جالسه برفقة والدتها ليتبادلو أطراف الحديث فيما حدث خلال الاسبوعين التي ذهبت فيهم الي الاسكندرية .
تسنيم : عارفه يا ماما لما بسام قال انه راجع الشغل وقالي ارجع المنصوره ، انا مرضيتش اروح شقتنا وقولت لازم اجي اقعد معاكي هنا .... انا مش متخيله حياتي هتبقي ازاي بعيد عنك .
سميه بحنان : طب ما تقولي لبسام ، وتيجوا تعيشوا معانا هنا ، والله ما كان له لزوم تعملوا الشقه التانيه دي
تسنيم بقله حيلة : قولتله بس هو قال انه عاوزنا نستقل بحياتنا ومنفضلش معتمدين علي حد ،بس انا عاوزه افضل معاكم هنا ، متقنعيه انتي يا ماما
سميه : جوزك عنده حق ، انا مش هقنعه ، انتي عارفه اني مقدرش علي بعدك عني ، بس لازم يبقالكم حياتكم الخاصه بعيد عننا .
تسنيم : مانا مرضيتش اجادل كتير ، حتي عشان مزعلش قالي اقعد معاكي وقت ما يبقي في الشغل والايام ال هو فيها هنا هنقعد في شقتنا .
سميه : ربنا يسعدكم يا حبيبتي ويخليكم لبعض ، المهم نسيت اقولك ع القرار ال باباكي اخده .
تسنيم بقلق : خير يا ماما ... قرار اي ده وبخصوص مين .
سميه بتوتر وهي تخفض صوتها :بخصوص عمار اخوكي ...
تسنيم بتوتر : انتي بتوطي صوتك ليه محدش موجود غير انا وانتي .
سميه بحذر : الاحتياط واجب .... انا خايفه من رد فعل اخوكي لما يعرف ان ابوكي خطبله بنت اللوا محمود .
تسنيم بجزع : اي... بتقولي اي ... خطبله ازاي يعني .... هو عمار صغير !! .. ولا هو بنت عشان ابويا يخطبله من غير ما ياخد رأيه .
سميه بهدوء : لا مش صغير ولا هو بنت ، كل ال ابوكي عمله انه مهد للموضوع ولسه هيحددوا ميعاد عشان عمار يشوف البنت وبعدها هنحدد الخطوبه .
تسنيم بخوف : ماما .... انتي عارفه عمار هيعمل اي لما يعرف !! ... يانهار مشاكل ...
سميه بقلق : ما ده ال خايفه منه .... عمار شبه ابوه والاتنين مبيتنازلوش عن رأيهم
تسنيم : طب بابا هيقوله امته !!
سميه : هو قالي اقوله ... بس انا مش عارفه اجيبهاله ازاي ، فبقول انك يعني ... انك يعني تقوليله .
تسنيم بخوف : وانا مالي .... واصلا افرضي ان عمار في دماغه واحده معينه .... او واعد واحده بالجواز ...تفتكري موقفه هيبقي اي .
سميه : مين دي ال في دماغه ؟؟
تسنيم بتوتر : انا بقول افرضي .. افرضي
سميه : اصلا ابوكي عجل بالموضوع بعد موضوع اسيا ده ، وقال ان ده الحل الوحيد عشان يتحمل المسؤليه ويعتمد عليه
تسنيم بقلق : ربنا يستر من رد فعل عمار********************
دلفوا متشابكي الايدي احدي الكافيهات الذي اعتادوا الجلوس بها برفقة أصدقائه ، ليلمح بطرف عينيه جواد من بعيد يجلس بجوار رنا في أحد الزوايا جوار النافذة المطلة علي البحر .تحركا نحوهما ليلقي السلام عليهم بود قبل أن يحرك المقعد لاسيا لتجلس عليه ثم جلس بجوارها قبل أن يوجه حديثه لجواد : ها طلبت العشاء ولا نطلب احنا ؟!
جواد بضحك: لا ياعم ..مستنيك ...هو مش انت اللي عازمنا ولا رجعت في كلامك!
عمار بضحك : هو انا بخيل زيك...عموما انا طلبت العشاء وانا داخل اساسا ١٠ دقائق وهيكون هنا .
أنت تقرأ
صراع من اجل الحب
Romanceفتاة غلبت على أمرها بعد إجبارها علي الزواج من ذلك الذي قتل من أحبته. لتختار الهروب بعيدا والاستعانة بشخص واحد هو ذلك العاشق المهيمن بها دون أن تدري لتواجههم التحديات والصراعات حتي يحظي بها اخيرا 🌺اسيا وعمار 🌺