WARNING: ik heb aan dit hoofdstuk mijn eigen dingen toegevoegd, dus hij is niet helemaal hetzelfde!!
~POV James~
De vier afdelingstafels zijn vervangen voor meer dan honderd kleine tafeltjes in rijen achter elkaar. We zijn bezig met het examen Defence Against The Dark Arts. 'Nog vijf minuten!' roept professor Flitwick, terwijl hij tussen de tafeltjes doorloopt. Ik ga overeind zitten en lees nog een keer na wat ik geschreven heb. Als dat gebeurd is, geeuw ik breed en haal ik een hand door mijn haar wat het in de war maakt. Ik draai me om en grijns naar Sirius die vier rijen achter me zit en hij grijnst terug. Daarna maak ik oogcontact met Niek die naast me zit en die steekt lachend een duim op, net als Elize die voor hem zit. Ook ik steek even mijn duim op en lach dan naar ze. Na nog even de Great Hall door gekeken te hebben, ga ik verder met mijn tekening van de Golden Snitch en schrijf dan ook nog de letters L.E. op, wat natuurlijk verwijst naar Lily Evans.'Veren weg!' roept Flitwick met zijn piepstem en terwijl iedereen zijn veren weglegt, roept hij nog:' blijf nog even zitten wanneer ik jullie perkamenten ophaal! Accio!' Alle perkamenten, wat er tevens meer dan honderd zijn, vliegen zijn kant op, waardoor hij languit op de grond valt. Ik kan een grinnik niet onderdrukken en stop dan mijn spullen plus de examenopgaven in mijn tas. Samen met Niek en Elize wachten we op Sirius en Stefan en later voegen ook Peter en Remus zich bij ons. 'Wat vond je van vraag 10, Moons?' vraagt Sirius, terwijl we de Great Hall uitlopen. 'Geweldig,' zegt Remus enthousiast. 'Aan welke vijf tekens herkent men een weerwolf? Een uitstekende vraag.' 'Wist je ze alle vijf?' vraagt Niek met gespeelde bezorgdheid. 'Volgens mij wel,' zegt hij serieus. We sluiten ons aan bij de lange rij leerlingen bij de voordeur. 'Één: hij zit op mijn stoel. Twee: hij draagt mijn kleren. Drie: hij heet Remus John Lupin.' Allemaal beginnen we te grinniken, behalve Peter. 'Ik wist de vorm van de snuit, de pupillen en de puntvormige staart,' zegt hij ongerust. 'Ben je nou echt zo stom, Wormtail?' zeg ik hoofdschuddend. 'Je gaat elke maand met een weerwolf om.' 'Niet zo hard, please,' mompelt Remus smekend. We lopen richting het meer gaan onder de boom zitten.
'Dit was echt een makkie,' zegt Elize. 'Inderdaad, het zou me verbazen als ik niet minimaal een Uitmuntend krijg,' zegt Sirius. 'Ik ook,' lach ik, waarna ik een Golden Snitch uit mijn zak haal en ermee begin te spelen. Peter kijkt bewonderend toe, terwijl ik de Snitch wat laat wegvliegen en hem dan weer vang. 'Waarom word je geen Seeker, als je zo graag met die Snitch speelt?' vraagt Stefan. Ik doe het nog een keertje en geef dan antwoord: 'I don't know, misschien volgend schooljaar.' Remus zit te lezen en Sirius, Elize, Niek en Stefan zitten te kletsen. Wormtail snakt steeds naar adem als ik een moeilijk vang doe en ik geniet er wel van dan hij het zo geweldig vindt. 'Stop dat ding alsjeblieft weg, wil je,' zegt Sirius naar een tijdje. 'Prima, wat jij wilt,' zeg ik en ik stop de Snitch weer in mijn zak. Ik kijk een tijdje om me heen en zie dan Snape zitten. 'Ik zie iets leuks, Pads,' zeg ik zacht. Ook Sirius kijkt die kant op en begint dan de grijzen. 'Geweldig... Secretus.' 'Foxy, Brownie, Curly, gaan jullie mee?' zeg ik met een grijns. 'Snape pesten en dan mijn overwinning weggooien met dit spelletje, doe het maar lekker samen,' antwoordt ze. Ook Niek en Stefan schudden hun hoofd. We lachen even naar elkaar en dan lopen Sirius en ik in de richting van Snape. 'Alles goed, Secretus? zeg ik luid.
~POV Elize~
We horen James iets tegen Snape zeggen, maar geven er niet veel aandacht aan. Natuurlijk weten wij al wat er gaat gebeuren en daarom moet ik even wachten tot Lily zich ermee gaat bemoeien. Sirius zegt iets over zijn vettige haar en spreekt dan een Stremspreuk uit over Snape. Na even hoor je wat mensen lachen en Peter is opgestaan om het beter te kunnen zien. Remus leest niet echt meer en kijkt ook in de richting van James en Sirius. Wanneer er roze luchtbellen uit Snape's mond stromen, horen we een stem:' laat hem met Rust!' Ik geef Niek en Stefan een blik en als ze knikken, sta ik op en ren richting Lily. James probeert alweer met haar te flirten door met zijn hand door zijn haar te gaan. Ze zitten in een gesprek verwikkelt en als ik iedereen weer hoor lachen, weet ik al wat James gezegd heeft. Ik ga naast Lily staan en ze kijkt woedend naar James. 'Lils, laat het gaan, dan gaan we nu samen weg. Als je doorgaat, loopt dit niet echt lekker af,' fluister ik. Ik wil haar beschermen voor het feit wat Snape straks gaat zeggen, maar ik ben bang dat dat niet helemaal gaat lukken. 'Waarom zou ik weglopen, Elies! Hoe kun je überhaupt vrienden zijn met die twee arrogante kwallen en al helemaal beste vrienden?!' roept ze uit. 'En bedankt,' hoor ik Sirius mompelen. Ik geef hem een glimlach en draai me weer naar Lily. 'Oké, best, maar sta er straks niet versteld van als ik Snape vervloek of tot moes sla,' mompel ik.En zo gezegd, zo gedaan. Lily wijst James hard af en Snape vervloekt James, maar zo snel als James vervloekt werd, hangt Snape in de lucht. Iedereen lacht heel hard en ook ik kan mijn lach niet inhouden. Wanneer Lily de eerste keer zegt dat ze hem moeten laten zakken, wordt hij verstijft door Sirius en dan is Lily er helemaal klaar mee. 'LAAT HEM MET RUST!' schreeuwt ze. 'Je wilt toch niet dat ik jou ook vervloek, Evans?' zegt James. 'James, doe normaal,' zeg ik zuchtend. 'Hef die vloek dan op!' James doet wat Lily vraagt en zegt dan:' je moet blij zijn dat Evans er was, Secretus...' 'Ik heb geen hulp nodig van zo'n smerige Mudblood als zij!' Ik voel woede in me opborrelen en dat is een heel slecht teken voor Snape. 'Nou, goed. Dan knap je het voortaan maar zelf op. En ik zou m'n ondergoed maar eens wassen als ik jou was, Secretus!' Voor James of wie dan ook iets kan zeggen, heb ik Snape al omver geduwd met Flipendo. Met een Stremspreuk houd ik hem op de grond en met een blik die kan moorden, loop ik op hem af. Niemand heeft me ooit zo boos gezien, naast mijn vrienden, en dat is goed te zien aan de doodse stilte die er opeens heerst.
'Luister goed naar mij, Snivellus. Ik heb er geen problemen mee dat je mij een Mudblood of wat dan ook noemt, maar als je het durft te zeggen tegen mijn beste vriendin ga je te ver! Lily heeft deze vijf jaar alles voor je gedaan, terwijl wij tegen haar hebben gezegd dat je niet goed genoeg voor haar bent. Toch bleef ze met je bevriend en nu noem je haar zo, jij ongelofelijke klootzak!' Ik vervloek hem en dan begint hij opeens slakken te braken. 'Maak je excuses aan Evans!' buldert James. 'Ik wil niet dat je hem dwingt om zijn excuses te maken,' roept Lily terug, terwijl ze James woedend aankijkt. 'Je bent net zo erg als hij!' 'Ik zal je NOOIT een jeweetwel noemen!' 'Steeds maar je haar door de war maken, omdat het dan lijkt alsof je net van je bezem bent gestapt, steeds maar laten zien hoe goed je bent met die stomme Snitch, terwijl je niet eens een Seeker bent, op de gang iedereen vervloeken die je niet aardig vindt, omdat je dat toevallig goed kunt... je hebt zo'n gigantisch ego dat het me verbaast dat je bezem nog van de grond komt. Ik word ZIEK van je!' Lily draait zich abrupt om en rent weg. Ik geef James een medelevende blik, die hij met een hopeloze beantwoord en ren dan achter Lily aan.
Alice heeft haar armen om Lily heen en Joy en Jess wrijven troostend over haar rug. Wanneer ik kom aanrennen, kijken ze me aan en ik probeer wat te zeggen, maar dat mislukt als Lily naar me toe komt lopen en haar armen om me heen slaat. Ook ik sla mijn armen om haar heen. 'Bedankt dat je het voor me opnam,' mompelt ze met tranende ogen. 'Daar hoef je me niet voor te bedanken, want dat is iets wat beste vriendinnen doen,' zeg ik. Ik veeg haar tranen weg en dan gaan we bij Alice op het gras zitten met onze voeten in het water. Jess en Joy zijn weggegaan, maar daar zit ik niet echt mee. Na een stilte vraag ik toch wat ik daarnet wilde vragen. 'Lils, waarom ben je überhaupt vriendinnen met me geworden, want ik ben groten deels hetzelfde als James?' zucht ik vragend. 'Meid, vergelijk jezelf niet met Potter,' zegt Alice. 'Je pest misschien Severus wel en haalt net als hij heel veel grappen uit, maar dat is ook echt het enige dat hetzelfde aan jullie is. Jij bent totaal niet arrogant, oké soms misschien een klein beetje, jij vervloekt niemand, behalve Snape, Avery en Mulciber, zomaar op de gang en doet niet alsof jongens een speeltje voor je zijn,' zegt Lily met een glimlach. Ik sla mijn armen om mijn twee beste vriendinnen heen en zucht dan:' waar heb ik jullie toch aan verdient?'
Haii, hier is hoofdstuk 13 en ook het einde van het vijfde jaar. Nu komen er drie vakantie hoofdstukken en dan gaat het zesde jaar beginnen en dat wordt erg leuk, al zeg ik het zelf😂😅. We hebben ook gewoon de honderd lezers gehaald en ik wil jullie daarvoor erg bedanken🙏🏻💖. Gaat er iemand nog naar de Harry Potter films in de bioscoop? Mijn moeder en ik willen wel graag nog naar een film, maar we weten nog niet echt welke. In ieder geval dinsdag komt hoofdstuk 14 online. Tot dan!
JE LEEST
Our Story ~ The Marauders
FanfictionDrie kinderen, drie beste vrienden komen achter een bijzondere ontdekking. Ze ontdekken dat ze vier en een half jaar in twee verschillende werelden hebben geleefd, zonder het zelf te weten. Elize Payne, Niek Smith en Stefan Black komen erachter dat...