POV Skye~
Het is november en het Quidditch seizoen is weer begonnen. Aankomende zondag spelen we de openingswedstrijd tegen Slytherin. Met we bedoel ik het team van Gryffindor, zonder Elize of ik. James heeft ons na de vorige training, in het weekend, uit het team geschopt. En James en Elize hebben ook nog eens ruzie.*Flashback*
We zijn bezig met één van de laatste trainingen voor de eerste wedstrijd van het Quidditch seizoen tegen Slytherin. Slytherin is onze concurrent voor de Quidditch Cup en daarom willen we van ze winnen. Maar ook natuurlijk door de relatie tussen Gryffindor en Slytherin willen we niet van ze verliezen. Elize en ik vliegen hoog boven de rest en James is op de grond wat aan het uitleggen. 'Ik trek het niet meer met die gast!' val ik uit tegen haar. 'Hij is een hopeloos geval,' mompelt ze terug. 'De hele tijd zich maar bemoeien met hoe wij spelen en we moeten alleen maar doen wat meneertje wilt, terwijl dit zijn eerste seizoen in het team is! Dit is ons vierde seizoen achter elkaar en wij verplichten de rest toch ook niet te doen wat wij willen?! Iedereen speelt samen als een team, soms ook individueel, maar bij hem is het altijd individueel,' mok ik boos verder. 'Precies, wij moeten altijd maar de Quaffle naar hem gooien, zodat meneertje grote arrogante klootzak zijn egoïstische soloacties kan maken. Die mislukken negen van de tien keer en dan wordt hij boos als we de hele tijd niet doen wat hij zegt,' zegt Elize ook boos. Blijkbaar beginnen we weer, want Sirius en Stefan komen naar ons toevliegen.'Die jongen is niet uit te staan!' roept Sirius. 'Wat heeft meneertje grote arrogante klootzak nou weer gedaan?' vraag ik. 'Is dat zijn nieuwe bijnaam?' vraagt Stefan. Elize en ik knikken en ze knikken goedkeurend terug. 'Hij denkt even te bepalen hoe wij als Beaters moeten spelen, meteen opdonderen zou ik zeggen,' gaat Sirius verder met zijn woede-uitbarsting op Mats. 'Vertel ons wat,' zucht Elize. 'We gaan na de training met James praten. Dit kan zo niet langer, want met hem verliezen we dik van Slytherin,' zeg ik boos. 'Hij moet niet denken dat hij kan bepalen wat wij doen, stomme eikel,' sist Stefan. 'Nee, precies! Skye en ik praten na de training wel met James en dan vertellen we meteen wat jullie ervan vinden,' zegt Elize. 'Ik wil James echt niet kwetsen, maar dit keer heeft hij echt een grote fout gemaakt,' zegt Sirius. 'Inderdaad. James is onze beste vriend, maar hij moet echt weten dat dit niet verder kan en dat we hem wel een kans hebben gegeven,' zegt Stefan. 'Ik vraag me echt af hoe hij in Gryffindor is gekomen? Hij heeft het karakter van een Slytherin,' mompelt Elize met een vragende ondertoon in haar stem. Opeens komt Cas bij ons vliegen en hij lijkt woedend. 'Heeft meneertje grote arrogante klootzak weer wat onaangenaams gedaan?' vraagt Sirius. 'Echt waar, hij denkt dat hij alles kan maken! Even mij vertellen hoe ik moet keepen, verdomme. Of ik dat zelf niet weet. Volgens mij doe ik het al voor drie seizoenen!' 'Heeft hij dat echt gezegd?! Wat zei James ervan?' vraag ik. 'Natuurlijk niet waar James bij was. Zo zielig is meneertje grote arrogante klootzak wel,' sist Cas woedend. 'Het moet klaar zijn en vandaag nog wel,' zegt Stefan vastberaden.
We praten nog even verder, tot James zegt dat we verdergaan. Elize en ik gooien de Quaffle expres niet naar Mats, omdat we weten dat we hem toch niet terugkrijgen. James zegt er een paar keer wat van, maar we proberen het te negeren, totdat het echt niet meer kan. Ik pass de Quaffle naar hem en hij komt meteen ook niet meer terug bij één van ons. Natuurlijk gaat zijn soloactie weer fout, doordat een Bludger van Stefan de Quaffle uit zijn handen slaat. 'Geef hem de volgende keer eens beter joh, Martin,' snauwt hij naar mij. Ik wil iets heel grofs naar hem schreeuwen, maar Elize houdt me op tijd tegen. 'Ik weet dat hij het verdient, maar we praten na de training met James, oké?' Ik knik en geeft haar snel een knuffel. Zo gaat het tot het einde door en ik irriteer me echt mateloos samen met de anderen
Als we na de training allemaal de kleedkamer uitlopen, houden Elize en ik James tegen. 'Kunnen we even praten, Prongs?' vraagt ze. 'Tuurlijk, even terug de kleedkamer ingaan?' vraagt hij. We knikken en met zijn drieën lopen we weer terug de kleedkamer in. 'Nou vertel, wat is er loos?' 'We trekken het niet meer met Mats,' gooi ik er meteen uit. 'Hoezo?' Vragend kijkt hij ons aan. 'Hij commandeert ons over wat we moeten doen, wordt boos als we niet doen wat hij wilt, speelt niet samen met ons en noem zo maar op,' ga ik verder. 'Meiden, geef hem een kans. Hij is nieuw in het team en moet zijn plekje nog vinden, maar dat komt allemaal goed,' zegt James rustig. 'Nee, James, dit gaat niet goed komen! We hebben hem alle vijf al genoeg kansen gegeven en nu zijn die gewoon op. Hij denkt even tegen Cas te vertellen hoe hij moet keepen, denkt te bepalen hoe Steef en Padfoot moeten spelen en verteld ons wat wij moeten doen, zodat hij alleen maar soloacties kan maken die negen van de tien keer mislukken. We zijn er klaar mee, James!' roept Elize. 'Jullie kunnen er gewoon niet tegen, dat jullie nu met iemand spelen die, ondanks dat hij geen captain is, de leiding wilt nemen. Hij is misschien een vierde jaars, maar die hebben ook recht om te zeggen wat ze vinden,' kaats James met een boze stem terug.
JE LEEST
Our Story ~ The Marauders
FanfictionDrie kinderen, drie beste vrienden komen achter een bijzondere ontdekking. Ze ontdekken dat ze vier en een half jaar in twee verschillende werelden hebben geleefd, zonder het zelf te weten. Elize Payne, Niek Smith en Stefan Black komen erachter dat...