannya.
Maklumlah ini kali kedua dorang berjumpa lepas perjumpaan keluarga hari tu.
"Chim.....ok?"tanya Hana
"O-ok"jawab Jimin singkat.
Hana mencari idea untuk menyambung perbualan kekok mereka.
"Ha....Chim noona nak pegi shopping sekejap....Chim nak ikut....nanti kita boleh jalan-jalan sekali"pelawa Hana.
"Nak!"kata Jimin teruja sangat sehingga tanpa dia sedar dia terpegang lengan baju Hana.
"Haha.....ok-ok.....comel lah Chim ni"kata Hana sambil mengusutkan rambut Jimin.
Jimin hanya tersenyum.
Mereka pun berjalan menuju ke shopping mall.
Setibanya disana.....
"Ok....Chim jangan pegi mana-mana tau....noona nak beli barang keperluan noona sikit....being a good boy can you?"kata Hana dan Jimin tersenyum dan mengangguk kepalanya.
Sepanjang dorang berjalan Hana perasan yang qda orang memerhatikan mereka.
Hana pun menyatukan tangannya dengan Jimin.
Jimin yang perasan terus bertanya kepada Hana.
"Kenapa ni noona?"
"Takde apa....dengar sini....apa-apa terjadi sekalipun jangan lepaskan tangan noona....faham?"kata Hana dan Jimin akur sahaja.
Jadilah sepanjang masa dorang berpegangan tangan je.
Selepas selesai beli barang dorang pon berjalan keluar dari shopping selepas Hana memastikan takde yang ikut dorang.
Masuk je kereta Hana terus hidupkan enjin dan beredar dari shopping mall tu.
"Noona kenapa kita keluar macam tergesa-gesa tadi?"tanya Jimin risau.
"Ada orang ikut kita....apa lah tempat awam macam ni pun nak meragut"kata Hana perlahan tapi masih boleh didengari Jimin.
Hana dapat lihat wajah ketakutan Jimin.
"Ehm....Chim nak makan aiskrim tak?"tanya Hana untuk menukar topik.
"Nae?"kata Jimin.
"Memandangkan Chim being a good boy.....noona belanja aiskrim....nak?"tanya Hana.
"Nak....nak.....yeay yeah dapat makan aiskrim~"kat Jimin teruja.
Hana hanya tersenyum melihat gelagat Jimin yang saling tak tumpah macam kanak-kanak.
Mereka pon meluangkan masa mereka dengan berjalan-jalan.
Hana layan je kerenah Jimin.
Apa yang Jimin mintak dia belikan.
Macam komik....
Tuje lah dia beli😅
Akhirnya dorang sampai rumah.
YOU ARE READING
My Shy Baby
FanfictionMengisahkan seorang gadis berumur 25 tahun bernama Kim Hana pemegamg syarikat terbesar di Korea terpaksa berkahwin dengan menantu pilihan eomma dan appanya iaitu Park Jimin. Hana yang seorang yang tegas tetapi baik hati terpaksa berkahwin dengan Jim...