Hoofdstuk 28 ~ Potions en Transfiguration

102 12 13
                                    

~POV Stefan~
Ik weet niet wat het is, maar elke keer is onze eerste les van het nieuwe schooljaar Potions. Zo ook dit jaar. We staan met de zevendejaars Gryffindors en Slytherins in een kring om een grote ketel. Slughorn gaat voor ons staan en kijkt ons allemaal één voor één aan. 'Welkom allemaal! Vandaag gaan we Amortentia maken. Weet iemand wat dat is?' Slughorn kijkt de kring vragend rond en Lily's hand schiet de lucht in. 'Mevrouw Evans,' zegt hij. 'Dat is de sterkste liefdesdrank die er bestaat en het ruikt bij iedereen anders, daarom is het zo bijzonder en gevaarlijk. Het zorgt alleen voor een obsessie niet voor echte liefde,' vertelt Lily. 'Heel goed, mevrouw Evans, tien punten voor Gryffindor.' Slughorn kijkt haar trots aan. 'Wie wilt ruiken? Mevrouw Payne?' Elize knikt en loopt richting de ketel en ruikt een tijdje. 'Wat ruikt je?' vraagt Slughorn. Ze noemt wat dingen op en loopt dan weer terug. 'Bedankt, Payne, wie is de volgende?' Elize loopt lachend terug en geeft Remus een zoen, want ja, ze rook natuurlijk grotendeels hem.

Als iedereen is geweest, zegt Slughorn tegen ons allemaal:' maak duo's en volg alle instructie uit het boek goed op. Aan het einde van de les beoordeel ik jullie Potions en ik controleer streng of niemand wat meeneemt, want als je dat doet, krijg je heel veel problemen. Ga maar aan de slag.' Elize en ik kijken elkaar meteen aan en lopen lachend naar een tafel toe met een ketel erop. Lily en Niek, James en Peter, Sirius en Remus en Alice en Frank zijn de overige duo's van Gryffindor. Cas heeft geen Potions meer sinds ons zesde jaar. Lily en Niek komen bij ons aan tafel zitten en beginnen meteen. 'Jezus, hoe kunnen zij al zo snel beginnen? Ik heb mijn boek nog niet eens op tafel,' zucht ik. Allebei pakken we ons Potions boek voor ons en dan bladeren we naar de goede pagina. 'Misschien moeten we wat ingrediënten gaan halen,' stelt Elize droog voor. 'Goed idee, want anders kunnen we de Potion niet maken.' Lachend lopen we naar de voorraadkast en pakken daar alle ingrediënten die we nodig hebben. Tijdens het maken van de Amortentia zingen we wat liedjes en dat zorgt ervoor dat op een gegeven moment iets in de Potions zachtjes ontploft.

'Oeps,' mompel ik. 'Jullie kunnen ook vrij weinig,' grijnst Niek naast ons, terwijl Lily en hij bezig zijn om een perfecte Potion te brouwen. 'Bedankt voor het compliment, Niekje, maar Steef en ik zijn niet echt natuurtalenten in het brouwen van Potions,' grijnst Elize terug. 'Nee, daar waren wij al eerder achtergekomen,' lacht Lily. 'Bedankt, Evans,' lach ik. 'Graag gedaan, Black,' zegt ze terug. 'Ik hoorde mijn naam!' roept Sirius hard door het lokaal. 'Dat was niet tegen jou, gek,' lach ik. 'Ik ben inderdaad gek op jou,' zegt hij flirtend en grijnzend tegelijkertijd. Glimlachend leun ik tegen onze tafel terugdenkend aan ons vierde jaar, terwijl Sirius voor me komt staan. 'Rem, zullen wij samen gaan werken?' roept Elize naar haar vriendje. 'Ja, is goed. Met die twee valt niet samen te werken!' roept Remus terug. 'Gaan jullie maar lekker door met flirten, maar ik ga naar Remus, bye,' zegt ze en ze loopt naar Remus toe en ze gaan samen verder met de Amortentia. 'Bewijs dan dat je gek op me bent,' zeg ik voor de grap, maar drie jaar geleden meende ik het echt. Sirius speelt rustig mee en drukt heel snel een kus op mijn lippen. 'Genoeg bewijs, Love,' zegt hij met een grijns rond zijn lippen. 'Ik denk het wel, want zo deed je tijdens onze relatie ook,' fluister ik. 'Soms mis ik ons wel,' zegt Sirius zacht en hij pakt mijn hand vast. 'Het was in ons vierde jaar, Sirius,' mompel ik. 'En we willen niet dat iemand erachter komt,' maak ik mijn zin met een knipoog af.

We barsten in lachen uit en hebben zo meer dan vijf minuten de slappe lach. 'Beter dat Skye hier niet is,' zegt Sirius als we eindelijk uitgelachen zijn en verdergaan met de Potion. 'Oh joh, die had er geen probleem van gemaakt, want ze weet dat we niks meer voor elkaar voelen,' zeg ik. Ja, mensen, Sirius en ik zijn bi en hebben een relatie gehad in ons vierde jaar die we voor onze vrienden geheim hebben gehouden. Alleen Skye weet ervan en Remus, omdat hij ons een keer heeft betrapt. Sirius lacht even, drukt kort een kus op mijn wang en draait zich dan om in de richting van James en Peter. 'James, hoe gaat het?' roept hij hard naar de andere kant van het lokaal. 'Ruk!' roept James terug. Slughorn kijkt ons een beetje boos aan, maar daar schenken we geen aandacht aan. 'Wil je een beetje van ons lenen?' roep ik. 'Nou, nee bedankt, Curly. Ik denk dat die van ons zelfs beter is dan die vieze drab van jullie,' roept James grijnzend terug. 'We voelen ons erg beledigt, Jamie!' roept Sirius dramatisch. 'Oh sorry, Pads, ik wist niet dat jullie beledigd waren,' krijgen we terug. Na een waarschuwing van onze professor Potions gaan we weer verder en uiteindelijk heeft het ons een drie opgeleverd.

Aan het einde van de schooldag hebben we Transfiguration en in het lokaal aangekomen, gaan we achterin zitten. Niek en ik zitten naast elkaar, voor ons zitten James en Elize en achter ons zitten Sirius en Peter. Remus en Lily zitten in de rij naast ons. Als iedereen zit, verandert McGonagall weer terug naar haar normale vorm en kijkt ons streng aan. Ze begint dingen uit te leggen over het aankomende schooljaar en ik klets zachtjes met Niek over wat onzinnige dingen. Tijdens de uitleg van iets nieuws liggen James en Elize helemaal dubbel om iets en Professor McGonagall kijkt ze geïrriteerd aan. 'Potter, Payne! Als jullie nu niet opletten, laat ik jullie nablijven op jullie eerste schooldag. Trouwens, Potter, ik verwacht meer verantwoordelijkheid van je dit schooljaar, nu je Head Boy bent,' zegt ze. 'Ja, James, we verwachten meer verantwoordelijkheid van je dit jaar,' imiteert Sirius McGonagall. De klas schiet in de lach en James lacht het hardste van iedereen. 'Jij solliciteert naar een uur nablijven, Black,' zegt onze professor met een woedende blik. 'Sorry, Minnie, ik maak het goed. Morgen om half acht een date. Alleen jij en ik,' zegt hij met een flirtende knipoog. 'Je hebt het uur nablijven gekregen, Black,' zucht McGonagall en vermoeid kijkt ze hem aan. 'Je moet voor een baan gaan solliciteren, Sirius, want je bent er blijkbaar erg goed in,' lacht James. Sirius moet hard lachen en loopt naar James toe om hem een high five te geven.

'Potter, ook jij mag nablijven,' zucht ons afdelingshoofd nog een keer. 'Volgens mij moest je meer verantwoordelijkheid hebben dit jaar, Prongs, en volgens mij is nablijven dat nou niet echt,' grijnst Niek, terwijl hij hem een klap op zijn schouder geeft. 'Shut up, Brownie,' zegt James met een grijns. 'De slechtste Head Boy aller tijden. Geef hem een applaus, James Potter!' roept Elize door het lokaal, waarna ze begint te klappen. 'Ik zou rennen als ik jou was,' zegt James quasi dreigend. 'Hoeveel seconde geef je me?' zegt ze met een lichte glimlach. 'Vijf, dus ik zou gaan,' antwoordt hij. Meteen staat ze op en rent ze richting de deur. Na vijf seconde volgt James haar en wij beginnen allemaal hard te lachen. Minnie mompelt iets over dat Elize ook moet nablijven en daar moet ik nog harder door lachen. 'Professor, Elize weer zelf ook wel dat ze moet nablijven,' zeg ik. 'Hopelijk wel, anders is ze nog een hopelozer geval dat Potter en Black samen en dat is erg onmogelijk,' antwoordt ze. 'En bedankt, Minnie, ik houd ook van jou,' antwoordt Sirius sarcastisch. Ze rolt haar ogen en maant iedereen dan tot stilte. 'Laten wij veder gaan met de les, want als we op hun moeten wachten, kunnen we helemaal niks meer doen.' Wij gaan weer stuk en dan gaat McGonagall verder met haar uitleg.

Na een kwartier komen James en Elize bezweet en hard lachend het lokaal binnen. 'Blijven jullie maar even buiten tot de les is afgelopen,' zegt professor McGonagall. 'Maar, Minnie,' zeurt James. 'Geen gemaar, Potter, en nu graag mijn lokaal uit.' 'Dag, James, Dag, Elize!' roept Sirius. 'Ga maar mee, Black,' zegt McGonagall hoofdschudden. 'Bedankt, Minnie,' glimlacht hij. Remus kijkt hem ook hoofdschudden aan en Sirius geeft hem een knipoog, waarna hij samen met Elize en James het lokaal verlaat. Peter, Niek en ik kijken elkaar lachend aan en letten dan weer op. Na vele aantekeningen te hebben gemaakt, gaat de bel eindelijk en staat iedereen op. We zeggen ons afdelingshoofd gedag en lopen dan het lokaal uit. 'Veel succes met nablijven, guys,' grijns ik breed. 'Bedankt, mate,' zegt Elize poeslief. Ze zeggen ons gedag en lopen dan het Transfiguration lokaal weer in waar een lekker uurtje nablijven op ze staat te wachten.

Hallo, hier is hoofdstuk 28. Ik heb de eerste week school overleefd, yeahh🥳🥳. Hierna komen nog twaalf normale hoofdstukken en de epiloog en ik zit erover na te denken nog maar twee dagen (dinsdag en zaterdag) te gaan uploaden i.v.m. school. Ik weet het nog niet zeker, maar dinsdag zullen jullie daar meer over horen. Tot dan!

Xx deslimmenerd❤️❤️

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu