Hoofdstuk 20 ~ De martelspreuk van Annabella Flint

94 12 0
                                    

~POV Elize~
De problemen hebben zich de afgelopen weken alleen maar opgestapeld en ik word er gek van. Annabella Flint is het eerste probleem, daarna Mats Adams en als laatste het management in mijn eigen wereld. Annabella en ik haten elkaar nog meer als ooit te voren en dat is duidelijk te merken. We proberen elkaar te vervloeken wanneer het kan, ze scheldt me voor de meest afgrijselijke dingen uit, ik beledig haar uit het diepste van mijn hart en ik ben niet voorzichtig, ze laat me voor dingen opdraaien die ik nooit gedaan heb en komt er gewoon nog mee weg en bovenal probeert ze mijn vrienden te gebruiken om me te treiteren. Dat laatste zou ik nooit doen, maar bij haar kan het ook niet, want iedereen vreest haar. Ze vervloekt eerste jaars en gebruikt ze als slaaf en wij als The Marauders, Alice, Lily, Skye en vaak ook Frank proberen dat te voorkomen. Het zal me ook niet verbazen als ze ooit een onvergefelijke vloek heeft gebruikt op de eerste jaars. Professor McGonagall en professor Slughorn zijn het volgens mij al helemaal zat en we zitten pas in oktober.

Het tweede probleem is Adams. Hij is echt de grootste arrogantste klootzak die ik ooit ontmoet heb. Tijdens trainingen denkt hij dat hij de baas is en hij wilt dat we zijn spel gaan spelen, maar Skye en ik doen dus niet wat hij wilt en proberen hem zoveel mogelijk te vermijden tijdens een oefening. Hij is egoïstisch en als Skye en ik samen ons spel spelen, wordt hij woest op ons, maar het enige dat hij doet is soloacties maken, die vaak ook nog mislukken, omdat hij het allemaal alleen wilt doen. Cas, Sirius, Stefan, Skye en ik hebben al met James proberen te praten, maar het enige dat hij zegt, is dat we hem een kans moeten geven. Ik weet niet of James het begrijpt, maar als we met Mats tegen Slytherin gaan spelen, verliezen we zo dik, dat we ons nooit meer kunnen vertonen. En dat zou niet goed zijn, omdat die slangen dan alleen maar gaan denken dat ze nog beter zijn dan wij.
Het management is het derde en laatste probleem. Ons management is niet zo leuk als mensen denken en ze bepalen nogal veel voor ons. Nou ja, dat proberen ze, maar wij vinden dat helemaal niks. Aan Louis hebben ze altijd de meeste hekel gehad, maar nu ik er ook bij ben, wordt het verdeeld over ons tweeën. Nu willen ze dat ik met een één of andere zestienjarige artiest ga daten, maar dat ga ik dus mooi even niet doen. Remus en ik wilden onze relatie in mijn wereld nog even geheim houden voor iedereen, maar in de week dat hij kwam logeren, zijn er veel geruchten rondgegaan bij de pers. Het management was woedend dat ik ze niks had verteld en de jongens namen het zoals altijd voor me op. Daardoor willen ze nu dat ik mijn relatie met de liefde van mijn leven op het spel ga zetten om die gast te gaan daten. Ze bekijken het maar.

Ik word uit mijn diepe gedachten gehaald door professor McGonagall. Misschien maar goed ook, want die problemen laten me alleen maar klote voelen. Transfiguration is één van de lessen die we gelukkig niet met Slytherin hebben, dus hoef ik het lelijke en irritante gezicht van mijn aartsrivaal niet aan te zien. Gelukkig. 'Wat?' mompel ik verward. Mijn vrienden grinniken zacht en Lily die naaste me zit, kijkt me even aan. 'Ik vroeg of je het antwoord hebt op vraag 8, mevrouw Payne,' zegt McGonagall. Ik haal het stuk perkament uit mijn boek en bekijk de voor- en achterkant, maar er staat niks op. 'Nou professor, ik heb het wel gemaakt, maar het is niet hier.' Stefan, die samen met Sirius achter me zit, geeft me een stuk perkament en ik herken mijn eigen handschrift. 'Oh, hier is het,' zeg ik droog. De rest van de leerlingen barsten in lachen uit en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat er zo grappig is. Misschien dat de droogheid het doet. 'Sinds wanneer hebben jullie mijn huiswerk?' vraag ik aan Sirius en Stefan. Niek en James, die naast elkaar zitten, kijken ons lachend aan. 'Uhm, sinds we het niet gemaakt hadden, maar Minnie niet wilden teleurstellen,' krijg ik als antwoord. 'Jullie zijn ongelooflijk,' zucht ik. Als het weer stil is, geef ik onze professor Transfiguration het goede antwoord. 'Let je de volgende keer vanaf het begin op, Payne?' 'Ja, professor,' antwoord ik, waarna de les vervolgd wordt.

Ergens net na de lunch hebben we Charms en daar hebben we een praktijk les. In duo's moeten we proberen azijn in wijn te veranderen en bij Lily en mij lukt het dezelfde les nog. Peter, Stefan, Sirius en James zijn alleen maar aan het klieren, terwijl het Niek en Remus ook lukt om het te veranderen. De jongens blijven maar door de klas roepen dat Lily besluit om Silencio over ze uit te spreken, waardoor ze niet meer kunnen praten. Ze krijgt tien punten van Flitwick voor het correct gebruiken van een spreuk en wij beginnen te lachen. Daarna hebben we nog Care of Magical Creatures en History of Magic. Het laatstgenoemde is onwijs saai en professor Binns, die tevens een geest is, is aan één stuk over een oorlog aan het praten, wat niemand echt interesseert. Stefan en ik zitten naast elkaar en spelen een potje boter, kaas en eieren. 'Doen jullie mee met een potje Pesten?' vraagt James die met Peter achter ons zitten. 'Natuurlijk,' zeggen we tegelijkertijd. Sirius en Niek komen ook bij ons zitten en James begint de kaarten op te delen. We spelen verschillende potjes, totdat de les voorbij is en het grappige van alles was dat Binns niks doorhad of er gewoon niks van zei. Hoogstwaarschijnlijk het eerste, want die man heeft nooit door als je iets doet.

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu