الفصل الخامس والعشرون

206 5 0
                                    

انتفضت مبتعده بجزع ، وهي تنظر له بتوتر ولكنها عادت لهدوئها سريعا وهي تنظر له بتعالي : ممكن اعرف في ايه...وصممت نتقابل ليه؟؟
مازن بنبرة عشق: وحشتيني
يا نور...وكان لازم اشوفك...انتي نسيتي اننا كنا مخطوبين...وبنحب بعض...
نور بغضب : ايوه نسيت ...زي ما نسيت انك كمان سيبتني وسافرت...
مازن بغضب مماثل : كان غصب عني ...فهمتك أن شركة بابا الله يرحمه خسرانه وكان لازم اعمل اي حاجه...عشان كده اضطررت اسافر .
نور بضيق : مبقاش ليه لازمه الكلام ده ...خلاص يا مازن كل ده كان ماضي...انا دلوقتي واحده مخطوبة ومبفكرش غير في خطيبي.
مازن بضيق : مخطوبة!! وياتري بقا خطيبك ده يعرف انك كنت متجوزه....عرفي!!
نورسين بتوتر : انت بتقول ايه ..... الكلام ده مش صحيح .
مازن بخبث : لا صح ... انتي فاكره ان لما الورقه العرفي تتقطع كده تبقي مش متجوزه .
نورسين بغضب وتوتر : قولتلك محصلش ... مش هتقدر تثبت كلامك..
مازن بهدوء : تخيلي كده خطيبك المحترم لما يعرف حاجه زي دي ويبلغ اهلك .... وسيادة اللواء يعرض بنته علي الطب ويلاقيها محافظتش علي نفسها .... تخيلي معايا كده ممكن يعملوا فيكي اي .
نورسين بخوف : ومين هيقولهم.... اكيد مش هتعمل كده فيا يا مازن .
مازن بخبث : ايوه كده اظبطي كلامك .... اكيد مش هعمل كده ولا هفضح حبيبتي .
نورسين : ولما انت بتحبني كده ليه سيبتني ... ومتقولش اي مبرر  ....انا عارفه انك اخدت اللي عاوزه مني وخلاص مبقاش ليا لازمه فقررت تسيبني .
مازن بحزن : انتي شيفاني كده يا نور .. انتي اكتر واحده متأكده اني معملتش كده عشان كلامك ده .... ولو انا كده فعلا ليه قاعد معاكي وعاوز ارجعك ليا ...قبل ماالمشكلة تكبر!
نورسين بهدوء مميت : عاوز ترجع عشان اشتقتلي
ثم تحولت نبرتها لغضب : ولما اوافق نرجع هتسيبني زي اول مره ..... اللي يبعد مره هيبعد الف مره .
مازن بغضب : اي الهبل اللي بتقوليه ده ... انتي حافظه كلمتين من ع النت وبتقوليهم وخلاص ... دا بدل ما تترجيني ارجعلك واستر عليكي .
نورسين بغضب مماثل : انا مش محتاجه حد يستر عليا .... انا معملتش حاجه غلط .... ورجوع مش هرجعلك... انا اتخطبت وشوفت حياتي ياريت تشوف حياتك انت كمان .

مازن بغضب : انتي هتجننيني ..... ازاي مش عايزه حد يستر عليكي ... قوليلي خطيبك ده لو اتجوزك مش هيكتشف اللي حصل ده وهيفضحك .....فهميني ازاي!!
نورسين ببرود : عادي بتحصل كتير ..... في بنات كده .
ضحك مازن عاليا وهو يصفق بيديه : لا برافو عليكي ..... برافو ..... انتي مقتنعه باللي بتقوليه ده ؟؟؟؟
نورسين : ايوه طبعا مقتنعه بيه جدااا ... وبحثت كويس وعرفت ان اللي بقوله صح .
مازن بهدوء وهو يمسك يدها الموضوعه علي الطاوله : وليه التعب ده كله يابنت الناس .... انا بحبك ولسه عاوزك ...

سحبت يدها منه بعنف واقفه وهي تحمل حقيبتها : وانا مش بحبك يامازن واللي بينا انتهت من يوم مابعدت عني وسيبتني..وعلي فكره انا بحب خطيبي .... ومش هتجوز الا عمار .... وانت لو فكرت تقول لحد الكلام اللي بينا ده ... انا هيبقي ليا تصرف تاني معاك .... وانت عارف كويس انا ممكن اعمل اي ومعايا اي اتهمك بيه.
مازن بهدوء : متقلقيش مش هقول لحد ...انا مقدرش اأذيكي يانور ...انا خايف عليكي انتي من الأذي لما يكتشف ده يوم فرحكم .
نورسين ببرود وهي تتخطاه مبتعده: متقلقش مش هيحصل حاجه .. يلا سلام.

صراع من اجل الحبحيث تعيش القصص. اكتشف الآن