Hoofdstuk 24 ~ Pranken en kinderen beschermen

99 13 2
                                    

~POV Stefan~
Het is drie en een halve maanden later, we zitten in begin april, en in de tussentijd is er niet veel bijzonders gebeurt. Lily, Alice, James en Remus zijn zeventien geworden, waardoor Sirius niet meer de enige volwassene, uhm uhm, van onze groep is. We hebben dik gewonnen van Hufflepuff, dat onwijs slecht is, en Elize en Annabella zijn nog steeds gezworen aartsrivalen.

We zitten in de eerste les van de dag en ik zit naast James. Hij is tegen Lily aan het vertellen waarom ze met hem uitmoet, terwijl ze probeert op te letten. Na een paar minuten geeft hij het op en leg ik mijn hand op zijn arm. 'Luister, krullenbol, dit gaat zo niet werken,' zeg ik. 'Wat moet ik dan doen om Lily in te laten zien dat ik echt om haar geef en haar echt heel leuk vind?' vraagt hij zachtjes. 'Wees gewoon de James die je ook bij ons bent. Ze denkt dat je haar als een speeltje gaat gebruiken, wanneer ze met je uitgaat,' vertel ik. Hij knikt en dan wordt onze aandacht getrokken door Elize, Sirius en Niek die een discussie hebben met de professor en Peter en Remus die ze proberen tegen te houden. 'Mengen of niet?' vraag ik met een lach. 'Nee joh, laat ze maar lekker discussiëren, zodat we ze straks hard uit kunnen lachen, omdat ze weer eens verloren hebben van een professor,' lacht James. Samen genieten we van de discussie die meer dan tien minuten duurt en omdat ze maar door blijven gaan, moeten ze nablijven. 'Af en toe zijn ze echt sukkels,' zegt James. 'Jep, maak van af en toe maar bijna altijd,' lach ik. James schudt lachend zijn hoofd en zegt dan:' we zijn niet voor niets vrienden met ze geworden.' 'Daar zit wat in,' antwoord ik.

De rest van de lessen verlopen gewoon goed en nu zitten Niek, Elize en ik onder de boom bij het meer. Hier zitten we veel vaker en vandaag is er gelukkig helemaal niemand. We zijn bezig met huiswerk en het is erg vermoeiend en heel veel. 'Gaan jullie vandaag nog wat bijzonders doen?' vraagt Niek. 'Nee, alleen gaan Skye en ik straks nog even samen chillen,' antwoord ik. 'Ik heb vanavond met Lily en Alice afgesproken, maar dat blijft het bij,' zegt Elize. 'Jij?' vraag ik. 'Remus en ik moeten nog aan een opdracht, dus die gaan we vanavond afmaken,' zucht hij. 'Oh, die opdracht van Herbology,' zegt Elize. Niek knikt en dan gaan we weer even in stilte verder. Ik krijg een goed idee en besluit hem meteen te delen. 'Het is pas iets over vijven, dus op het Emmauscollege zullen ze nog wel op school zijn. Als we nou met James' Invisibility Cloak naar onze oude school gaan, dan kunnen we Giesberts en anderen de stuipen op het lijf jagen,' zeg ik bedenkelijk. 'Laten we dat doen, want Giesberts heeft nog wat te goed van ons,' grijnzen Elize en Niek sluw. Lachend staan we op en met ons huiswerk lopen we Hogwarts binnen. Snel gaan we op zoek naar James en we vinden hem met Peter en Remus in de Common room.

'Waar is Sirius?' vraag ik. 'Een één of andere Ravenclaw aan het aflebberen in de Room of Requirements,' mompelt Remus met een afkeurende blik. 'Maar goed dat jij dat niet doet,' zegt Elize, terwijl ze hem zoent. Remus rolt lachend zijn ogen en zoent haar dan terug. 'Relize in de building!' roept James hard, waardoor we allemaal moeten lachen. 'Prongs, mogen we trouwens je Invisibility Cloak lenen? We willen namelijk een oude docent van ons te grazen nemen,' zegt Niek. 'Sure, we hebben hem net gebruikt om Sirius te bespioneren en hij ligt gewoon weer op de standaard plek,' zegt hij. 'Wat wilde je zien dan?' vraag ik met een glimlach. 'Misschien met wie onze Padfoot nou weer aan het daten is,' antwoordt hij onschuldig. We lachen even en zeggen ze dan gedag, waarna we nog zien hoe James Lily weer mee uit vraagt en hoe het natuurlijk weer mislukt. Ik heb het echt met James te doen. 'Gelukkig weten wij dat het goed komt tussen die twee,' zegt Elize. 'Inderdaad, volgend jaar hebben we geen wanhopige James meer,' zegt Niek.

Ik pak de Invisibility Cloak onder James' bed vandaan en dan verdwijnselen we meteen uit deze wereld. 'Als we nou gewoon naar binnen gaan en dan naar Giesberts' lokaal lopen, daarna de deur open en dicht doen en af en toe dingen kapotmaken of zo,' stel ik voor. Niek en Elize knikken en dan verschijnselen we voor het lokaal van Giesberts. We zitten met zijn drieën onder de Invisibility Cloak, wat net past, dus ze kunnen ons niet zien. De deur is dicht en we maken hem open en sluiten hem dan weer hard, waardoor hij opkijkt. 'Ik word volgens mij gek,' fluistert hij tegen zichzelf. We grinniken geluidloos en pakken dan onze toverstokken. Nu we nonverbale spreuken kunnen gebruiken, maakt dat het veel makkelijker. Sinds kort hebben we het ook onder de knie en we gebruiken het ook wel eens. De toetsen die hij aan het nakijken is, vliegen opeens door de lucht samen met wat stoelen en tafels. 'Dit kan echt niet.' Mompelend loopt hij het lokaal uit en we komen snel onder de Cloak vandaan. We geven elkaar een high five, maar als we stemmen horen, gaan we er snel weer onder. Giesberts komt binnen met een andere docent en Elize geeft aan dat we niks moeten doen. Na vijf minuten niks gedaan te hebben, staat de docent op en zegt:' je verbeeld je dingen, Matthijs.' Hij schudt eigenwijs zijn hoofd. 'Nee, ik zweer het dat er net dingen door het lokaal vlogen.' 'Misschien heb je teveel Harry Potter gekeken, maar er bestaat geen magie.' Daarna loopt hij het lokaal uit en laat Giesberts voor gek achter. Hij kijkt verbaast het lokaal door en net voor we buiten het lokaal verschijnselen, laat ik nog wat ontploffen. 'Nog wat docenten?' vraagt Niek. 'Reken maar van yes!'

~POV James~
Na een tijdje gekloot te hebben in de Common room komt Sirius binnengelopen. 'Een wilde middag gehad?' vraag ik grijzend. Hij knikt grijnzend terug. Peter grijnst ook en Remus kijkt hem hoofdschuddend aan. 'Ga je ooit nog stoppen met meisjes gebruiken voor je behoeftes om ze dan een dag daarna te dumpen?' 'Misschien ooit, maar nu moet ik nog genieten dat het kan,' antwoordt Sirius. 'By the way, volgens mij zag ik Snivellus en Flint weer eerste- of tweedejaars martelen,' gaat hij verder. 'Nou, kom op dan, dan gaan we ze een lesje leren,' zeg ik. 'Waar zijn Elize, Niek en Stefan?' vraagt Sirius als we de Common room uitlopen om ze te zoeken. 'Met een oud-docent van hun een grap aan het uithalen,' antwoordt Peter. 'Waar heb je ze gezien, Pads?' vraagt Remus. 'I don't know, ik onthoud toch niet waar ik die gekken heb gezien,' antwoordt hij alsof iedereen dat doet. 'Jij bent niet echt snugger,' zeg ik lachend en dan geef ik hem een klap op zijn schouder. 'Dat weet je toch, Jamie,' grijnst hij terug. We blijven een tijdje zoeken, totdat we bij het meer een grote groep Slytherins zien staan. 'Ik heb een klein vermoeden dat ik weet waar ze zijn,' zegt Sirius sarcastisch. Als de wiedeweerga rennen we richting de groep en we beuken wat mensen opzij om te zien waar ze om joelen.

Twee eerstejaars, een Gryffindor en een Ravenclaw, krijgen allemaal martelingen en vervloekingen op zich afgevuurd p. Al snel belandt mijn vuist op Snape zijn neus en hij valt op de grond. Sirius en Remus ontwapenen ze. Flint kijkt ons triomfantelijk aan. 'Waar zijn die Mudblood en die andere beste vriendjes van jullie nou?' vraagt ze. Mijn ogen schieten vuur en dat geldt ook voor die van de rest, maar vooral die van Remus. 'Houd je bek dicht, Flint!' roept hij woedend. Mijn woedende blik maakt plaats voor een verbaasde. Onze lieve, slimme en (bijna) nooit scheldende Remus, die de Prefect van Gryffindor is, zit te schelden tegen de aartsrivaal van zijn vriendin. 'En waarom zou ik mijn mond dichthouden en luisteren? Omdat je Prefect bent en ik me niet aan de regels houd?' vraagt ze arrogant. 'Je moet niet naar me luisteren, omdat ik Prefect ben. Maar je moet je grote mond dichthouden, omdat je mijn vriendin uitscheldt, terwijl ze vele malen beter is dan jij met je stomme Pure-blood,' zegt hij tegen haar. 'Precies, donder gewoon op en laat iedereen met rust, bitch!' roep ik naar haar. 'Waar bemoeien jullie je mee!' roept Snape. 'Houd gewoon je bek dicht en was je haar een keertje!' schreeuwt Sirius naar hem. Ik weet niet hoe het komt, maar opeens hebben Snivellus en Flint hun toverstokken terug en starten ze een duel. De meeste Slytherins zijn al weg en de twee eerstejaars zijn ook al weggerend. Het is ons vieren tegen Flint en Snape en uiteindelijk lukt het ons om ze alle twee te vervloeken. We geven elkaar een high five. 'Eindelijk hebben ze hun verdiende loon,' zeg ik tevreden. 'Trouwens, Remus, wat ben jij toch een geweldige Prefect,' grinnikt Sirius. 'Haha, wat grappig, Padfoot' zucht Remus vermoeid. 'Kom, laten we naar binnen gaan, voordat we worden gevonden met een meid die slakken braakt en een jongen waaruit zijn mond roze luchtbellen stromen,' zegt Peter. 'We krijgen hier toch wel problemen mee,' zegt Sirius. 'Jep, maar daar zijn we toch zo goed in, in problemen veroorzaken,' glimlach ik.

Hii, hier is hoofdstuk 25 alweer. Een beetje een random hoofdstuk, maar wel gewoon een oké deel😂😂. Ik heb heel weinig te melden, dus tot zaterdag, want dan komt een nieuw hoofdstuk online!

Xx deslimmenerd❤️❤️

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu