~POV Elize~
Liam en ik staan klaar om naar Platform 9 ¾ te gaan en controleren voor de laatste keer of ik alles heb. In mijn hutkoffer zit al mijn kleding, schoenen, nieuwe schoolboeken, normale boeken, schoolspullen, Quidditch spullen en mijn vertrouwde Nimbus 1500. Mijn uniform ligt bovenop met mijn toverstok en mijn uil, Snow, zit in haar kooi die er bovenop staat. De Tijdswitcher heb ik in mijn hand en ik knik naar Liam om aan te geven dat ik alles heb. Tegelijkertijd met de brief met de lijst met nieuwe boeken kregen we ook de uitslag van de O.W.L.s. te horen en de brief ging als volgt:ORDINARY WIZARDING LEVEL- UITSLAG
Voldoendes: Uitmuntend (U)
Boven verwachting (B)
Acceptabel (A)Onvoldoendes: Slecht (S)
Dieptreurig (D)
Zwakzinnig (Z)ELIZE ROSALIE PAYNE HEEFT DE VOLGENDE RESULTATEN BEHAALT:
Astronomy: B
Care of Magical Creatures: U
Charms: U
Defence Against the Dark Arts: U
Divination: B
Herbology: U
History of Magic: B
Potions: B
Transfiguration: UAl zeg ik het zelf een pittig goede prestatie dus. Lily en Niek hebben voor elk vak die ze hebben een Uitmuntend, Remus had voor al zijn vakken een Uitmuntend, behalve voor Potions, want dat is duidelijk zijn "slechtste" vak en Stefan, James, Sirius en Alice hebben ongeveer hetzelfde als ik met een Uitmuntend of Boven Verwachting meer of minder. Peter heeft het het minste van ons gedaan, maar bovenal van ons allemaal een hele goede prestatie. Na Harry, Louis en Niall goed gedag te hebben gezegd, verschijnselen Liam en ik met mijn Tijdswitcher naar de Wizarding world. We komen voor King's Cross Station terecht en ik pak een karretje waar we mijn spullen op laden. Rustig lopen we richting de muur tussen Platform 9 en 10 en daar zie ik Alice en Lily staan.
'Girls!' roep ik. Alice en Lily kijken tegelijkertijd om en we geven elkaar een dikke knuffel. Alle drie zeggen we onze ouders gedag en dan rennen we met onze karretjes door de muur. Liam weet hoe de Tijdswitcher werkt, dus ik maak me geen zorgen over het feit dat het goed fout kan gaan. Op het Platform is het al aardig druk, want het is kwart voor elf. 'Laten we een coupé gaan zoeken,' stelt Alice voor. Lily en ik knikken en met veel moeite sleuren we onze hutkoffers en uilenkooien de Hogwartsexpress in. Als we langs een coupé lopen, zwaaien Skye, Emma (een vijfde jaars Gryffindor en vriendin van Skye) en Noor (de reserve Chaser van vorige seizoen en een vijfde jaars Gryffindor) naar ons en we besluiten om bij hun in de coupé te gaan zitten. 'Hallo, hallo, hallo,' zeg ik lachend. 'Hoi,' zegt Skye. We geven elkaar een knuffel en ook Emma en Noor geef ik een knuffel. Het zijn hele lieve meiden en ik snap wel dat Skye vriendinnen met ze is geworden.
'Hoe is jullie vakantie geweest?' vraagt Lily. Ze beginnen alle drie te vertellen over de zomervakantie en daarna vertellen wij onze verhalen ook nog. Op een gegeven moment wordt de deur van de coupé opengemaakt en staat de helft van The Marauders in de deuropening. 'Hier ben je! We hebben je overal gezocht!' zegt Niek nep-dramatisch. Ik begin te lachen en geef Niek en James een knuffel en Remus een knuffel en een lange kus. 'Wil je nog niet met me uit, Evans?' vraagt James, terwijl hij met zijn hand door zijn haar gaat. Lily zucht geïrriteerd en wijst hem zoals gewoonlijk weer af. Ik leg mijn hand op James zijn schouder en fluister:' volgende keer beter.' Hij knikt en dan vraagt Remus:' kom je zo ook nog bij ons in de coupé zitten, Love?' 'Ja, straks, maar volgens mij moeten Lily en jij eerst naar de coupé voor de Prefects,' zeg ik. 'Ja, das waar. Zullen we gaan, Lily?' Lily knikt en lopen samen de coupé uit. James en Niek zeggen ons gedag, waarna ze de deur weer sluiten. Na een paar minuten vertrekt de trein ook en zijn we onderweg naar Hogwarts voor ons zesde jaar. Met zijn vijven praten we over dingen, vooral over jongens dus, en het aankomende jaar.
JE LEEST
Our Story ~ The Marauders
FanfictionDrie kinderen, drie beste vrienden komen achter een bijzondere ontdekking. Ze ontdekken dat ze vier en een half jaar in twee verschillende werelden hebben geleefd, zonder het zelf te weten. Elize Payne, Niek Smith en Stefan Black komen erachter dat...