Hoofdstuk 23 ~ Kerstvakantie

107 13 29
                                    

~POV Niek~
Het is kerstvakantie, wat betekent dat we de school bijna voor ons alleen hebben. Van Gryffindor zijn wij (Lily, Skye, Alice, Elize, Stefan, Sirius, James, Remus en ik) nog de enige die op school zijn en van Ravenclaw, Hufflepuff en Slytherin zijn er nauwelijks nog leerlingen op school te vinden. Jammer genoeg moet Snape er met nog wat vrienden wel zijn. Vanavond is het kerstavond, maar het is vanavond ook volle maan en Lily, Alice en Skye weten niet dat Remus een weerwolf is en wij Animagi zijn.

We zitten in de Common room wat spelletjes te spelen, terwijl het richting etenstijd gaat. 'Ik heb zin een een leuke grap, dus wat gaan we doen?' zegt Sirius uit het niets. 'Snivellus is weer eens aan de beurt, want dat is al even geleden,' zegt James met een grijns. Lily schudt haar hoofd en kijkt ons streng aan. 'Komaan Lils, hij verdient het. Nu helemaal sinds hij samen met onze arrogante trut, Flint, eerstejaars vervloekt,' zegt Elize. 'Prima. Jullie doen wat jullie willen, maar ik heb er niks mee te maken,' zegt ze. 'Natuurlijk, Lilyflower,' zegt James en Lily kijkt hem met rollende ogen aan. 'Het is kerst, dus misschien kunnen we hem een cadeautje geven,' begint Stefan. Ik kijk hem aan en geef hem een grijnzende blik. 'En misschien als hij hem dan openmaakt, ontploft het in zijn gezicht,' maak ik de zin af. 'Sinds wanneer heb jij zulk soort kwaadaardige ideeën, Brownie?' vraagt Sirius met een trotse grijns. 'Uhm, misschien sinds het vakantie is en ik geen zin heb om me aan de regels te houden. Misschien ook, omdat ik zin heb om Snivellus een lesje te leren,' zeg ik. 'We hebben je goed opgevoed,' zegt James met een hand op zijn hart. Allemaal beginnen we te lachen en dan beginnen we aan het cadeautje voor onze Snape.

Na een uurtje is hij klaar en kijken we trots naar het resultaat. In het doosje zitten twee verfbommen en die gaan af als de deksel er helemaal vanaf is. 'Wij leggen hem vanavond als hij slaapt wel aan de rand van zijn bed met de Tijdswitcher,' zegt Skye. Wij knikken dankbaar. Sinds kort weet Skye ook van ons geheim af en heeft ze een Tijdswitcher gekregen. 'Wat moeten jullie nou eigenlijk zoeken in the Forbidden Forest?' vraagt Alice. We hebben ze wijsgemaakt, dat we vanavond wat moeten zoeken in the Forbidden Forest. 'De Quaffle, want hij is tijdens een potje Quidditch daarin gevallen, maar we konden hem niet meer vinden,' zegt Remus. 'En dat gaan jullie in de avond doen als het donker is?' vraagt Lily ongelovig. 'Ja duh, want dan merken de Centaurs ons minder snel op,' zegt Stefan. 'Het zal wel,' mompelt ze. We staan op en lopen al kletsend richting de Great Hall. Omdat er maar heel weinig leerlingen op school zijn gebleven, eten we met de professors en leerlingen aan één tafel. Met veel kabaal komen we de Great Hall binnen en meteen worden we aangestaard door de rest van de leerlingen en McGonagall, Dumbledore, Slughorn, Trelawney, Hall, Flitwick, Sprout en nog wat professors. We gaan aan de tafel zitten en Dumbledore staat op om wat te zeggen. 'Ik wil zeggen: eet smakelijk en merry Christmas allemaal,' zegt hij en dan verschijnen schalen met eten voor ons neus.

Iedereen mompelt een eet smakelijk en merry Christmas, voordat we beginnen met eten. Tijdens het eten staat zachtjes kerstmuziek op en tijdens het toetje flirt Sirius met professor McGonagall. 'Minnie, we kunnen toch een keertje op een date of samen naar een bal,' zegt Sirius met zijn flirterige blik. James giert het uit van het lachen en ook wij grinniken. 'Ik denk dat dat niet zal gaan meneer Black. Ik heb veel verhalen over je gehoord en ik wil niet na een paar dagen gedumpt worden,' zegt ze, terwijl ze haar lach inhoudt. 'En dan word je afgewezen en gedist door je afdelingshoofd. Dat overkomt niet veel mensen, Paddie,' zegt James en tegelijkertijd slaat hij een arm om hem heen. 'Ik ben diep gekwetst, Minnie. Professor Dumbledore, u wilt toch wel met me uit?' vraagt Sirius verder. 'Natuurlijk, meneer Black,' antwoordt hij. Sirius knipoogt naar Dumbledore en die geeft hem een dikke, vette knipoog terug. Remus geeft ons, meteen daarna, een blik dat het tijd is en Stefan, Sirius, James, Elize en ik staan op. 'Wij moeten even wat doen,' mompelt Stefan en na de drie meiden een blik geven te hebben, lopen we de Great Hall uit. 'We gaan lopend, toch?' vraag ik voor de zekerheid. Er wordt geknikt en zo snel als we kunnen, lopen we richting de Whomping Willow. Nu Peter er niet is, verandert Elize in een vos en zet ze de boom stil, zodat we via een nauwe gang de Shrieking Shack binnen kunnen lopen. Na een tijdje begint Remus te veranderen. Elize geeft hem snel nog een kus en ze mompelen wat tegen elkaar, voordat ook wij in onze dierengedaantes veranderen.

De volgende ochtend zitten we in de ziekenzaal te wachten tot Remus en Stefan de ziekenzaal mogen verlaten. Die twee hebben erg gevochten en hebben elkaar dan ook erg toegetakeld. Sirius, James, Elize en ik hebben niet meer dan wat schrammen en blauwe plekken. 'De eerste keer dat we met eerste kerstdag in de ziekenzaal zitten,' zegt Elize. 'Ja, toch een vreemd gevoel,' zucht James. Al snel is madame Pomfrey klaar en verlaten we met zijn zessen de ziekenzaal. In de Common room aangekomen, pakken we allemaal onze cadeautjes en gaan we voor de haard zitten. Snel voegen Lily, Alice en Skye zich ook bij ons en pakken we één voor één al onze cadeautjes uit. Bij iedereen zitten er hele leuke dingen tussen.

Tijdens het ontbijt lachen we ons rot om Snape die helemaal onder het verf zit van onze verfbommen. Na het ontbijt dwalen we wat door de gangen. 'Zullen we de professors uitdagen voor een sneeuwballen gevecht?' stelt James na een tijdje voor. Iedereen stemt in en snel maken we onze weg naar de Great Hall, waar alle professors zitten. Een tijdje later staan we buiten tegenover professor Dumbledore, professor McGonagall, professor Hall, professor Slughorn, professor Sprout en professor Flitwick en er volgt een heftige en lachwekkende strijd tussen de professors en ons. Op een gegeven moment gooi ik per ongeluk op James en hij gooit lachend op mij terug, waardoor we niet meer alleen op de professors gooien, maar ook op elkaar. Doorweekt komen we weer binnen en voor we spelletjes gaan doen, frist iedereen zich op. Omdat het aardig koud is, gaan we weer voor de haard zitten en pakken we Monopoly erbij. 'Laten we in duo's spelen,' zegt Alice. De duo's zijn Remus en Lily, Alice en Skye, Elize en ik en Sirius, James en Stefan vormen een trio. Monopoly is erg gezellig met zo veel en het wordt ook erg fanatiek gespeeld. 'Kopen we deze of niet?' vraagt Elize als we aan de beurt zijn. 'Ja joh, we hebben er nog geen één gekocht,' lach ik. Op de achtergrond staat een plaat aan met allemaal verschillende muziek erop. Vooral uit deze tijd en onze tijd en daartussen en af en toe wordt er ook lekker hard meegezongen. Na een uurtje gaat Sirius onder de Invisibility Cloak van James naar de keuken om Firewhiskey en Butterbeer te halen. Natuurlijk had hij ook de Tijdswitcher kunnen gebruiken, maar zijn letterlijke woorden waren:' jongens, wat is het leven zonder een risico.' Zeker een uitspraak die Sirius vaker doet en zal gaan doen. Tien minuten later is hij terug met een krat vol Firewhiskey en James en Stefan schenken voor iedereen een beker in. Tegelijkertijd houden we hem omhoog en zegt James:' op onze vriendschap.' 'Op onze vriendschap,' wordt er herhaalt en dan proosten we voor we hem in één keertje achterover slaan.

Hii, hier is hoofdstuk 23. Eindelijk weer eens een POV van Niek, wan5 dat is als een tijdje geleden. Als ik het goed heb, komt vanaf nu dezelfde POV niet twee keer achter elkaar, dus hopelijk wordt dat leuker. Donderdag komt hoofdstuk 24 online, dus tot dan!

Xx deslimmenerd❤️❤️

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu