Sophea berjalan menuju ke mesin ATM. Hampir 2 bulan berada di Izmir, duit ditangan juga hampir habis.
Setelah Sophea mengeluarkan duit dari bank, dia menyemak baki yang ada.
"Kenapa banyak ni?"
"Sampai 100 ribu duit ada ni?" Soal Sophea sendiri. Dia menilit resit bank itu dengan tidak percaya."Hari tu memang ada dekat 300 ribu ringgit. Tapi dah bayar yuran Uni, tiket flight, still ada 100 ribu lagi?" Sophea duduk di kerusi bank.
Masih memikir duit siapa yang masuk sebanyak itu."Tak apalah Phea. Anggap tu rezeki kau sambung study."
Sophea beredar dari bank.Klik.
__________
Harris menarik kerusi dan dia duduk. Mata memerhati sekeliling. Tiada.
"Sorry B. I lambat." Sapa Jennie dari belakang.
"It's okay. I pun baru je sampai." Harris mempersilakan Jennie duduk di depannya.
"So, nak order apa ni?" Soal Jennie. Mata fokus pada Harris.
Selesai membuat pesanan, Jennie fokus pada Harris.
"So, kenapa nak jumpa I? Selalunya I ajak, you jarang nak keluar." Soal Jennie. Lebih kepada menyindir.
"Saja. Lagipun wife I kan dah tinggalkan I. So, I bebaslah nak pergi mana-mana pun." Kata Harris lalu dia mengusap pipi Jennie.
"So, you tak cari ke wife you kat mana?" Soal Jennie kembali setelah pelayan meletakkan pesanan mereka.
Harris mula menjamah.
"Malaslah. Dah cari kat rumah umi wife I, tapi tak ada." Harris menelan makanannya."Lagipun, Malaysia ni besar. Nak cari dia pun susah. Tu kalau dia kat Malaysia, buat ke dia pergi jauh. Satu kerja nak cari. Baik tak payah cari terus." Jelas Harris.
Jennie mengangguk."So." Jennie genggam tangan Harris.
"Sekarang ni You boleh kahwin dengan I lah kan?" Soal Jennie. Dia menaruh harapan tinggi.
Harris melepaskan genggaman itu dan dia kembali menggenggam tangan wanita model itu."Boleh tu boleh, tapi I tak nak parents I tahu. Kalau kita kahwin kat seberang, you okay?" Tanya Harris sambil tersenyum.
Jennie mencebik.
"Tak naklah. Kalau boleh I nak semua orang tahu. Satu Malaysia tahu, siapa bakal husband I." Kata Jennie manis."Ye sayang. I akan cari jalan."
__________
Jennie buka pintu kondominiumnya. Suis lampu dibuka sebelum dia menanggalkan kasutnya.
"Sampul apa ni?" Jennie ambil sampul putih di atas lantai.
Kaki melangkah ke ruang tamu seraya tangan membuka isi kandungan surat itu.
Jennie menilik beberapa keping gambar yang dihantar kepadanya.
"Siapa spy aku ni?" Soal Jennie geram. Gambar dilempar diatas meja.
"Harris ke?"
"Dia tahu?"
Jennie gigit bibir bawah. Takut rahsianya terbongkar."Honey." Sapa seorang lelaki.
"Kau nak apa? Bagi balik kunci kondo aku." Nada suara Jennie tinggi.
Lelaki itu buat gaya takut.
"Kondo ni, kondo aku juga. Kitakan share." Lelaki yang berpakaian serba hitam itu menyandar di dinding sebelah pintu masuk."Kau lupa ke? Kau kena layan aku hari ni? Perjanjian lima bulan lepas. Lupa?" Sindir lelaki itu.
Jennie tahan amarahnya."Kau balik! Aku tak ada mood nak layan kau. Kau dah buntingkan aku, kau taknak bertanggungjawab. Sibuk nak frame orang lain! Baliklah!" Suara Jennie mula memetir.
"Okay. Okay. Aku balik. Tapi ingat, kau tetap hak aku." Kata lelaki itu sebelum keluar. Jennie melempar bantal kecil ke arah lelaki itu sambil menjerit.
"Get lost!!."
Jennie kembali duduk bila lelaki itu sudah tiada.
"Sial punya jantan."
___________
YOU ARE READING
Years Without You
RomanceKontrak? Tidak pernah terlintas pun dalam fikiran SOPHEA yang dia akan berkahwin tetapi terikat dengan sebuah kontrak. HARRIS, dengan selamba mengujarkan syaratnya kepada bakal isteri kontraknya itu. "Just berlakon jadi wife aku depan parents aku...