18. Jiskra uhašena

353 24 4
                                    

„Zklama jste mě, slečno Grangerová," pronesla profesorka McGonagallová.

Po prvním kole vyhubování v pracovně, následovalo kolo druhé od vedoucích jednotlivých kolejí. Když Hermiona zjistila, že trest jim udělí právě profesorka McGonagallová, tak si musela oddechnout, jelikož díky tomu věděla, že tresty budou spravedlivé a bezpečné. Avšak nevěděla, jak moc je profesorka naštvaná, jelikož právě její čestnost by jim teď mohla přijít na škodu. 

,,Nemluvím zde samožřejmě jen o slečně Grangerové!” pohrozí a přelétne všechny studenty ze své koleje. ,,Avšak od primusky bych čekala mnohem větší zodpovědnost,” dokončí proslov. 

Přejde ve svém kabinetu ke stolu a posadí se. Lokty se opře o desku stolu a bradu si opře o propletené prsty. Pak si všechny přítomné změří ještě jednou přes obroučky brýlí. Nakonec se zhluboka nadechne a  konečně po nepříjemném tichu promluví.

 ,,Když jsme dnes ráno s profesory uvažovali nad školním trestem, který by mohl být pro všechny stejný a zároveň dlouhodobě udržitelný, napadlo nás jediné…,” odmlčí se na chvíli. Nikdo se neopovažuje ani ceknout. ,,Nenapadlo nás nic lepšího než úklid…” 

Ron, který stál hned vepředu měl co dělat, aby si neodfrknul. Po tom všem napínání to bude jen úklid.

 ,,Avšak si myslíme, že vám to pomůže si uvědomit kolik práce stojí  domácí skřítky po vás uklízet. Každý z vás bude muset obden strávit dvě hodiny úklidem. Práci vám zadají vždy skřítci podle potřeby. Myslím, že ani nemusím říkat, že trest platí až do Vánočních prázdnin.” 

Ron už se netvářil tak vítězoslavně, představa tolika hodin strávených úklidem a navíc bez hůlek… Hermiona však měla přesto všechno radost. Konečně možná získá větší podporu mezi studenty a rozjede projekt se SPOŽÚS. 

Když se již všichni chystali odejít, profesorka ještě zavolala: ,,Slečno Grangerová!” 

Hermiona k ní přišla. Profesorka počkala, až se všichni odeberou na chodbu. 

,,Potřebuji si promluvit s vámi, primusy. Vím, že oba máte tuto funkci teprve krátce, ale i tak by vám měl někdo připomenout veškeré povinnosti. Pan Malfoy zde za chvíli jistě bude,” domluví, sedne si a dá se do práce. 

Hermiona se cítí dost nepohodlně. To že jí profesorka ignoruje a věnuje se její práci, pro ni není takový problém, natož čekání na toho blonďáka, který bude jistě opět jen odmlouvat a udělá všechno ještě horší než je, jí opravdu zneklidňuje.

„Výborně, pane Malfoyi," uvítá Zmijozela profesorka, když po nějaké době vstoupí do kabinetu. 

Malfoy se postaví vedle Hermiony. Avšak ani jeden se neopovaží po tom druhém podívat. Profesorka vstane a přejde rovnou k věci.

„Vy dva," ukáže na ně prstem a změní najednou tón. „Od obou bych čekala více zodpovědnosti, navíc od vás slečno bych pokus o lhaní nečekala."

 Draco se ušklíbl, narážka na to, že od něj lež není žádné překvapení, se ho dotkla. 

„Pane Malfoy, pro vás to platí také, čekala bych od vás větší zodpovědnost. Nicméně měli byste napravit to, co jste teď nějakou dobu zanedbávali. Proto vám chci připomenout veškeré povinnosti." Těmito slovy zahájí dlouhý proslov, týkající se veškerých úkolů. 

Hermiona si v hlavě již vytváří pomyslný seznam úkolů, kdežto Malfoy nepřítomně sleduje jakýsi přístroj v rohu místnosti a jen Merlin ví, co se mu zrovna honí hlavou. 

Za hranicí plánu «Dramione»Kde žijí příběhy. Začni objevovat