BAB 22

218 21 0
                                    

"Kau nak cakap cakap cepat....aku takde masa"jawab Hana dengan biadap nya kepada lelaki itu.

Siapa lagi kalau bukan Mark...bekas kekasihnya yang menghilangkan diri 4 tahun yang lalu.

Mark mengajak Hana berjumpa di sebuah cafe tidak jauh dari bangunan perusahaan Hana.

"Kau dah tak sayang aku ke?"kata Mark sambil cuba untuk menggenggam tangan Hana.

Hana menepis.

"Sayang.....aku rasa tak sesuai perkataan tu keluar dari mulut kau Mark"kata Hana lu ingin meninggalkan Mark disitu namun lantas dihalang Mark.

"Aku tahu ni salah aku...tapi plees bagi aku peluang"kata Mark.

Hana cuba untuk menahan air matanya.

"Kau sedar tu salah kau....peluang....dah terlambat"

"Kalau betul kau sayangkan aku masa tu....kau tak kan hilangkan diri selama 4 tahun"

"4 fucking years Mark!"

"Kau takde masa aku menderita....kau takde masa aku perlukan kau...mana kau menghilang masa aku boleh bagi kau peluang?"

"Dan sekarang ni kau tiba-tiba muncul masa aku dah mula bahagia dengan orang yang aku sayang"kata Hana dengan nada suara sedikit tinggi.

"Hana.....pless kita boleh mulakan hidup kita bersama balik"kata Mark.

"Kau gila....aku dah kawin lah!"kata Hana lalu terus beredar meninggalkan Mark.

Tanpa Hana sedar.....sepasang mata melihat dan mendengar perbualan mereka sedari tadi.
----------------------
HANA POV

Hari dah lewat malam.

Mana aku pergi?

Aku pegi hilangkan stress kat Sungai Han.

Masuk je dalam rumah bende yang pertama aku nampak suasana gelap.

Aku abaikan sahaja.

Sehingga lah aku berjalan melewati ruang tamu.

"Baru balik....pegi mana?"

Suara ni....

Aku pusingkan badan ku dan melihat Jimin dengan wajah marahnya duduk di sofa sambil menyilangkan tangan nya.

"Noona.....Chim tanya ni....noona baru balik malam-malam camni pegi mana hm?"

Entah kenapa aku rasa takut bila dengar suara dia.

Dia bangun dari tempat duduknya dengan wajah tidak puas hati lalu berjalan kearah ku.

Ok....aku memang takut sekarang ni.

"Saya tanya....awak pegi mana?!"hentaknya.

Tiada panggilan chimm dan noona lagi.

Kini hanya saya dan awak.

Secara tiba-tiba dia menarik tangan ku sehingga tiba di bilik kami.

Dia menolak ku keatas katil lalu menindih badan ku.

"You bening such a bad girl for daddy today~"

Aku tak berani nak buat apa-apa....aku takut.

Tak pernah aku nampak side dominant dia.

"Why not we start the punistment....right kitten?"

Dan......

*Author tak nak cerita details sebab author malas....korang faham² je lah ye😅😉*

END HANA POV
----------------------
Pagi ku cerah ku~
Matahari bersinar~
Ku gendong tas BTS ku~
Dipundak~

Haha....abaikan author back to then story

Hana terjaga dari tidurnya kerana cahaya matahari yang memasuki ke dalam bilik tidurnya.

Badannya berasa sakit dan bengkak.

Teringatkan kejadian semalam dia tertanya-tanya kenapa Jimin berubah sebegitu sekali.

"Oh Chim....."sesi hatinya lalu mula memerhati sekeliling katil mereka namun tidak penemuan Jimin disitu.

"Oh.....noona dah bangun?"

Hana menoleh kearah muka pintu.

*Bukan muka buku ye gadis😅🤭*

Jimin membawa sebuah dulang yang sepertinya berisi tuala dan semangkuk air.

Jimin berjalan kearahnya lalu diletakkan dulang tersebut di meja di tepi katil mereka.

Jimin duduk di samping Hana lalu dibelek wajahnya.

Hana hanya memerhati kelakuan Jimin.

Walaupun Jimin berbadan kecil tapi tetap tinggi K.

"Noona ok?"tanya Jimin dan Hana hanya mengangguk.

Jimin mula mengambil mangkuk tersebut lalu dilap muka Hana dengan tuala yang telah dibasahkan.

Hana hanya terdiam memerhati Jimin.

"Kenalan tengok Chim cam tu?"tanya Jimin dan tangannya ralit membersihkan wajah Hana.

"K-ka-kalau kita dah t-tak payah g-guna Chim dengan noona b-bo-boleh?"tanya Hana perlahan dengan gagapnya dan wajahnya mula memerah lalu menunduk ke bawah.

"Kenapa.....kenapa tak kongsi hm?"tanya Jimin lalu menyentuh dagu Hana supaya melihatnya.

Hana dapat meneka yang Jimin sudah mengetahui perjumpaannya dengan Mark semalam dan disebabkan itu Jimin memberikan punistment.

Dapat Hana lihat mata dominant Jimin seperti semalam.

Tanpa buang masa Hana memeluk Jimin lalu menangis.

"Mianhe....saya tak nak awak risau"kata Hana terisak-isak menangis

"Shhhh.....saya tak marah....dah jangan nangis"kata Jimin sambil mengusap rambut belakang Hana.

"Aigoo....dah jangan nangis nanti dah tak comel"kata-kata Jimin membuatkan Hana tertawa.

"Jom turun....ada orang nak jumpa."kata Jimin lalu memakai Hana bajunya semula lalu mendukungnya gaya bridle menuruni anak tangga.

"Eomma....appa?"Hana terkejut melihat seluruh ahli keluarganya dan mertuanya hadir.

Dan.....

"Apa lagi kau nak datang kat sini?"kata Hana lalu menyembamkan wajahnya ke tengkuk Jimin.

Ya Mark juga turut ada disitu.

Jimin duduk di sofa sambil Hana duduk dipangkuannya.

"Sayang....semua orang ada kat sini....being a good girl for me hm?"bisik Jimin dan Hana akur.

Dapat Hana lihat eomma,appa dan adik lelakinya yang tidak suka dengan kehadiran Mark.

"Jadi ayuh kita mulakan"kata Jimin.

"Saya....saya tahu ni salah saya.....saya yang tinggalkan Hana.....saya memang ada niat nak rosakkan hubungan dorang tapi semalam.....Jimin sendiri jumpa saya....dan bagi tahu saya segalanya....saya tak sampai hati"

"Jadi andai saja uncle....unty.... Taehyung dan.....Hana bagi saya peluang untuk mendapat kemaafan"kata Mark dengan ikhlasnya.

"Uncle dan unty maafkan kamu....tapi...."Seokjin dan Namjoon melihat kearah anak sulung mereka.

"Hana....terimalah fikirkan jalan bernas"Kata Chanyeol dan Baekhyun.

"Aku maafkan kau....tapi dengan syarat....."Hana memotong ayatnya.

"Aku tahu kau hilangkan diri sebab kau kene warisi syarikat papa kau....so....kerjasama dengan syarikat aku"kata Hana sambil tersenyum.

"Itu je....sudah tentu...lagi pun syarikat kami memang ingin bekerjasama dengan syarikat anda....jadi....deal?"kata Mark sambil menghulurkan tangannya.

"Deal"

My Shy BabyWhere stories live. Discover now