Po oknách ani stopy a vlhký vzduch v sále nasvedčovali, že sa Džony nachádza v podzemných priestoroch. Tmavá miestnosť, v každom rohu svietnik s horiacimi sviečkami, na stenách kríže a kamenné sochy apoštolov vytvárali tajomnú atmosféru.
Džony sedel v strede miestnosti na stoličke obkľúčený kvartetom mníchov. Všetci mali na hlavách natiahnuté kapucne, aby im nebolo vidno do tváre. Po chvíli pristúpil ešte jeden mních. Na prvý pohľad bolo jasné, že ten má v miestnej hierarchií najvyššie postavenie. Nasvedčovalo tomu správanie ostatných mníchov voči nemu, ale hlavne ako jediný mal na tvári morovú masku s dlhým zobákom.
Zviazané ruky a lepiaca páska robili z Džonyho bezbranného štatistu. Niekde v kútiku duše dúfal, že mu aspoň na chvíľu rozviažu ruky a vtedy sa pokúsi rozdať pár úderov a utiecť.
„Vybrali sme si ťa a ty si nás našiel." Prehovoril záhadný hlas s pod masky.
„Celý čas sme ťa sledovali a sme presvedčení, že si hoden stať sa jedným z nás. Čaká ťa už len posledná vec. Každý kto chce k nám patriť, sa musí zrieknuť všetkých svojich blízkych a priateľov. K tomu patrí rok života v izolácií. No po tomto roku si budeš užívať blahobyt, aký si ani nevieš predstaviť."
Muž v maske pristúpil k Džonymu a strhol mu pásku z úst.
„Zriekaš sa známych a rodiny a prehlasuješ vernosť bratstvu?"
„Prečo by som to mal robiť?" Spýtal sa Džony nahnevaný suverenitou mnícha v maske.
„Náš spolok vylučuje akékoľvek blízke väzby na každého, kto k nám nepatrí."
„To sa tu akože ukájate medzi sebou, keď nikto z vás nemá ženy?"
Mních v maske sa cítil byť otázkou dotknutý. Z Džonyho slov sálala drzosť a na tú nebol zvyknutý.
„Posledný krát sa ťa pýtam, zriekaš známych a rodiny."
„Nemám záujem o život v plesnivých pivniciach."
„Sám si si vybral."
Znova mu nalepil pásku na ústa a vytiahol nôž. Džony na to zareagoval kmitaním a kopaním, no nebolo mu to nič platné. Štyria muži v kapucniach ho chytili a znehybnili. Hlavu mu zaklonili do zadu, aby odhalili krk.
„Nerobím to rád, no bola to tvoja voľba. Naše pravidlá sú prísne, vybraná osoba sa k nám musí pripojiť, v opačnom prípade je potrebné ju odstrániť."
Vystrašenými očami sledoval iba na jeden jediný objekt a tým bol dlhý lovecký nôž s rúčkou z parožia. Bol čoraz bližšie a bližšie, až nakoniec pocítil chladnú čepeľ na svojom krku. Snažil sa kričať z plných pľúc, ale zbytočne, kobercová páska marila všetky snahy.
YOU ARE READING
Klamné znamenia
ActionKeď si po riadnom fláme nájdete záhadný symbol na tele, nemôže ísť o nič iné ako o kamarátsky výstrelok. No keď vás zvedavosť dostane do podzemných chodieb kláštora a ocitnete sa v hľadáčiku vplyvných ľudí, sled udalostí dostane nový rozmer....