جالسه امام التلفاز تشاهد احدي القنوات التركية باأهتمام بعدما غادر عمار لتجهيز أوراقهم الخاصة بعقد قرانهم وانزواء تسنيم وبسام داخل غرفتهم لتجد حالها وحيدة .
كانت شاردة تماما في ما تشاهده لتتفاجئ من اغلاق التلفاز وجلوس تسنيم بجوارها ضاحكة
اسيا بضيق : تسنيم متبقيش رخمه وافتحي التلفزيون...انا زهقت اوي
تسنيم بمرح : لا مش هفتحه ...وركزي معايا كده عشان عاوزاكي تساعديني في حاجة مهمة .
اسيا بهدوء : طيب ياتسنيم خلصيني ... ها عاوزه اي بقي .
تسنيم بنظرة سريعة : عاوزاكي زي زمان تختاري معايا فستان ...انا محتارة جداا
اسيا بتعجب : فستان اي ده طيب ما ننزل نختار في اي وقت تاني ، الدنيا مش هتطير يعني يا توتا ....وسيبيني اكمل المسلسل ده!!
تسنيم : اسيا احنا مش هننزل ، انتي هتختاري معايا ع الموبايل وهنطلبه ..
اسيا : كمان مش هننزل .
تسنيم : خدي يلا اختاري بقي .
اسيا بقلة حيله : هاتي يابنتي ..اي دا انتي بتهزري .... هتختاري فستان فرح ليه ... انتي مش اتجوزتي وعملتي فرح .
تسنيم بمرح : ايوه ، بس عاوزه اعمل فرح تاني اكون فيه انا وبسام بس .
اسيا بضحك : انتي عبيطه صح ، دا لسه فرحك كان من اسبوع ، وحلاوة الفستان ده بيكون في اول مرة ، مش هتحسي بيه لانك جربتيه .
تسنيم : يا ستي ملكيش دعوه اختاري معايا بس ، وبعدين دي حاجات كبار مينفعش اتكلم معاكي فيها ، اختاري يلااااا.
اسيا : ماشي ، مع اني مش مقتنعه بكلامك .
أخذت أسيا تتصفح الصور الي ان اختارت فستانين رقيقين احدهما
مشغول من علي الذراعين ، وأخر بدون .تسنيم بانبهار : وااااو زوقك تحفه يا اسيا .... دول فعلا احلي اتنين ، بس حاسه ان اللي له اكمام احلي واشيك صح ؟!
اسيا بتأكيد وهي نظر إلي الفستان نظره حزن : ايوه فعلا اللي بكم احلي كتير من التاني ، بس مش انتي هتبقي لوحدك مع بسام ، ما تختاري اللي من غير كم احسن .
تسنيم بهدوء : هيفيد بايه من غير كم انا عاوزه اشيك حاجه عشان لما يشوفه ينبهر ، وال بكم ده احلي من التاني .... وبعدين مش هيركز في كم او غيره
اسيا بمرح : مش اختارتلك اهو ، قومي بقي يا بت من هنا .تركتها اسيا وهي تتجه نحو غرفتها :ولا اقولك هقوم انا احسن ، حتي هعرف اسمع المسلسل علي الفون من غير ازعاجك ده.
ركضت خلفها تسنيم : مسلسل اي اللي تسمعيه مفيش الكلام ده .... البسي يلا عشان ننزل ، عاوزه اروح البيوتي سنتر ضروري
اسيا : لا مش هنزل قبل ما اسمع المسلسل ،
تسنيم بجديه مصطنعه: اسيا ، روحي البسي يلااا ، معاكي 10 دقايق وتكوني قدامي لو اتأخرتي ثانيه هعضك
اسيا بخوف مصطنع : لا بلاش عض ، روحي عضي جوزك انا مالي .
تسنيم : انا حذرتك اهو ، وقد اعذر من انذر .ركضت اسيا الي غرفتها وهي تغلق الباب خلفها لتطلع تسنيم عليها حتي اختفت وحينما تأكدت انها بمفردها ، اخرجت هاتفها وقامت بارسال ما اختارته اسيا الي عمار ثم قامت بالاتصال عليه ليجيبها سريعا : ها يا سوسو عملتي ايه ؟!
تسنيم بثقه: العملية تمت بنجاح ....وبعتلك الصوره وهننزل دلوقتي البيوتي سنتر اللي انت بعتلي عنوانه...
يلا هكلمك لما نوصل ...سلام
عمار بسعادة : سلام يااحلي اخت ...
أنت تقرأ
صراع من اجل الحب
Roman d'amourفتاة غلبت على أمرها بعد إجبارها علي الزواج من ذلك الذي قتل من أحبته. لتختار الهروب بعيدا والاستعانة بشخص واحد هو ذلك العاشق المهيمن بها دون أن تدري لتواجههم التحديات والصراعات حتي يحظي بها اخيرا 🌺اسيا وعمار 🌺