Pavlov voľný čas venovaný modlitbe narušil Michalov urýchlený príchod sprevádzaný prudkým otvorením dverí.
Z hlbokého sústredenia upriamil svoju pozornosť na vážny Michalov výraz.
„Poď za mnou." Schmatol Pavla za ruku a potiahol za sebou.
Prešli pozdĺž steny kostola k bočným dverám, za ktorými sa nachádzali miestnosti kláštora susediaceho s kostolom. Michal sa poobzeral či sú sami a synchronizovane zmizli za dverami. Ich kroky skončili nakoniec až v Michalovej izbe. Kým prehrabával skrinku s oblečením, navrhol Pavlovi nech si sadne ku stolu. Po chvíli šušťania a prehadzovania vecí si k Pavlovi prisadol s obálkou v ruke.
„Pavol, videl som ich, boli tu."
„Michal spomaľ trocha, čo sa deje? Absolútne nerozumiem tvojmu chovaniu."
„Tí dvaja naničhodníci, čo naháňali kapucínov, dnes boli pred naším obchodom. A majú niečo za lubom." Videl som, ako ukazujú na náš kostol a o niečom sa dohadujú."
V Pavlovej nemej tvári zavládlo zdesenie.
„Naše obavy sa naplnili Pavol, pre tento prípad som obdržal obálku s inštrukciami."
Zo zalepenej papierovej obálky vytiahol list, rozložil ho a natočil tak, aby naň videl on aj Pavol.
Drahí bratia, ak čítate tieto riadky, zrejme sa ocitol náš poklad
v ohrození. Za žiadnu cenu sa nesmie dostať do cudzích rúk.
Pomoc nájdete v kostole sv. Štefana kráľa, prespáva tam kňaz
Eduard, ukáže vám skrytý trezor. Nerozprávajte, čo ste mu doniesli
a ani kombináciu do trezora, poskytuje nám len pomoc, ale ostatné veci
idú mimo neho. Dávajte si pozor, aby vás pri preprave nikto
nesledoval. Kombinácia na trezor je 26349. Nech je Boh s vami.
Po prečítaní ihneď spáliť.
Pavol vydesene vzhliadol na Michala, ktorý si nervózne šúchal dlaňou bradu.
„Dnes, keď sa začne stmievať, vyrazíš za kňazom Eduardom do Závodia."
„Musím ju niesť práve ja?" Zľakol sa zodpovednosti Pavol.
„Si mladší ako ja, keby nastali komplikácie, máš väčšiu šancu utiecť."
„Pre otca, ani nespomínaj, že by sa to malo komplikovať." Rýchlo sa Pavol prežehnal.
„Nechcem to privolávať, ale nesmieme nič podceniť ." Chvíľu sa odmlčal a pokračoval. „Večer ťa bude na spodnej ulici čakať zaparkovaný skúter, snaž sa dostať k Eduardovi čo najrýchlejšie, ale samozrejme predpisovo a nenápadne. Možno by som ti odporúčil použiť bočné cestičky."
Pavol chvíľu váhal či si ma nechať pripomienku pre seba, ale nakoniec mu to nedalo.
„Na skútri?"
„Áno na skútri, bude z teba pravý Don... ako sa len volá ten kňaz zo seriálu?"
„Myslíte Don Matteo?"
„Presne bude z teba Don Matteo, však sme vždy radi pozerali ten seriál." Usmial sa Michal.
Pavol by sa možno tiež usmial, keby ho nestrašila vážnosť situácie a predstava večernej zodpovednosti. Na Michalov návrh sa spoločne pomodlili za zdarnú a bezproblémovú jazdu a každý si šiel plniť svoju časť misie. Michal sa pustil do zháňania skútra a prípravu Eduarda na večernú návštevu, kým si Pavol kreslil v hlave približnú mapu svojej cesty.
YOU ARE READING
Klamné znamenia
ActionKeď si po riadnom fláme nájdete záhadný symbol na tele, nemôže ísť o nič iné ako o kamarátsky výstrelok. No keď vás zvedavosť dostane do podzemných chodieb kláštora a ocitnete sa v hľadáčiku vplyvných ľudí, sled udalostí dostane nový rozmer....