Hoofdstuk 18 ~ De eerste schooldag

100 13 5
                                    

~POV Elize~
De volgende ochtend zitten we met zijn allen aan de Gryffindor tafel te ontbijten. Professor McGonagall is alle zesde jaars Gryffindors langs aan het gaan voor het nieuwe rooster om te kijken of iedereen de benodigde O.W.L.s. heeft behaald. Na een tijdje komt ze bij mij aan. 'Payne, je kunt voor alle vakken, die je vorig jaar hebt gevolgd, voor de N.E.W.T. gaan,' zegt McGonagall. 'Dat weet ik professor, maar ik wil Astronomy en Divination laten vallen,' zeg ik. Ze knikt goedkeurend en geeft me dan mijn rooster. Potions het eerste uur, dan moet ik dus het lelijke hoofd van Annabella aan gaan zien. Ook James en Sirius laten Divination en Astronomy vallen en als ook de rest hun rooster heeft, lopen we richting Potions. Voor het lokaal in de Dungeons staan al wat leerlingen te wachten, maar niet zoveel als vorig jaar. De helft van de Slytherins zijn er maar, waaronder Snape, Avery, Mulciber en Annabella. Ze staan met zijn vieren te kletsen en we kijken ze verbaast aan.

'Die nieuwe praat met Screetje, dus dat zegt al weinig goeds,' mompelt Sirius lachend. 'Het verbaast me niks. Ze is net zo slecht als hij is,' zeg ik en de rest begint te lachen. Ook ik kan een lach niet onderdrukken.  'Wat valt er te lachen, Payne?' zegt ze met een woedende blik. Ze wordt wel snel boos zeg, jemig. 'Iets wat jou niet aangaat, Flint,' antwoord ik terug. 'Ik zie dat je kennis hebt gemaakt met, Snivellus,' zegt James, terwijl hij haar goed bekijkt. Ze is zeker niet lelijk, maar dat ze een Slytherin is, verpest het. 'Ja, dus, en wie ben jij?' vraagt ze bot. 'James Potter en dit zijn Sirius Black, Remus Lupin, Peter Pettigrew, Niek Smith, Stefan Black, Alice Fortescue en Lily Evans,' stelt James iedereen voor. Slughorn komt aanlopen en maakt het lokaal open, waarna we gaan zitten. Hij vertelt een heel verhaal en we gaan vandaag Felix Felicis maken in duo's, maar zoals altijd moet Slughorn ze weer zelf maken. Natuurlijk moet ik weer met Flint en ik heb het gevoel dat het een vooropgezet plan is van McGonagall en Slughorn na gisteravond. Waarschijnlijk willen ze dat we elkaar gaan respecteren of zo. Dat gaat hem dus echt niet worden ben ik bang. Ze treitert me de hele tijd en de hele Potion gaat mis, maar wat verwacht je überhaupt van twee meiden die elkaar haten en samen een Potion moeten maken. Uiteindelijk ben ik er zo klaar mee dat ik de ketel met vieze drab in haar gezicht laat ontploffen.

'WHAT THE F*CK?! Kijk wat je hebt gedaan, bitch!' roept ze furieus. 'Ik weet dondersgoed wat ik gedaan heb, trut,' snauw ik terug. James, Sirius, Niek, Stefan, Alice en Peter geven me een goedkeurende blik en Remus en Lily kijken me hoofdschudden aan. Slughorn komt woedend aanbenen. 'Wat bezield je, Payne!?' roept hij uit. Iedereen kijkt ons aan. 'Ze treiterde me de hele tijd over mijn afkomst als Muggle-born, professor,' zeg ik bot. 'Dat kan best, maar je laat niet een ketel ontploffen in iemands gezicht. Ze is nieuw hier en ik wil dat ze zich thuisvoelt, maar je hebt haar laten huilen,' zegt Slughorn. Ik kijk Annabella woedend aan, omdat je gewoon kan zien dat het nep is. 'Ja, dus, en omdat zij nieuw is, moet ik maar over mijn kant laten lopen?' snauw ik. 'Tien punten aftrek voor Gryffindor en bied je excuses aan. Ga er maar uit en ik wil dat je je vanavond na het eten hier bij mij meldt, duidelijk?' vraagt hij met een boze blik. Ik begin mijn spullen in te pakken en ik weet dat hij op een antwoord wacht. 'Is het duidelijk, vroeg ik?' Ik heb Slughorn nog nooit zo boos gezien. 'Ja, professor,' antwoord ik. 'Maar mijn excuses bied ik niet aan,' ga ik verder. Na een ik-ben-nog-niet-klaar-met-je blik aan Annabella te hebben gegeven, die me tevens een boosaardige grijns geeft, ga ik het lokaal uit. Deze meid gaat mijn leven echt tot een hel maken en ik die van haar.

Sirius en ik lopen na het avondeten richting het lokaal van Potions. Sirius had Mulciber vervloekt, omdat hij iets had gezegd en nu moeten we samen nablijven. Toen McGonagall had gehoord wat er was gebeurd, was ze woedend en nu mag ik ook nog morgen bij haar nablijven. Het is pas de eerste dag en ik zit alweer in de problemen. Het kan ook niet anders. Verder gingen de lessen wel goed, maar ik was niet echt in een lekker humeur door het voorgeval bij Potions. 'We moeten haar terugpakken voor wat ze bij je deed,' zegt Sirius. Ik knik, want hij heeft gelijk. 'Heel toevallig loopt onze grote vriendin daar,' fluister ik. We kijken elkaar grijzend aan en voor we het weten hebben we een dun draadje tien meter voor haar getoverd. Zoals we hoopten, ziet ze hem niet en gaat ze vol op haar bek en heeft ze een bloedneus. Sirius vindt het nog niet genoeg en stuurt een spreuk op haar af, waardoor haar tanden groeien en ik laat nog roze bellen uit haar mond komen. Dan lopen we weg en geven we elkaar een high five. We lopen stilletjes door naar het lokaal en als we daar komen, moeten we strafregels schrijven. Slughorn laat ons twee uur doorgaan, omdat elke keer als we wat wilde zeggen hij er vijf minuten aan toevoegde. Die man is soms echt onwijs hard.

In de Common room aangekomen, gaan we bij onze vrienden zitten en ik leun tegen Remus aan. We vertellen wat we hebben gedaan en ze kunnen er wel om lachen. 'Je moet je gewoon niet laten treiteren door haar,' zegt Remus. 'Wil je nou zeggen, dat ik me niet mag verdedigen?' vraag ik verbaast. 'Natuurlijk niet, maar als je haar negeert, vindt ze het niet leuk en stopt ze wel na een tijdje,' legt hij uit. 'Nou, ik vind dat je het goede heb gedaan. Gewoon lekker BOEM,' zegt Stefan. Hij doet met zijn handen een explosie na en kijkt me goedkeurend aan. 'Nou, ik niet,' zeggen Lily en Remus tegelijkertijd. Dat James Lily nog niet heeft uitgevraagd verbaast me, maar dat duurt niet lang, want James probeert het weer eens. 'Lily, geef die jongen toch een kans,' zeg ik zuchtend. 'Nee, ik wil niet met hem uit,' zegt ze nors. James kijkt teleurgesteld en Sirius fluistert wat in zijn oor, waardoor hij wat vrolijker kijkt. 'Zullen we de Slytherins te grazen nemen?' vraagt James met een grijns. 'Ik heb al genoeg problemen, dus vandaag niet,' antwoord ik. Ook Remus blijft hier en de rest van The Marauders verlaten de Common room.

Na een tijdje komen ze weer terug met grote grijzen op hun gezichten. 'Wat hebben jullie nou weer gedaan?' vraag ik. 'Heel misschien is de Common room van Slytherin nu een moeras,' zegt Niek lachend. 'En moeten we een week nablijven,' zegt Peter. Remus en ik kunnen het toch niet laten om te lachen. 'Wat een goed begin van een nieuw schooljaar,' zeg ik, waarna iedereen nog harder begint te lachen

Hallo, hier is het hoofdstuk van gisteren. Hopelijk vinden jullie het een leuk boek. Gisteren en eergisteren ben ik in de Efteling geweest en het was erg gezellig. Ik heb een vraag aan jullie en reageer je antwoord in de reacties. Wat is jullie afdeling? De mijne is Gryffindor of Ravenclaw❤️💙. Het verschilt per test die ik doe😂. Morgen komt hoofdstuk 19 online, dus tot morgen!

Xx deslimmenerd❤️❤️

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu