Seminggu kemudian.....
"Park Jimin....adakah kamu terima Kim Hana sebagai isteri kamu dan berjanji akan menjaga dan memberi sepenuh cinta kamu kepadanya serta menjalankan tugas kamu sebagai suami sehingga penghujung hayat kamu?"
"Saya t-terima"
Inilah hari yang paling dinanti-nantikan oleh kedua pasangan.
"Kim Hana...adakah kamu terima Park Jimin sebagai suami kamu dan menukar marga kamu kepada Park Hana dan akan menjaga dan memberi sepenuh cinta kamu kepadanya serta menjalankan tugas kamu sebagai isteri sehingga hujung hayat kamu?
"Saya terima"
"Baiklah kamu boleh mencium pengantin kamu"
Akhirnya mereka sudah sah menjadi suami isteri.
Jimin teragak-agak ingin mencium Hana dan akhirnya Hana menarik tengkuk Jimin lalu menciumnya.
Jimin hanya membeku disitu dan perlahan-lahan membalas ciuman tersebut.
Para tetamu memberi tepukan gemuruh buat pasangan pengantin baru itu.
Seokjin dan Baekhyun tidak dapat menahan airmatanya lagi dan menangis di bahu suami masing-masing.
Taehyung memberi tepukan namun matanya melihat kearah Yoonji yang duduk disamping oppanya dan seorang lelaki.
Yoongi dan Jungkook juga turut hadir di jemput hadir oleh Hana.
Mereka juga menjemput tetamu istimewa yang di jemput oleh Seokjin dan Namjoon tanpa pengetahuan Hana.
-------------------------------"Tahniah sayang"kata Baekhyun dan Seokjin lalu memeluk Hana dan Hana hanya membalas pelukan mereka.
"Chim....appa harap Chim boleh jaga Hana sama macam mana appa jaga Hana"kata Namjoon kepada Jimin dan Jimin hanya tersenyum.
"Miss....tahniah saya ucapkan"
"Oh...Yoongi Jungkook"Hana menoleh kearah dua PA nya bersama dengan seorang yeoja berusia lebih kurang Taehyung rasanya.
Taehyung yang berada disisi Hana ketika itu juga menoleh kearah mereka.
"Terima kasih....oh....siapa gerangan yang cantik manis ini"puji Hana kepada yeoja itu sambil memegang tangan dan menyentuh dagunya.
"Ini adik perempuan saya Miss....nama dia Min Yoonji.....Yoonji ini bos oppa Miss Hana"terang Yoongi.
"Selamat berkenalan Miss"kata Yoonji sambil menunduk hormat.
Taehyung hanya memerhati Yoonji dan sudah semestinya Hana tau.
"Selamat berkenalan....ehm Yoongi boleh saya nak bercakap dengan Yoonji sebentar?"
Taehyung terkejut dengan permintaan noona nya itu.
"Sure....Yoonji being nice ok?"kata Yoongi kepada Yoonji lalu dia beredar bersama Jungkook.
"Ehm...noona Tae pegi dulu eh"kata Taehyung ingin melangkahkan kakinya meninggalkan mereka namun ditarik oleh Hana
"Jadi....eonni nak tanya Yoonji"berkerut kening Yoonji apabila Hana membahaskan dirinya sebagai "eonni"
"Y-yes miss?"kata Yoonji.
"Just call me eonni"kata Hana dan Yoonji akur.
"So....do you like my lil brother?"tanya Hana membuatkan Yoonji dan Taehyung merona.
"Y-yes eonni"jawab Yoonji.
"Tae sayang Yoonji?"tanya Hana kepada Taehyung pula.
"N-noona apa ni~"kata Taehyung.
"Noona tanya ni...jawab cepat"kata Hana.
"S-sayang lah"jawab Taehyung.
"Good....so know noona bagi keizinan korang untuk bersama"kata Hana.
"NAE?!"kata mereka berdua serentak.
"Apa....sebelum ni korang couple tak sah lagi sebab eonni tak kasi permission....so sekarang ni....eonni dah kasi jadi korang dah sah sebagai couple"kata Hana sambil tersenyum.
Makin merona lah keduanya.
"Aishhh....noona ni... mati-mati Tae ingat noona nak putuskan hubungan kami"kata Taehyung sambil mempout kan bibirnya.
"Apa....ingat comel buat macam tu?"kata Hana menyampah dan Yoonji tertawa kecil melihat mereka berdua.
"So....korang happy-happy lah ye...noona nak pegi kat Chim"
Sebelum Hana melangkah pergi Yoonji memberhentikan langkahnya.
"Eonni jangan bagi tahu oppa dulu eh"kata Yoonji dan Hana hanya tersenyum lalu pergi meninggalkan mereka berdua.
Hana menghampiri Jimin yang sedang berbual bersama appanya.
"Oh....noona"kata Jimin.
"Hana sebenarnya kami ada hadiah untuk Hana"kata Chanyeol dan Namjoon.
"Apa dia?"tanya Hana.
"Mana cucu kesayangan atuk yang baru lepas kawin tu...mana dia?"
Kedengaran suara seseorang yang amat dikenali Hana.
Hana melihat kearah pintu masuk dan terlihat.....
"ATOK KAI!"kata Hana sambil berlari kearah Kai.
Maaflah ye Kai terpaksa jadi orang tua dalam Cite ni😅😂😂
Kai:paiti kau author jadi kan aku orang tua dalam cite ni....aku still ada "kotak-kotak" tau😭😭😭
Author:ok lah tu....kang aku suruh jadi pakcik cleaner lagi kau tak nak kan😑
Kai:yelah²😒
Ok sambung😅
"Aigoo....dah kawin dah cucu atok"kata Kai lalu mencubit pipi Hana.
"Haha....atok sihat?"tanya Hana.
Inilah dia insan yang paling disayangi Hana.
"Sihat je....mana cucu menantu atok....atok nak jumpa"kata Kai lalu Hana memimpinnya berjalan menghampiri Jimin.
"Ni dia tok...nama dia Park Jimin"kata Hana.
"Selamat berkenalan atok....saya Park Jimin"kata Jimin sambil menunduk hormat.
"Aigoo.....tengok ni Joon menantu kau comel gila"kata Kai lalu mencubit-cubit pipi Jimin dan Jimin hanya redha.
"Ha....aku dah lama agak dah nanti kau akan besan dengan si Namjoon ni Chanyeol~"kata Kai dan Chanyeol hanya tertawa kecil mendengar pernyataan dari Kai.
"ATOK!!!"
Hup~
"Rindunya baby dekat atok"kata Taehyung sambil melekap pada Kai seperti kuala.
Baby tu nama panggilan Tae kalau dengan atok kai
"Ye...atok pon rindu kat Baby....dah turun... pinggang atok dah tak kuat"kata Kai lalu Taehyung pun turun dari badan Kai.
"Hehe....atok makin hensem lah"kata Taehyung.
"Eleh....biasa kalau puji-puji ni baby nak bende....cakap jelah baby"kata Kai.
"Nak atok duduk kat sini lama sikit....boleh kita makan aiskrim dekat taman....tehee"kata Taehyung sambil tersengih.
Oh ye....Yoonji dah balik bersama oppanya sebentar tadi.
"Ye lah baby"kata Kai lalu mereka semua tertawa.
YOU ARE READING
My Shy Baby
FanfictionMengisahkan seorang gadis berumur 25 tahun bernama Kim Hana pemegamg syarikat terbesar di Korea terpaksa berkahwin dengan menantu pilihan eomma dan appanya iaitu Park Jimin. Hana yang seorang yang tegas tetapi baik hati terpaksa berkahwin dengan Jim...