5 hafta geçmişti. Günler birbirini kovalıyordu. Herkesin bir amacı vardı. Kendi içlerinde entrika kuruyorlardı. İçlerinde bir tek Rumeysa saf ve temiz duygularla Allah' a yalvarıyordu çünkü bir aydır adet görmemişti. Bu durumda ya gebeydi ya da bir şeyler yolunda gitmiyordu. Greta Hatunun ısrarıyla az evvel hekim kadınının yanına gelmişti. Şimdi de muayeneden geçiyordu. O kadar çok istiyordu ki bu bebeği heyecandan yerinde duramıyordu.
"Kalkabilirsiniz sultanım."
"Ne oldu hekim kadın?"
"Sultanım gebesiniz."
O an dünyalar onun olmuştu. Karnında koskaca padişahın bebeğini taşıyordu. Hem de ilk çocuk olacaktı. En kıymetli, en gözde onun evladı olacaktı. Şimdi ise bir erkek olmasını istiyordu. Haseki Sultan olurdu o vakit. Valideden sonra en güçlü olurdu. Hatta ilerde Valide Sultan olurdu.
Greta hekim kadına bir kese altın uzattı.
"Hekim kadın bundan kimsenin haberi olmasın zira ilk benden duysunlar."
"Elbette sultanım nasıl isterseniz."
"Gidelim Greta."
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
Valide Sultan Hazretleri
Siz ki koskaca Osmanlı devletinin kudretli padişahı Orhan Han' ın annesi Efide Valide Sultan' sınız İngiltere Krallığından hanedanımızın prensesi kızım Prenses Anna' yı Osmanlı Hanedanına gelin olarak istiyorsunuz. Öncelikle size şükranlarımı sunmak isterim. Kızımı, oğlunuz yüce sultana layık gördünüz. Bu mevzuyu İngiltere Kralı Arthur yani oğlumla görüştüm. Kendisinin ve benim kararım bu evliliği onaylamaktır. Sizden düğün vakti için haber beklemekteyiz.
İngiltere Prensesi Victoria
"Sultanım şimdi ne olacak?"
"Hünkarımıza konuyu izah edeceğim."
"Nasıl söyleyeceksiniz Valide Sultanım. Çok kızacaklardır."
"Beşir Ağa sen sadece benim dediklerimi yap. Gerisine karışma."
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
"Rumeysa Sultanım neden söylemiyorsunuz kimseye?"
"Söyleyeceğim Greta. Lakin şimdi değil vaktini bekliyorum."
"Sultanım."
"Söyle Amine Kalfa."
"Ferhan Sultan sizi çağırıyor."
"Tamam Amine Kalfa."
Rumeysa salına salına gidiyordu. Gebe olduğunu ilk Ferhan Sultana söyleyecekti. Sonra onun talimatlarıyla hareker edecekti. Daireleri yakın olduğu için hemen varıverdi. İceri izin isteyerek girdi. Ferhan Sultan' ın suratı çok üzgün ve sinirli duruyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKIN KÖLESİ
Historical FictionBEN RUMEYSA 15 yaşındaydım isteğim sorulmadan hünkârın karısı olurken... Çok korktum,ağladım,uyuyamadım ne de olsa padişah karısı olmuştum ve etrafımda dışı bir heykel kadar güzel ama içi cehennem zebanisini andıran mâhlukatlar vardı. Bir gün dedim...