Hoofdstuk 27 ~ Diagon Alley/terug naar Hogwarts

86 13 3
                                    

~POV Niek~
Over een week beginnen we aan ons laatste schooljaar op Hogwarts. De vakantie is heel erg snel voorbij gegaan en nu staan Peter, Remus, Sirius, James, Stefan, Skye, Noor en ik op Diagon Alley. We wachten op Elize, Alice en Lily die zo zouden moeten komen. Al snel zien we de drie meiden lachend aankomen lopen. Lily en Alice zwaaien kort naar ons en geven Skye en Noor dan een knuffel. Elize begroet ons allemaal met een knuffel en een grote glimlach en Remus krijgt natuurlijk nog een kus. 'Waar gaan we als eerste heen?' vraagt Stefan. 'Wij moeten naar Madam Malkin's Robes for All Occasions, want onze rokjes zijn te klein,' zegt Alice. 'Sexy toch,' grijnst Sirius flirterig. 'Nou, niet bepaald,' zegt Noor met haar ogen rollend. 'Wij gaan wel effe naar Quality Quidditch Supplies, toch guys?' vraagt James. 'Jij altijd met je Quidditch,' zucht Remus. 'Is goed. Wij zien jullie daar wel,' zegt Skye. Ze zwaaien even en dan lopen de vijf meiden richting Madam Malkin's Robes for All Occasions. Wij lopen met zijn zessen richting Quality Quidditch Supplies en James, Sirius en Stefan zijn helemaal enthousiast. Blijkbaar is er een nieuwe bezem uit: de Nimbus 1700. Als we binnenkomen, is dat ook het eerste waar ze naartoe lopen en James, Sirius en Stefan kijken er bewonderend naar. 'Dit is toch gewoon prachtig,' mompelt James helemaal in trance door de bezem. Remus kijkt me met rollende ogen aan en fluistert vragend in mijn oor:' wat is er toch zo bijzonder aan zo'n bezem?' 'I don't know, maar zij vinden het blijkbaar onwijs leuk. Quidditch fanaten, hè, die vinden dit soort dingen geweldig,' grijns ik terug. Hij begint te lachen en dan luisteren we een tijdje naar de discussie die ze voeren.

Gelukkig voor ons komen de meiden al snel de zaak binnenlopen. 'Dus dit is de nieuwe bezem waar ik zoveel over gehoord heb,' zegt Elize, terwijl ze bij ons komt staan. Sirius, James en Stefan knikken en ook Noor en Skye kijken ernaar. 'Hij is mooi, hè,' zegt Sirius. 'Ik denk dat ik toch liever mijn Nimbus 1500 heb,' zegt Elize ongeïnteresseerd. 'Je maakt een grapje toch?' vraagt James geschrokken. 'Ik meen het. Sinds het begin van ons vijfde schooljaar heb ik die bezem en hij is zo ongelofelijk geweldig dat ik voor nu zeker geen nieuwe hoef,' antwoordt ze. 'Ik weet nog heel goed hoe het met jouw Nimbus 1001 is afgelopen tijdens de laatste wedstrijd in ons vierde jaar,' zegt Stefan. 'Ja, ik ook en daarom moet ik nu effe de Luxe Onderhoudskit voor Bezems kopen, want die is op.' Elize loopt door de winkel opzoek naar de Onderhoudskit en als ze die heeft gevonden en betaald heeft, lopen we tegen grote zin van James, Stefan en Sirius de winkel uit. Bij Flourish & Blotts kopen we allemaal onze boeken voor aankomend schooljaar. Lily en Noor kopen bij Eeylops Owl Emporium nog wat voer voor hun uilen en dan stelt Peter voor om bij Florean Fortescue's Ice Cream Parlour een ijsje te gaan halen waar iedereen mee instemt. Tijdens het opeten van ons ijsje kletsen we een beetje bij over de vakantie en als het allemaal op is, kopen we nog de rest van de dingen, zoals nieuwe rollen perkament en nieuwe veren. Dan zijn we klaar en neemt Sirius ons mee naar zijn nieuwe huis die hij in de vakantie heeft gekocht van het geld dat hij van zijn oom heeft geërfd.

Daar kletsten en drinken we wat tot het onderwerp over the Order of the Phoenix valt. Elize, Stefan en ik hebben allang besloten om ons daarbij aan te sluiten, omdat we natuurlijk weten wat er gaat gebeuren. Dumbledore heeft ons vorig jaar er wat over verteld en dat heeft de rest aan het denken gezet. 'Sirius en ik hebben het er al over gehad, maar wij willen ons, als we van school zijn, aansluiten bij de Orde of the Phoenix en we wilde vragen of jullie dat ook willen,' zegt James. 'Niek, Stefan en ik doen sowieso mee,' zegt Elize. 'Frank en ik ook,' zegt Alice. 'Ik ook,' zeggen Lily, Remus en Peter na een tijdje. 'Wij doen ook mee, maar wij moeten volgend jaar nog naar school, dus wij doen mee als wij van school zijn,' antwoorden Noor en Skye. 'Mooi zo, dat is dan afgesproken. Als we op school zijn, moeten we het Dumbledore vertellen,' zegt Sirius met een glimlach. Nog een tijdje kletsen we, waarna iedereen rond etenstijd weer naar huis gaat.

Een week later stappen we doorweekt de koets uit. Het giet behoorlijk en zo snel als we kunnen, rennen we met onze bagage de school in. In de hal dumpen we het en dan lopen we snel door naar de Great Hall. Nu we allemaal, behalve Noor en Skye, zeventien zijn, mogen we ook buiten school toveren en met een spreuk maken we ons weer helemaal droog. Ik spreek de spreuk ook over Noor uit en Stefan over Skye en dan gaan we aan de tafel van Gryffindor zitten. Ik zit tussen Sirius en Noor en ik kijk mijn vriendin glimlachend aan. Snel druk ik een kus op haar wang en ze glimlacht terug, waarna ze mijn hand vastpakt. Dan kijk ik weer naar voren en ik kijk recht tegen het achterhoofd van Elize aan. 'Waar ben je nou naar aan het kijken, Foxy?' vraagt James verward. 'Hebben jullie Flint gezien?' negeert ze zijn vraag. 'Nee, hoezo?' vraagt Stefan. 'Nou, omdat ze niet aan de tafel van Slytherin zit en ik het gevoel heb dat ze bezig is met zaken voor Voldy,' antwoordt Elize. 'Denk jij dat ze voor Voldemort werkt?' vraagt Remus met grote ogen. 'Ja duh. Heb je haar vorig jaar ooit met korte mouwen zien lopen? En ze was opeens bij ons op school. Misschien moest dat wel van Voldemort om Dumbledore in de gaten te houden,' legt ze uit. 'Elies, is dat niet vergezocht?' vraagt Lily. 'Nee, ik zweer het. Die keer dat ze me gemarteld had met haar zelfverzonnen spreuk heb ik tegen haar gezegd dat ik dacht dat ze met Voldemort samenwerkt en toen werd ze zenuwachtig, maar dat verborg ze door de spreuk nog heftiger te maken,' houdt Elize stug vol.

Ik wil wat zeggen, maar word ruw onderbroken door de Headmaster die opstaat. Door onze discussie hebben we de hele ceremonie gemist. 'Welkom aan het begin van een nieuwe schooljaar. Voor nieuwe leerlingen: welkom op Hogwarts! Voor oude leerlingen: welkom terug! Van meneer Filch moet ik zeggen dat the Forbidden Forest verboden is en nog steeds moeten een aantal oudere leerlingen dat goed in hun oren knopen. Verder is in het bezit zijn van verfbommen en mestbommen verboden en welke spullen je nog meer niet mag hebben, kun je zien op de lijst die bij meneer Filch op de deur van zijn kantoor hangt. Ik wil graag voor de positie van Defence Against the Dark Arts een oud-leerling van een paar jaar geleden verwelkomen: professor Moore.' Met grote ogen kijk ik onze nieuwe professor DADA aan. 'Dat is Benjamin Moore. Hij afgestudeerd in ons derde jaar en hij haat ons,' zeg ik verbaast. 'Verrek, je hebt gelijk,' zegt Sirius die hem nog eens goed bekijkt. 'Leuk, ik kijk al uit naar zijn lessen,' zegt Stefan sarcastisch. 'Voordat het avondmaal begint, wil ik nog één ding zeggen. Voor mensen die mevrouw Flint aan het zoeken zijn, ze komt wegens persoonlijke redenen dit jaar niet terug naar Hogwarts en maakt haar school op Durmstrang af,' zegt Dumbledore. Elize steekt snel haar hand op en van Dumbledore mag ze spreken. Ze gaat op de tafel staan en kijkt de Great Hall rond. 'Ik wil, nu eindelijk die gek van een Flint van school is, een troost uitbrengen op het feit dat we eindelijk van haar af zijn,' zegt ze met een grote glimlach. Ze houdt haar glas omhoog en alle Gryffindors, Hufflepuffs en Ravenclaws doen mee. De Slytherins kijken haar alleen woest aan. 'Op onze school!' roepen we allemaal en dan gaat ze weer zitten. 'Goed gesproken,' knipoogt Alice. 'Dat vond ik nou ook,' lacht Elize terug. Meteen daarna verschijnen de schalen met eten op tafel en dit is het begin van ons laatste jaar hier op school.

Hii, sorry dat het hoofdstuk vandaag zo laat komt, ik zat van 9:20 tot 16:10 op school. Ik had het 3e en 4e uur kunstgeschiedenis en het 5e uur levensbeschouwing en die lessen waren zo saai, niet normaal😒😴🥱. Hoe gaat het bij jullie op school en gaat het verder goed met jullie? Met mij wel, ook al is school erg vermoeiend🥱. Wat is jullie favoriete stuk/ding uit het boek? Zaterdag komt er een nieuw hoofdstuk, dus tot dan!

Xx deslimmenerd❤️❤️

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu