Hoofdstuk 22 ~ Beste vrienden

98 14 0
                                    

~POV Sirius~
Het is de laatste dag voor het weekend en we zitten in de les bij Care of Magical Creatures. In The Forbidden Forest zijn we aan het leren over Thestrals. James en Peter staan aan de andere kant van de groep Gryffindors en de Slytherins staan nog verder weg. Peter is erg makkelijk over te halen en hij staat dus nu aan James' kant, terwijl Niek en Remus aan onze kant staan. Remus, Niek en Stefan zijn in gesprek en ik kijk Elize aan die wat voor zich uitstaart. 'Honey, are you all right?' vraag ik zachtjes aan haar. De laatste dagen is ze veel minder vrolijk dan altijd en we maken ons zorgen over haar, vooral Remus. Voor elkaar voelen we als broers en zussen en dat laten we ook wel merken. Ze knikt lichtjes, maar ik geloof er niks van. 'Kijk me recht in mijn ogen aan en zeg dat het oké gaat, Foxy,' zeg ik serieus. Elize kijkt me aan en er staan tranen in haar ogen. Het enige wat ik doe, is mijn armen openen en met een snik valt ze erin. 'Shhh, het is oké,' sus ik haar. Terwijl ik haar troost, wenk ik Remus, Niek en Stefan en bezorgd komen ze dichter naar ons toe. 'Zeg tegen professor Kettleburn dat wij met Minnie moeten praten of zo,' mompel ik. Ze knikken, waarna ze Elize snel allemaal een knuffel geven en Remus geeft haar nog een kus.

Ik pak Elize's hand en neem haar mee richting het schoolterrein. James kijkt ons even bezorgd aan, maar als hij ziet dat ik kijk, kijkt hij snel weg. 'Is er wat met onze Mudblood?' horen we opeens achter ons. Avery, Mulciber, Snivellus en Flint staan er. 'Hou gewoon je bek dicht,' snauw ik naar ze. 'Waarom neem je het voor een Mudblood op, Black?' vraagt Flint met een valse grijns. 'Ik zeg nogmaals: hou je bek en noem haar niet zo!' schreeuw ik woedend. 'Wat jij wilt, Blood traitor.' Ze draaien zich met voldane gezichten om en voor ze uit het zicht zijn, roep ik nog:' ik ben honderdduizend procent liever een blood traitor, dan dat ik met mensen zoals jullie omga!' 'Trek het je niet aan wat ze over je zeggen. Je bent geweldig,' zeg ik daarna tegen Elize. Dankbaar kijkt ze me aan en in stilte lopen we verder richting het kasteel. Zonder opgemerkt te worden door professors komen we in de Common room terecht en wat mensen kijken ons aan. 'Jullie hoeven niet zo te staren,' snauw ik. Meteen kijken ze weg en ik neem Elize mee richting de jongensslaapzaal. Ze legt haar gewaad en stropdas op Remus' bed en ook ik doe mijn leren jack en mijn stropdas uit en af. Samen gaan we op mijn bed zitten en ik kijk haar aan.

'Je bent mijn zusje en mijn beste vriendin, dus tell me,' zeg ik. Met een kleine glimlach kijkt ze me aan door het feit dat ik zusje zeg en dan begint ze te vertellen. 'Het wordt me allemaal gewoon even te veel. Annabella die mijn leven zuur maakt op elk moment van de dag, de ruzie met James en het management dat aan mijn kop zeurt. Ik weet het allemaal even niet meer.' Ik pak haar hand vast en geef haar een zwakke glimlach. 'Het komt allemaal wel goed. Ik beloof namens mezelf, Stefan, Niek, Remus, Lily, Alice en zelfs Peter en James dat wij Annabella's leven zuur gaan maken en ze nooit meer terugkomt,' begin ik. Ze grinnikt even en dan ga ik verder. 'De ruzie met James komt zeker weten wel goed. Ons groepje is niet uit elkaar te krijgen door zo'n stomme ruzie als dit. Het is nu gewoon een kleine tegenslag en die zal snel over zijn. Wat betreft dat verschrikkelijke management, als ze zo doorgaan, sla ik ze echt in elkaar.' Nu begint ze echt te lachen en met een glimlach kijk ik haar aan. 'Bedankt, Padfoot, dit heeft geholpen,' zucht ze, terwijl ze me knuffelt. 'Dat weet ik toch. Sirius Orion Black, de geweldige, leuke, lieve, slimme en bovendien ontzettend knappe beste vriend en broer staat altijd voor je klaar,' lach ik. 'Sirius Orion Black klopt, maar de rest weet ik nog niet zo zeker,' mompelt ze met een ingehouden lach. Beledigd kijk ik Elize aan en dan beginnen we weer te lachen.

Al snel lopen Remus, Niek en Stefan de slaapzaal binnen en Niek slaat meteen zijn armen om haar heen. 'Ben je oké?' vraagt hij bezorgd. 'Ja, Brownie, ik ben nu weer oké,' glimlacht ze. 'God, ik was bezorgd,' gaat hij verder. 'Ik waardeer je bezorgdheid en ik ben blij dat je er voor me bent,' zegt ze, terwijl ze hem weer knuffelt. 'We zijn je broers en beste vrienden/vriendje, natuurlijk zijn we er voor je,' zegt Stefan als we met elkaar op de grond gaan zitten. 'Ik ben blij dat ik jullie mijn familie kan noemen,' zegt ze. 'Trouwens, hebben Lily en Alice nu Muggle Studies?' vraagt ze verder. 'Jep en wij hebben de rest van de dag vrij en we gaan wat leuks doen,' zeg ik enthousiast. 'Wat wil je gaan doen, Pads?' vraagt Remus met een kleine glimlach. 'Ehm, stiekem naar Hogsmeade?' vraag ik. Iedereen stemt ermee in en dan maken we ons klaar om weg te gaan. 'Pak The Marauder's Map, zodat we kunnen zien of de kust veilig is,' zegt Niek. The Marauder's Map hebben we ergens begin dit schooljaar helemaal afgemaakt en het heeft ons al een paar keer uit de brand geholpen. Je kan er heel Hogwarts en Hogsmeade op zien als je op het perkament met je toverstok tikt en zegt: I solemnly swear that I am up to no good. Door "Mischief Managed" te zeggen, wordt de kaart weer onzichtbaar. Wanneer we de geheime doorgang en de gangen gecheckt hebben die we gaan nemen, leggen we de kaart weer netjes weg. 'Nou, let's go,' grinnikt Stefan.

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu