BAB 3

222 19 2
                                    

Keluarga Kim dan Park sudah memilih hari yang sesuai untuk menemukan bakal pengantin itu.

Iaitu hari ini.

Keluarga Park sudah tiba terlebih dahulu di restoran yang mereka janjikan.

Jimin kelihatan gelisah dan dapat dilihat oleh Hoseok dan eommanya.

"Chim.....relex....ni baru perjumpaan"pujuk Hoseok.

Jimin menarik nafas sedalam-dalamnya sebelum menghembusbya.

"Yes....Chim boleh.....Chim..."

Belum sempat jimin menghabiskan ayat sebuah keluarga memasuki ruang makan VIP yang diduduki mereka.

JIMIN POV

Belum sempat aku menghabiskan ayat ku satu keluarga memasuki ruang makan VIP kami.

OMG dorang dah sampai.

Dan......

"Taehyung hyung?"kata ku didalam hati.

Dapat ku lihat keluarga Kim ini masuk.

Aku dan keluarga ku berdiri menyambut kehadiran mereka.

"Aigoo....dah lama kita tak jumpa Bakie~"kata unty Seokjin sambil memeluk eomma ku.

"Sama lah"jawab eomma ku.

"Apa khabar kau Joonie"kata Appa ku sambil berjabat tangan dengan uncle Joon.

"Jadi perkenalkan anak kami....
Kim Taehyung dan Kim Hana"kata unty Seokjin sambil menunjuk kearah Taehyung hyung dengan sorang noona aku rasa nama dia Hana.

"Apa khabar uncle unty"kata mereka berdua sambil menunduk hormat kepada eomma dan appa ku.

"Aigoo....kamu makin cantik Hana....seiras dengan eomma mu"kata eomma ku sambil mengusap wajah noona itu.

"Terima kasih unty....unty pon apa kurangnya"kata noona itu sambil tersenyum.

"Oh ye........perkenalkan ni anak unty....
Park Jimin dan Jung Hoseok anak angkat kami"terang eomma ku.

"S-selamat berkenalan"kata ku gagap lalu bersembunyi semula dibelakang Hoseok hyung.

"Maaf lah ye....Jimin memang macam ni....dia pemalu sikit"kata eomma ku.

"Jiminie sayang sini"panggil unty Seokjin.

Aku pun berjalan kearahnya.

"Aigooo....kali terakhir unty jumpa kamu masa kamu umur 5 tahun....dah besar dah dia"kata unty sambil mengusap dan mencuit pipi ku perlahan.

Aku pulak jenis yang cepat merona.

Muka aku sudah semestinya memerah.

"Sini duduk sebelah noona"palawa unty Seokjin supaya aku duduk sebelah noona tu

Aduh......eomma tolong Chim😣

END JIMIN POV

Mereka berbual sambil makan malam bersama.

Jimin dan Hana masih tidak berbual mahupun melihat sesama sendiri.

"Jadi.......kamu tahu kan yang Jimin bakal jadi suami kamu Hana?"kata Namjoon memecahkan keheningan antara mereka berdua.

Hana hanya mengangguk.

"Jadi kamu setuju?"tanya Chanyeol.

"Hana tak kesah.....lagi pun apa yang eomma dengan appa cakap tu betul jugak.....dah sampai masa Hana kena berkeluarga"jawab Hana sambil memberikan senyuman.

"Kalau Jimin pulak macam mana....jimin setuju kawin dengan noona?"tanya Baekhyun kepada anaknya.

"Jimin......"jimin masih berfikir.

"Chim....dengar sini....hyung yakin dengan keputusan eomma dengan appa....lagi pon Hana kawan hyung dari kolej....hyung tahu segalanya tentang dia....percayalah"bisik Hoseok kepada Jimin yang duduk di kiri nya.

"Hu.....kalau macam tu.....J-jimin s-setuju"jawab Jimin gagap.

"Baguslah kalau macam tu....ehm....apa kata kami bagi kamu ruang?"kata Seokjin lalu mereka yang lain keluar meninggalkan mereka berdua.

HANA POV

Sekarang ni tinggal aku dengan dia.

Keadaan kat sini jadi sunyi sepi.

Dia tak bercakap aku tak bercakap.

Macam yang eomma cakap kat aku Jimin ni orangnya pemalu.

So....tak salahkan aku mulakan perbincaraan?

"Jadi.....apa kata kita mula dari awal"kata ku.

Dia hanya menganggukkan kepalanya.

Dia lansung tak tengok muka aku.

Dia......

"Hiks Hiks...."

Perlahan-lahan aku mengangkat wajahnya menghadap ku.

WTF!!!

Dia nangis.

"Jimin ok?"tanya risau.

First time orang takut dengan aku sampai macam ni sekali.

"J-jimin o-ok"katanya sambil melepaskan tangan ku dari memegang wajahnya.

"Jangan lah nangis"aku mengesat air matanya.

Dia mengangguk kepalanya dan mengesat air matanya dan tersenyum semula.

"Ok...nama noona Kim Hana"kata ku sambil tersenyum.

"J-jimin....Park J-jimin"katanya gagap.

Ok aku mula suka kat dia.

"Hey....kenapa gagap....jimin takut dengan noona ke?"tanya ku.

Dia mengangguk perlahan.

"Haha....noona tak makan orang lah....jadi jangan lah takut"pujuk ku.

"Ehm.....kalau noona panggil Jimin Chim boleh?"tanya ku dan dia nampak lebih selesa dengan nama panggilan tu.

"Ok....jadi Chim still kolej kan?"tanya ku dan dia mengangguk kepala.

"Bidang apa?"tanya ku.

"Tarian dengan muzik....sama dengan Yoonji dengan Taehyung hyung"jawabnya.

Oh.....jadi dia kenal dua budak ni

"Jadi Chim rapat lah dengan adik noona?"tanya ku dan dia hanya menganggukkan kepala sahaja.

"Chim pulak nak t-tanya"katanya.

"Ok....so what it is?"tanya ku.

"N-noona pernah ada bf?"tanya nya.

"Buat apa noona setuju kalau noona dah ada bf Chim...soalan apa kamu tanya ni"kata ku sambil tertawa kecil selepas melihat dia tersenyum malu mukanya mula merona.

"Jadi.... k-kenapa noona s-setuju.....noona tahu kan Chim muda e-empat tahun dari noona"katanya.

"Age is just a number Chim"jawab ku sambil tersenyum.

Dia juga memberikan eye smile nya.

Ya tuhan....ingin ku cubit pipi tembamnya itu.

"Errr.....Chim.....boleh noona.....cubit pipi Chim?"tanya ku

Muka dia merona dengan lebih lagi dan hanya mengangguk kepala sahaja.

Aku pun cuit lah pipi dia.

LEMBUT GILA!!!!!

Aku dah mula suka kau Park Jimin.

END HANA POV

My Shy BabyWhere stories live. Discover now