❤ البارت التاسع عشر ❤

14.3K 629 106
                                    

🍃 اللهم 🍃
🌷 اجعلنا عند النعماء من الشاكرين 🌷
🌷 وعند البلاء من الصابرين 🌷
🌷 ولك في جميع امورنا ذاكرين 🌷

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

فتحت وعد عيناها ببطئ لتعتاد علي إضاءة الغرفة .. نظر لها ادم محاولة ان يستشف منها ردة فعلها علي ما حدث بالأمس ...

بعد ان فتحت عينها وجدت نفسها تنام علي شئ صلب رفعت وجهها وجدت وجه ادم مقابل لها وهو ينظر اليها بوجه قريب منها ....

اعتدلت في جلستها علي استحياء ثم نظرت اليه قائلة باستغراب : هو ايه اللي حصل امبارح .. انا اخر حاجة فكراها ان انا كنت قاعدة عالسرير وبعدين مش فكرة حاجة تاني .....

ادم بدهشة : يعني دي اخر حاجة فكراها ....

هزت علياء رأسها قائلة : ايوة ومش فاكرة حاجة تاني .... بس دماغي مصدعة اووووي .. هو في حاجة حصلت !!!

تذكر ادم حديث الطبيب عندما نصحه بابعادها عن ايه توتر والا سينعكس هذا تأثيره بالسلب عليها .... اومأ برأسه قائلا لها بهدوء ليبث الطمأنينة في قلبها : متقلقيش مفيش حاجة .. اقعدي هنا لحد ما اجبلك برشام للصداع واجيلك ....

اومأت برأسها موافقة ذهب الي حقيبة ما وجلب منها بشريط من البرشام وقام بوضع حبة منها في يدها واتي بالماء لتشربه .....

ادم بعدما اخذ منها كوب الماء : اجهزي يلا علشان ورانا شغل دلوقتي ....

وقفت وقامت بالدخول الي الحمام واخذت تعبث ملابسها معها وقامت بالاستحمام ثم خرجت وجدت ادم في ابهي طالاته بعدما ارتدي بنطال من اللون الاسود وقميص من اللون الازرق الغامق فكان وسيما للغاية .....

نظر لها ادم ببسمة جذابة ثم ذهب ووقف قبالتها وامسك يدها بحب واضح لاحظته هي في عيناه التي تشع بالحنان والطمأنينة ثم خرجوا من الغرفة وعلي وجوههم ابتسامة جذابة علي وجوههم .....

***********************

صلي علي محمد

***********************

بغرفة ادهم

عندما استيقظ وجد عشق تندس في احضانه بشده وتدفن وجهها في تجويف عنقه .. نظر لها عن قرب بخبث وابتسامة مكر .... فهو قد وصل الي مبتغاه وسيعلمها درسا لن تنساه بحياتها .. ولكن هو لا ينكر ذلك الشعور الذي يصيبه كلما اقترب منها ينبض قلبه بشده وتصيبه حاله من اللاوعي ...

تثائبت في نومتها وفتحت عيناها وجدته ينظر اليها بهدوء ولا يوجد علي وجهه اي ردة فعل .... لاحظت انها تنام بأحضانه فابتعدت عنه بهدوء وخجل ..

سألته بقلق عندما وجدته مازال علي حالته : مالك يا ادهم قاعد كده ليه !!

ادهم بهدوء مريب وهو يتجه الي الحمام : مفيش حاجة .. اخلصي قومي اجهزي علشان ورانا شغل مهم النهاردة ....

إنتقام الإناث والجبابرة (جاري تعديل السرد والحوار): حيث تعيش القصص. اكتشف الآن