Hoofdstuk 12 ~ De Quidditch finale

129 15 1
                                    

~POV Elize~
Remus, Niek, Lily en ik zitten in de Library huiswerk te maken. We hebben een erg drukke weken achter de rug, want nu de examens steeds dichterbij komen, is er heel veel te doen. Over iets meer dan een maand beginnen onze examens voor de O.W.L.s. al en morgen spelen we nog de Quidditch finale van het seizoen tegen Slytherin. Daar zit een heel verhaal achter, dus die zal ik wel even uitleggen. Slytherin won de wedstrijd van Hufflepuff dik en toen moesten we dus met iets van 300 punten verschil winnen van Ravenclaw om een voorsprong te krijgen en de Quidditch Cup te winnen. Dat deden we ook en heel het team en Gryffindor helemaal blij, maar toen bleek het dat we met nog tien punten meer hadden moeten winnen, want nu staan we dus precies gelijk met Slytherin. Het draait dus echt om die wedstrijd, want we zijn beide niet in het voordeel.

Ik word uit mijn gedachten gehaald Niek, die met zijn hand voor mijn ogen zwaait. 'Huh, wat?' vraag ik geschrokken. Hij begint te lachen en zegt dan:' ik vroeg of je een antwoord had op die vraag van Transfiguration.' 'Oh, vast wel. Het ligt daar in mijn boek, volgens mij,' zeg ik. Niek knikt en pakt het stuk perkament uit mijn boek. Lily zit een boek te lezen, want ze is blijkbaar al klaar met het huiswerk en ik kijk Remus naast me aan. 'Kan je dat van Charms nog uitleggen, voordat ik aan mijn verslag van Divination begin?' vraag ik. 'Natuurlijk, Elies,' antwoordt hij. We slaan ons boek van Charms open en Remus begint iets uit te leggen over een bezwering, waarvan ik de naam niet kan uitspreken. Al snel raak ik afgeleid door Remus zelf en ik staar naar zijn lippen, terwijl hij praat. Alles wat hij zegt, gaat langs me heen. Nooit heb ik van mezelf kunnen denken dat ik tot over me oren verliefd zou zijn op een jongen, maar Remus heeft het tegendeel bewezen. Opeens voel ik een warme adem bij mijn oor. 'Ik dacht al dat je niet aan het luisteren was,' zegt Remus, waarna hij een kusje op mijn oor drukt. 'Vind je het gek, Rem, met zo'n knappe, sexy jongen voor mijn neus,' fluister ik terug. Hij trekt me bij hem op schoot en drukt dan zijn lippen op die van mij. We worden gestoord door het gekuch van Lily en vragend kijken we haar aan. Ze geeft geen antwoord en dan vraag ik:' wat is er, Lils?' Lily wijst naar de ingang van de Library en Remus, Niek en ik kijken die kant op.

James en Sirius komen met veel kabaal binnengestormd en Stefan en Peter lopen er rustig achteraan. Madame Pince kijkt ze boos aan en zegt dat ze hun mond moeten houden. James en Sirius zouden James en Sirius niet zijn, als ze zich er niet aan houden en ze blijven kabaal maken, totdat ze bij onze tafel zijn. 'Wat hebben jullie nou weer gedaan?' mompelt Remus zuchtend. 'Heel misschien hebben we tien mestbommen in Filch zijn kantoor gegooid en kwam hij daar achter,' zegt Sirius lachend. 'Weet hij dat jullie het waren?' vraagt Niek. 'Nee, maar hij vermoedt het waarschijnlijk wel,' antwoordt James. Ze beginnen hard met zijn vieren te lachen en madame Pince komt boos onze kant oplopen. 'Ik wil dat jullie stil zijn, want anders gooi ik jullie de Library uit,' zegt ze boos. 'Ja, mevrouw,' zeggen ze netjes, maar hun gezichten verraden dat ze het niet menen. Zuchtend loopt ze weg om weer achter haar bureau te gaan zitten. 'Wat zijn jullie hier eigenlijk aan het doen?' vraagt Stefan. 'Ooit gehoord van huiswerk maken,' zegt Lily sarcastisch. 'Nee, dat kennen ze niet, want James, Sirius en Stefan maken het huiswerk nooit,' zegt Niek. 'Dit ziet er anders niet uit als huiswerk maken,' zegt James met zijn bekende grijns, terwijl hij naar ons kijkt. 'Het gaat jou anders niks aan wat wij doen,' antwoordt Remus. Ik begin te grijnzen en druk een kus op zijn wang, waarna ik weer op mijn eigen stoel ga zitten. 'Hebben jullie nog iets interessants te melden, want anders ga ik verder met Divination,' zeg ik. 'Oh ja, dat kwamen we melden. Ik heb nu een training ingeplant,' zegt James alsof het de normaalste zaak van de wereld is. 'Nu?!' zeggen Sirius, Stefan en ik in koor. James knikt en zegt dan:' we moeten morgen winnen en daarom gaan we nu nog één keer trainen.' Ik pak mijn spullen en dan lopen we de Library uit, terwijl Peter naast Remus en Niek plaatsneemt.

Na een kwartier staan we met het hele team op de Quidditch Pitch. 'De Beaters, Sirius en Stefan dus, zijn in deze wedstrijd erg van belang, want na ons heeft Slytherin de beste Chasers. Daarom wil ik dat we de eerste helft gaan focussen op hun en daarna gaan we een partijtje spelen met één Keeper,' legt James uit. Iedereen knikt en dan pakken Sirius en Stefan hun bats en Owen speelt even met Skye en mij als Chaser, omdat we niet met de Golden Snitch kunnen oefenen. James laat de Bludgers los, zodat Stefan en Sirius ons met al hun technieken kunnen proberen te raken. Na een tijdje vindt James het genoeg en gaan we een partijtje doen. James en Owen zijn een team en Skye en ik. Sirius is onze Beater en Stefan die van James en Owen. Zij moeten proberen de Chasers van het anderen team te dwarsbomen. Cas is de Keeper en we moeten bij hem proberen te scoren. Het partijen doen we zeker meer dan een half uur en uiteindelijk wordt het 300 - 310 voor Owen en James. 'Goed getraind jongens, morgen gaan we knallen,' sluit James de training af, waarna iedereen gaat douchen.

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu