Słowniczek

1K 46 15
                                    

--------------------

Witam serdecznie.

Słowniczek staram się aktualizować z każdym kolejnym rozdziałem. Zapraszam do wypominania mi wszelkich nazw, które zapomniałam wstawić <3

--------------------

DRZEWA GENEALOGICZNE:

DRZEWA GENEALOGICZNE:

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


--------------------

Bohaterowie:

Imię (Pełne imię, Gatunek, Planeta z której pochodzi) - opis

--------------------

Ahlo (---, Aeron, Rumai) - Ojciec Erama.

Aurela (---, Człowiek, Ziemia) - Była żona Eryka.

Bharem (---, Aeronka, Rumai) - Matka Ahlo.

Cutti (---, Aeronka, Rumai) - Córka Erko i Vrae, kuzynka Ahlo.

Dentris (---,---,---) - Jeden z trzech obcych odpowiedzialnych za organizację wyposażenia.

Elvaid (---,---,---) - Kobieta pracująca w kuchni.

Elda (---, Aeronka, Rumai) - Przyjaciółka Cutti.

Eram (Eramashardus, Teren, Aqinia) - Główna postać historii.

Erko (---, Aeron, Rumai) - Mąż Vrae, szwagier Bharem, wujek Ahlo.

Eryk (---,Człowiek, Ziemia) - Główna postać historii.

Fami (---, ? , ? ) - Główny sługa Erama, darzony przez niego szczególnym zaufaniem.

Isia (Isiatrindan, Terenka, Aqinia) - Matka Scaerie, babka Erama.

Kamilla (---, Człowiek, Ziemia) - Siostra Aurelii.

Norva (---, Ilgielka,---) - Kobieta pracująca w kuchni.

Omanan (---, Ilgielka,---) - Starsza kobieta pracująca w kuchni. Straciła jedno z ramion.

Omela (---, Aeronka, Rumai) - Partnerka (?) Cutti.

Raloro (---,---,---) - Część służby na statku. Wyższy od Eryka o głowę mężczyzna, o wielkich czarnych oczach i niesamowicie umięśnionych ramionach. Posiadacz bardzo cienkiego głosiku.

Scae (Scaerie, Terenka, Aqinia) - Matka Erama.

Seho (---, Teren, Aqinia) - Kuzyn Erama, syn brata Scaerie.

Sevinid (---, Teren, Aqinia) - Krewny Erama, zasiadający w Wielkiej Radzie.

Thange (---,---, ---) - Kapitan statku Erama.

Tragzans (---, Teren, Aqinia) - Dziadek Erama, mąż Isii, ojciec Scaerie.

Trar (---, Baltorian,---) - Mały chłopczyk. Część służby. Młodzieniec o białych włosach, oczach i srebrzystym futerku. Posiada także puszysty, podobny do lisiego, ogon.

Trins (---, Aeron, Rumai) - Starszy Aeron kolekcjonujący znaczne ilości tajemniczych urządzeń. W większości jest to niestety złom.

Vasazana (---,---, ---) Najbardziej zaufana projektantka Erama. Odpowiadała za praktycznie wszystkie robione na zamówienie odzienia Eryka.

Vincent (---, Człowiek, Ziemia) - Syn Kamilli.

Von (---, Aeronka, Rumai) - Druga matka Ahlo.

Vrae (---, Aeron, Rumai) - Brat Bharem.

Zoff (Zoffyire, Terenka, Aqinia) - Siostra Erama.

--------------------

Inne wymyślone słowa:

--------------------

Aiccul - Jedna z najbliższych Rumai planet

Alaers - Tradycja polegającą na trzydniowym czyhaniu na życie partnera krewnego.

Aqinia - Planeta z której wywodzą się Terenowie

Balner - Coś jak ziemski, mały młotek służący do otwierania Beamic.

Beamice - Danie rozbijane przez członków biesiady, przy pomocy balnerów.

Cazeits - Jedna z najbliższych Rumai planet

Ceezu - Księżyc Rumai

Cets - Jedno ze słońc Rumai

Ekrodsy - Wielkie, kosmiczne koty.

Erizu - Nie jest to danie podawane na bankietach. Serwuje się je chorym i rannym. Poprawia samopoczucie i dostarcza wszystkich niezbędnych składników.

Felrini - Międzygalaktyczny port postojowy. Oddalony trzy kręgi od Rumai

Góry Honi - Dolina na planecie Rumai, w której znajdują się wyłącznie góry

Gurlus - Jedno ze słońc Rumai

Holasatria (nasiona Holasatri) - Kwiat z jadalnymi ziarnami, którego pręty unoszą się w powietrzu i świecąc w ciemności.

Huvo - Miniaturowe drzewka o kwiatach, w których żyją mali opiekunowie rośliny.

Kellar - Kosmiczna herbatka :3

Merleninowie - Jakiś mały, niesamowicie słaby gatunek, znajdujący się gdzieś w dolnych rzędach hierarchii społecznej.

Olojor - Miejsce, gdzie produkuje się najwspanialsze materiały, służące przy produkcji ubrań i akcesoriów sypialnianych.

Quul - Narkotyk powodujący halucynacje

Porozumienie – zbiorowa nazwa na wszystkie kultury, planety, ludy, które znają układ wszechświata, jego politykę, uczestniczą w jego życiu społecznym (nieważne z jakim zaangażowaniem)

Risill - Jedno ze słońc Rumai

Rumai - Planeta z której wywodzi się Ahlo i generalnie wszystcy Aeronowie

Urrole - Zwierzęta hodowane przez Aeronów

Zaans - Owoc, którego nektar posiada silne właściwości odurzające.

Zecurowie - Rasa obcych, którzy rozbili się na ziemi w 1947 roku, doprowadzając do rozpowszechnienia plotek o Strefie 51.

Zindan - Znak zastępujący pierścionek zaręczynowy u Tarenów. Łączy także umysły kochanków.

Zolt - Najsłynniejsza planeta handlowa.

--------------------

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Mar 14 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Wśród obcych (LGBT+)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz