~POV Niek~
Met zijn drieën lopen we de Common room uit om professor McGonagall te gaan zoeken. Waarschijnlijk is ze in haar kantoor of ze loopt door de gangen. Het is iets over half negen, dus over anderhalf uur mogen we niet meer op de gangen dwalen, dus we hebben nog even de tijd. De jongeren studenten moeten om negen uur al in hun Common room zijn. 'Zouden onze telefoons hier eigenlijk werken?' vraagt Stefan zich hardop af. Ik schud mijn hoofd en zeg dan:' apparaten die op elektriciteit werken, slaan op hol hier op Hogwarts.' In stilte lopen we verder, tot we verderop drie stemmen horen. Het zijn niemand minder dan Snape, Avery en Mulciber. We willen gewoon doorlopen, totdat we horen:' hey, Black, Payne, Smith, waar gaan jullie heen?' Alle drie draaien we ons om, om de drie Slytherins aan te staren. 'Wat gaat jullie dat aan,' roept Elize naar ze. Zonder een reden vuurt Mulciber opeens een spreuk af naar Stefan en Elize die alweer omgedraaid zijn. Ik spring ervoor met mijn toverstok paraat. 'Protego,' mompel ik, waardoor de spreuk wordt afgeweerd. Ze draaien zich weer om en Stefan vuurt een spreuk op Snape af, waardoor zijn normaal zwarte, vettige haar nu fel rood wordt. We beginnen te lachen, maar de drie tegenover ons vinden het totaal niet grappig. Zonder nog wat te zeggen draaien we ons om en lopen we weg. Via de Grand Staircase, komen we uiteindelijk aan op de eerste verdieping bij het kantoor van professor McGonagall. Stefan klopt op de deur en we horen:' binnen!' Ik open de deur en met zijn drieën stappen we het kantoor in. McGonagall lijkt niet verbaast om ons te zien en dan vraagt ze:' wat is er Black, Smith, Payne?' 'Uh, professor, zouden we met u en professor Dumbledore kunnen praten, want we hebben wat vragen?' vraagt Elize beleeft. Ze glimlacht even en zegt dan:' professor Dumbledore had dat al verwacht. Loop maar achter mij aan.' We wachten tot ons afdelingshoofd haar kantoor heeft verlaten en in nog een stilte lopen we achter haar aan naar de zevende verdieping waar het kantoor van Dumbledore is en tevens ook het Gryffindor house. Voor de ingang mompelt professor McGonagall iets wat lijkt op zuurtjes en de spuwer gaat aan de kant. De muur erachter glijdt open en er komt een bewegende stenen wenteltrap tevoorschijn. We lopen één voor één de trap op. De deur staat al open en we lopen naar binnen. 'Ah, goedenavond Minerva, meneer Black, meneer Smith, mevrouw Payne, ik verwachtte jullie al,' zegt Dumbledore vanachter zijn bureau. Stefan, Elize en ik geven elkaar een verbaasde blik, maar dan bedenk ik me wel dat het Dumbledore is en hij weet echt bijna alles. Hij gebaart naar de stoelen voor zijn bureau en met zijn drieën nemen we op die stoelen plaats, terwijl McGonagall bij hem gaat staan. 'Voor jullie beginnen, ik wil dit gesprek niet te formeel maken, dus is het oké als ik jullie voornamen gebruik?' De Headmaster kijkt ons vragend aan en wij knikken als teken dat dat goed is. 'Zo, waarvoor zijn jullie hier?' vraagt hij. Stefan en Elize kijken mij aan, dus ik begin maar ons verhaal te vertellen.~POV James~
Met zijn vieren zitten we in onze slaapzaal te wachten, totdat Niek, Stefan en Elize terugkomen van hun gesprek met Dumbledore en McGonagall. Remus zit te lezen, Peter en Sirius spelen wizard chess en ik zit met mijn Snitch te spelen, terwijl ik aan Lily denk. Waarom wilt ze nou niet inzien dat ik echt mijn best voor haar doe en dat ik ook anders kan zijn dan die arrogante kwal die zij denkt dat ik ben?! Oké, ik ben een arrogante kwal tegen Snape, eigenlijk tegen alle Slytherins, maar dat wilt niet zeggen dat ik zo tegen iedereen doe!? Nog een tijdje blijf ik met mijn gedachten bij Lily, tot ik me iets bedenk. 'Zullen ze al weten dat ze alle drie een Animagus zijn net als wij?' vraag ik aan niemand in het bijzonder. Remus kijkt op van zijn boek en ook Sirius en Peter stoppen even met het potje dat ze aan het spelen zijn. 'Misschien wel, maar durfde ze het niet hardop te vertellen, omdat het geheim moet blijven,' oppert Sirius. 'Of ze weten het gewoon nog helemaal niet,' antwoordt Remus, die weer verder aan het lezen is. 'Dat kan ook,' mompelt Peter. Hier heb ik dus helemaal niks aan. 'Wat lees je, Moony?' vraag ik. Hij geeft geen antwoord en dan sta ik op en trek ik het boek uit zijn handen. 'James, geef terug!' roept hij, terwijl ik weer op mijn bed ga liggen, maar nu met Remus zijn boek in mijn handen. Voor hij het boek kan grijpen, sta ik weer op en lachend ren ik onze slaapzaal uit om in de Common room op de bank te gaan zitten. Hoofdschuddend loopt Rem achter me aan om zich waarschijnlijk af te vragen, waarom hij überhaupt vrienden met mij is geworden. Nog steeds heb ik niet gekeken wat de titel van het boek is. Hij komt naast me zitten en trekt het boek uit mijn handen en begint gewoon weer te lezen. 'Wat lees je nou?' vraag ik. 'Je bent verschrikkelijk, Prongs,' mompelt Remus. 'Verschrikkelijk knap en intelligent,' reageer ik, terwijl ik met een hand door mijn haar ga. Zuchtend slaat hij een hand voor zijn gezicht, waardoor ik weer moet lachen. We worden afgeleid door een boze Lily die de Common room binnenkomt met Alice achter haar aan. Ze gaat voor me staan en kijkt me woedend aan. 'Potter, waarom moet jij mensen toch altijd zonder reden vervloeken?!' schreeuwt ze. Verbaast kijk ik haar aan en ook Remus geeft haar een vreemde blik. 'Ik heb helemaal niks gedaan, Flower,' zeg ik terug. Ik hoor voetstappen en zie Sirius aan komen lopen met Peter op zijn hielen. 'Wat is hier aan de hand?' vraagt Sirius die er niks van snapt. 'Lily denkt dat ik Screetje vervloekt heb,' antwoord ik. 'Nou, hij zou het wel verdienen, omdat hij alleen al bestaat, maar wij waren het dit keer niet,' zegt Sirius met zijn blik op Lily. De boze blik van Lily gaat nu naar Sirius. Remus bevestigt nog even dat wij de hele tijd hier zijn geweest. 'Waarom was zijn haar dan fel rood?' We halen onze schouders ongeïnteresseerd op. 'Geen idee, vraag het aan hem,' antwoord ik sarcastisch. Geïrriteerd loopt Lily met Alice weg richting hun slaapzaal. 'Dat ging weer goed, Prongs,' zegt Sirius. Met rollende ogen kijk ik hem aan, waardoor hij in de lach schiet.~POV Stefan~
Als Niek klaar is met zijn verhaal is het even stil. Dumbledore lijkt te denken en zegt dan:' ik heb altijd al geweten dat jullie uit een wereld kwamen die wij niet kennen en toen jullie hier op elfjarige leeftijd kwamen, heb ik een spreuk over jullie uitgesproken.' Met grote ogen kijken we hem aan en dan gaat hij verder. 'Door die spreuk zouden jullie in twee werelden gaan leven zonder dat jullie het zelf wisten. Wanneer jullie in jullie wereld zijn, zouden jullie geen herinneringen krijgen van deze wereld en andersom geldt hetzelfde. Ook heb ik, voordat ik jullie naar jullie wereld terugstuurde, de gedachten aan het ding in jullie handen gewist, waardoor jullie nu dus niet meer weten dat jullie hier al eerder zijn geweest en dat jullie ook niet weten wie jullie hierheen heeft gebracht.' We laten het even bezinken en dan stelt Niek de vraag die we waarschijnlijk alle drie hebben. 'Kunnen we de spreuk ook opheffen of zo?' De Headmaster knikt en zegt dan:' het eerste deel is al gebeurt; jullie zijn eerlijk geweest tegen jullie vrienden hier. Nu moeten jullie alleen nog eerlijk zijn tegen jullie ouders in jullie wereld en dan kunnen jullie weer als één persoon leven en in één wereld. Wanneer de spreuk opgeheven wordt, komen ook meteen alle herinneren van deze wereld en die van jullie terug.' 'Nou dan denk ik dat we dat nu meteen maar gaan doen, zodat we onze ouders kunnen gaan overtuigen over het feit dat we hier willen blijven,' zegt Elize. Niek en ik knikken, want ik denk dat we dat alle drie heel graag willen. 'Ja, dat lijkt me ook verstandig,' antwoordt McGonagall. 'Professor Dumbledore, er is alleen wel een dingetje.' Elize kijkt hem onzeker aan en hij gebaart haar door te praten. 'Nou in onze wereld zit ik in een band die zeg maar één van de bekendste van onze wereld is en het kan dus zijn dat ik af en toe terug ga moeten om bijvoorbeeld een concert bij te wonen,' vertelt ze. Dumbledore knikt en zegt dan:' nou, ik vind dat geen probleem. Als je gewoon komt melden wanneer je weg moet bij mij of professor McGonagall, dan kan dat gewoon.' Dankbaar kijkt ze hem aan en dan staan we op en bedanken we ze voor de hulp. 'Nog één ding,' zegt Dumbledore, voordat we werkelijk het kantoor uit kunnen lopen. 'Ik wil dat jullie me twee dingen beloven. Jullie weten de toekomst al, maar dit moeten jullie geheim houden voor jullie vrienden. Niet alleen wat er in de toekomst gaat gebeuren, maar ook dat jullie de toekomst weten. Ook zal ik jullie moeten verbieden om met dat ding van Elize, of zonder, de toekomst te veranderen als het fout af zal lopen met jullie vrienden. Merk ik dat jullie het wel doen, zal ik jullie (als het nog tijdens jullie schooltijd is) van school moeten verbannen en dan neem ik het ding van jullie en jullie vrienden af, zodat het contact wordt verbroken, jullie niet meer in deze wereld kunnen komen en ik wis jullie geheugen van deze wereld. Ik wil dit niet doen, dus beloof het me alsjeblieft.' Alle drie knikken we en dan zeg ik met toch wel een brok ik mijn keel:' we beloven het u, professor.' Hij knikt goedkeurend en dan gebaart hij ons dat we mogen gaan. We lopen richting de toren van Gryffindor die op dezelfde verdieping is en ik mompel het wachtwoord tegen The Fat Lady, als we ervoor staan. Ze zwaait opzij en wij stappen door het schilderij de Common room in. De deur van onze slaapzaal maak ik open en meteen worden we door vier paar ogen aangestaard. Niek legt het verhaal uit en ze knikken begrijpend. Voordat we gaan, vraagt James nog:' hebben jullie toevallig Secretus zijn haar rood gemaakt?' Grijnzend kijk ik hem aan en dat is genoeg om te begrijpen dat ik het was. Lachend geven Sirius, James en Peter me een high five. Remus rolt alleen zijn ogen en geeft Elize dan nog een kus. 'Laten we gaan,' zegt Niek. Snel verschijnselt Elize nog naar Lily en Alice om hun uit te leggen wat we gaan doen en als ze terug is, zeggen we de jongens gedag en gaan we weer terug naar onze eigen wereld.Hoi, hier een nieuw hoofdstuk en ook drie nieuwe POV's. Ik ben er net achtergekomen dat Elize meer POV's heeft dan Niek en Stefan, maar ik hoop dat dat niet heel erg is. Druk op het sterretje als je het weer een leuk hoofdstuk vond en laat een reactie achter. Dinsdag een nieuw hoofdstuk.
Xx deslimmenerd❤️❤️
JE LEEST
Our Story ~ The Marauders
Fiksi PenggemarDrie kinderen, drie beste vrienden komen achter een bijzondere ontdekking. Ze ontdekken dat ze vier en een half jaar in twee verschillende werelden hebben geleefd, zonder het zelf te weten. Elize Payne, Niek Smith en Stefan Black komen erachter dat...