SYARIKAT THE KIM'S
9:30 pagi
"Terima kasih kerana sudi bekerjasama dengan syarikat kami Mr.Jung"kata Hana sambil berjabat tangan dengan namja itu.
"Ayolah Hana......masih lagi memanggil ku dengan nama panggilan itu?"kata namja itu.
"Hoseok aku tu orangnya profesional"jawab Hana.
"Haha.....jangan macam tu lah.....kita dah berkawan rapat dari kolej lagi"kata Hoseok.
Ya mereka sudah berteman lama malah ibu bapa mereka juga merupakan kawan baik.
"Jadi.....kau masih single?"tanya Hana.
"Sepatutnya aku yang tanya kau"jawab Hoseok.
"Kau tahu kan aku tak beberapa suka dengan semua ni?"jawab Hana selepas menarik nafas.
"Kau pulak?"tanya Hana pula.
"Masih macam ni lagi.....belum jumpa calon yang sesuai"kata Hoseok lalu mereka berdua tertawa kecil.
"Hana.....kau tak fikir ke nak kawin?"tanya Hoseok.
"Tah lah....appa aku pon tanya bende yang sama eomma pon sama"kata Hana masih melihat kearah luar jendelanya.
"Aku rasa dorang nak timang cucu awal lah tu~"kata Hoseok lalu tertawa selepas melihat wajah kesal Hana.
"Sudah lah.....aku mahu pulang....fikir kan apa yang ku kata kan Kim"kata Hoseok lalu meminta diri.
Hana juga kembali semula ke ruang kerjanya.
"Aku pening lah.....ada betulnya jugak apa yang dikatakan si Hoseok tu"desis hati Hana.
Kedua-dua PA nya memandang sesama sendiri selepas melihat bos nya yang kelihatan termenung dari tadi.
"Miss....your fine?"tanya Yoongi membuat Hana terjaga dari lamunannya semula.
"Ah Yes?......ehm....nothing just..... something stuck in my head"jawab Hana sambil tersenyum kearah keduanya.
"Why not you share with us...mybe we can help?"kata Jungkook.
"Well.....cam ni....eomma ngan appa i nak i kawin"jawab Hana.
Jungkook dan Yoongi berpandangan sesama sendiri sebelum melihat kembali kearah bos nya.
"So.....apa pendapat korang tentang ni?"tanya Hana.
"Well.....if i be you miss....i terima je"jawab Jungkook sambil tersenyum membuat Hana tertawa kecil melihat gelagat PA nya yang muda diantara mereka berdua.
"Kalau kamu Yoongi?"tanya Hana menatap Yoongi.
"Kalau saya saya akan fikir pasal family saya....kalau itu yang dorang nak.....why not"jawab Yoongi.
"Tapi.....saya tak ada calon"jawab Hana perlahan.
"Serius lah miss?!"kata mereka berdua sedikit terkejut selepas mendengar keterangan dari Hana.
"Haha.....Yes"kata Hana sambil tersenyum malu.
"Tak kan lah orang secantik miss takde yang nak?"tanya Jungkook.
"Ade je.....tapi saya tolak sebab saya fikir nak kerja je sekarang ni"jawab Hana.
"Well.....saya rasa dah hampir 5 tahun miss bekerja tanpa henti....why not you give your slef hadiah.....macam berkahwin"kata Yoongi.
"Hm......"Hana masih berfikir.
-------------------------------
KEDIAMAN KELUARGA KIMTerdapat sepasang suami isteri yang menunggu anak-anak pulang dari kerja dan sekolah.
Sang suami sedang membaca surat khabar di pondok yang terdapat di hadapan kolam sambil menghirup udara segar.
"Bang minum"kata sang isteri sambil membawa sedulang air kopi dan dituangkan buat sang suami lalu duduk disampingnya.
"Terima kasih"kata Namjoon sambil tersenyum menampakkan dimple nya dan menghirup kopi buatan isterinya Seokjin.
"Bang....saya rasa kan.....apa kata kita satu kan Hana dengan anak lelaki dari keluarga Park.....macam mana?"kata Seokjin dan ditatap oleh Namjoon.
"Keluarga Park....anak Chanyeol dengan Baekhyun?"tanya Namjoon pula.
"Ialah.....siapa lagi"kata Seojin.
"Tapi.....yang mana satu.....dorang kan ada dua anak lelaki"kata Namjoon lagi.
"Ala.....yang comel-comel tu.....yang satu kolej dengan Tae.....siapa eh nama dia..."kata Seokjin sambil cuba mengingati nama namja itu.
"Oh....Park Jimin kalau abang tak silap.....tapi kenapa dia?"tanya Namjoon.
"Cam ni.....hari tu Beakhyun dengan saya ada bincang nak satu kan dorang..... maklulah anak kita Hana tu orangnya tegas....Jimin pulak pemalu.....cocok lah dengan Hana"kata Seokjin teruja.
"Oh....dah rancang rupanya.....patut lah tanya terus"kata Namjoon.
"Haha....Mian.....talk sayang tahu abang akan setuju jugak"kata Seokjin sambil memeluk sang suami.
"Chanyeol macam mana?"tanya Namjoon sambil membalas pelukan dan mengusap rambut sang isteri.
"Dia pon tak tahu.....tapi nanti Baekhyun bagi tahu dia.....so....abang setuju tak?"kata Seokjin.
"Kalau dari keturunan Park tu abang ok aja.....lagi pon kita dah berkawan lama.....apa salahnya"kata Namjoon sambil tersenyum.
"Harap Hana akan setuju"kata Seokjin.
-------------------------------
KEDIAMAN KELUARGA PARK"Abang~"kata Baekhyun sambil menghampiri sang suami yang sedang menonton TV di ruang tamu.
"Iya bakie ku sayang~"jawab Chanyeol tapi masih fokus pada TV.
"Abang saya panggil ni"kata Baekhyun dan akhirnya berjaya mendapat perhatian suaminya.
"Camni.....saya nak cakap pasal Chim"katanya.
"Chim....kenapa dengan Chim?"tanya Chanyeol serius.
"Apa kata.....kita satu kan dia dengan Hana....anak Namjoon dengan Seokjin?"tanya Baekhyun.
"Serius lah awak ni.....tahun lepas saya cakap macam tu awak tolak mentah-mentah.....ni tiba-tiba je"kata Chanyeol hairan.
"Saya fikir balik betul jugak apa abang cakap.....sampai bila dia nak duduk berkepit bawah ketiak kita.....baby bird have leave the nest"kata Baekhyun sambil tersenyum manis kearah Chanyeol.
"Baguslah kalau awak fikir macam tu....saya harap Chim boleh ubah diri dia dengan bantuan bakal isteri dia nanti"kata Chanyeol sambil tersenyum dan menggenggam tangan isterinya.
YOU ARE READING
My Shy Baby
FanfictionMengisahkan seorang gadis berumur 25 tahun bernama Kim Hana pemegamg syarikat terbesar di Korea terpaksa berkahwin dengan menantu pilihan eomma dan appanya iaitu Park Jimin. Hana yang seorang yang tegas tetapi baik hati terpaksa berkahwin dengan Jim...