Seperti yang dijanjikan.... author update jugak buat readers author yang tercinta yini~😘
Tanpa membuang masa mari lah kita sambung.
Selamat membaca🥰
_____________________________Hana dan Jimin sedang makan malam bersama.
"Ha....camne sedap tak hyung masak?"tanya Minhyun selaku Chef utama di mansion itu.
"Sedap....hyung dengan yang lain dah makan?"tanya Hana masih lagi menjamu makanan nya.
Jimin hanya memandang ke arah Minhyun dan mengunyah makanan nya.
"Belum lagi...kamu berdua makan lah dulu...kami kejap lagi kami makan"jawab Minhyun
"WANNA ONE!"
"Yes...mam"
Kelihatan semua ahli Wanna One*ni nama kumpulan dorang kalau Hana nak panggil semua sekalingus*sudah beratur disisi meja makan mereka termasuk Minhyun.
"Duduk"kata Hana singkat.
"Nae?"tanya Jisung selaku yang paling tua antara mereka.
"Duduk...makan dengan kami"kata Hana sambil tersenyum kearah mereka.
"Hoon hyung duduk lah Ngan Chim"kata Jimin sambil tersenyum kearah Jihoon.
"Ta-"belum sempat Minhyun menjawab Hana sudah terlebih dahulu memotong.
"Siapa ingkar saya naik kan gaji"kata Hana.
Terkejut mereka semua lalu dengan segera mengambil tempat mereka di kerusi.
Mana taknya....gaji yang Hana berikan kepada mereka untuk setahun sudah mampu mereka memiliki sebuah banglo mewah.
Ini kan lagi mahu ditambah.
"Kami tak tahu nak cakap apa....kami terhutang budi dengan kamu"kata Minhyun.
"Jangan lah macam tu hyung.....Hana tak kisah lah.... lagipun ini tanggungjawab Hana untuk menjaga kebajikan pekerja Hana...jadi jangan lah segan silu kalau nak apa-apa...kalah Hana mampu bagi Hana bagi"jawab Hana dan mereka semua terharu.
"Dah...makan....pastu mandi-mandi...rehat...kesian Hana tengok korang dari tadi tak rehat-rehat"kata Hana lalu mereka semua mengangguk kepala.
"Betul cakap hyung....noona orangnya baik....tak menyesal Chim terima noona...saranghe noona"desis hati Jimin dan merenung wajah Hana yang sedang mengunyah makanannya dan berborak dengan Minhyun.
Suasana ruang makan itu sungguh meriah.
Ahli Wanna One bersyukur kerana telah memiliki tuan yang murni hatinya.
Sungguh sukar pada masa kini hendak mencari tuan yang semulia Hana dan keluarganya.
_____________________________Jam kini sudah menunjukkan pukul 10:30 malam.
Hana masih tekun menyiapkan tugasannya di bilik kerjanya.
"Noona~"
Kelihatan Jimin yang sepertinya kurang perhatian datang melawat Hana.
"Hm"jawab Hana tangannya masih ralit menaip sesuatu di komputernya.
"Noona~"kata Jimin kedengaran seperti merengek.
Namun itu masih tidak dapat mengalihkan perhatiannya.
Jimin yang tidak berpuas hati berjalan kearah Hana dan memusingkan skrin komputernya.
"Chim!"kata Hana dengan nada sedikit keras.
"Kenapa Chim buat camtu...noona tengah buat kerja kan!"marah Hana.
Terhinjut bahu Jimin apabila dimarah sebegitu.
"Chim pegi tido sekarang"arah Hana.
"T-tapi ch-"
"Takde tapi-tapi....pegi masuk tidur...NOW!"Hana memotong ayat Jimin.
Dengan segera Jimin berjalan keluar dari bilik kerja Hana.
"Kasar sangat ke aku tadi?"kata Hana selepas melihat Jimin yang terus keluar dari bilik kerjanya.
_____________________________
JIMIN POVHiks...hiks
N-noona j-jahat...
Hiks....jahat.
Sampai je bilik aku terus baring menghadap ke tingkap.
*Senang Cite belakang dia menghadap pintu*
Buat apa?
Korang rasa.
"Noona jahat....hiks"
Kuarkkkk*macam tu ke bunyi pintu?....tak kesah lah*
"Lah....kat sini rupanya...Chim?"
Hmp!
Tak nak tengok muka dia...merajuk.
"Chim merajuk ke?"
Dapat ku dengar bunyi tapak kakinya berjalan menghampiri katil ku.
"Chim merajuk dengan noona ke?"tanya nya dan dapat ku rasa dia duduk di birai katil.
"P-pegi l-lah....hiks....ch-chim nak hisk...t-tido"alasan ku.
"Chim marah dekat noona?"katanya sambil berbaring disamping ku.
Dagunya diletak pada lengan ku.
Aku endahkan dia.
"Jangan lah camni....sorry ok...noona tak sengaja... maafkan noona ye sayang?"katanya sambil mengusap rambut ku.
"Ehm"jawab ku singkat dan masih tersedu-sedan baru lepas reda dari menangis.
"Chim...maafkan noona pasal tadi...noona kene siapkan kerja noona...esok ada meeting sayang...meeting penting... maafkan noona tak dapat ikut Chim esok"katanya.
Aku berpusing menghadapnya.
"N-noona tak d-datang?"
"Mianhe"jawabnya lalu mengesat air mata ku.
"Hm...takpe"kata ku kedengaran seperti suara pasrah.
"Hei...janganah camni...ok esok Chim balik U kita pegi makan aiskrim...nak?"tanya nya.
UwU....aikrim.
Aku segera duduk dari baringan ku.
"Yay....aiskrim...aiskrim...noona belanja aiskrim"kata ku gembira.
"Oh ye... maksudnya esok Chim pegi ngan Hoon hyung lah kan?"tanya ku dan dia mengangguk kepala
"Yay....esok makan aiskrim dengan noona dengan Hoon hyung...Hyung...noona...Ong Ong hyung......"
*Apa kau merepek ni Chim oiii
JM:suka hati Chim lah...author pon tak dapat makan aiskrim...dah lah hari tu kene palau dengan Bangla aikrim naik moto kat taman.
*Author flip jimin sampai Pluto*
Ok hambar😅...sambung*
"Dah...sini tido"katanya.
Aku dengan segera baring semula disisinya.
"Ehm...nak cudle"
"Haha...boleh...sini"
END JIMIN POV
YOU ARE READING
My Shy Baby
FanfictionMengisahkan seorang gadis berumur 25 tahun bernama Kim Hana pemegamg syarikat terbesar di Korea terpaksa berkahwin dengan menantu pilihan eomma dan appanya iaitu Park Jimin. Hana yang seorang yang tegas tetapi baik hati terpaksa berkahwin dengan Jim...