~POV Niek~
Met de Tijdswitcher, ja ja we hebben een naam ervoor bedacht, zijn we naar Elize's huis verschijnselt. We staan in haar kamer en beneden horen we stemmen en die zijn niet alleen afkomstig van haar vaders. In een paar seconde staan we beneden en daar zitten mijn ouders, Stefans ouders en Elize's ouders rustig te kletsen. Het gesprek dat ze hebben, valt stil, wanneer ze ons opmerken. 'Wij moeten dringend praten,' mompel ik. 'Wat is er?' vraagt Nick, de vader van Stefan. Voorzichtig gaan we op de lege bank zitten en kijken we onze ouders in stilte aan. 'Laten we zo zeggen; een paar uur geleden zijn we erachter gekomen dat we naar de wereld van Harry Potter kunnen verschijnselen met een zogenoemde "Tijdswitcher",' zegt Elize rustig. 'Jullie halen vaak genoeg pranks uit waar we intrappen, maar in deze trappen we niet,' zegt mijn moeder lachend. 'Ma, het is echt geen grap! We hebben voor vier en een half jaar in twee werelden geleefd en we zitten zelfs op Hogwarts in de tijd van The Marauders,' zeg ik een beetje geïrriteerd door het feit dat ze ons niet willen geloven. 'Deze grap gaat echt niet werken, jongens,' zegt Harry met een glimlach. Elize kijkt haar vader boos aan. 'Wat willen jullie zien om ons echt te geloven?' vraagt Stefan. 'Jullie willen echt graag dat deze prank slaagt, hè,' grijnst Diana, de moeder van Stefan. We kijken elkaar geïrriteerd aan, want dit is echt onwijs vervelend. 'Nou, wat willen jullie zien?' vraag ik. 'Als jullie echt op Hogwarts zitten, moeten jullie dus kunnen toveren. Laat maar een toverspreuk zien,' lacht Liam. Elize pakt een vaas en gooit hem zonder pardon op de grond. 'Waarom gooi je een vaas op de grond, Elize?!' roept Niall uit. 'Als je wilt dat hij weer gemaakt wordt, moet je even wachten,' zegt ze. Elize trekt haar toverstok. 'Reparo,' zegt ze en de vaas wordt weer heel. Onze ouders lijken met stomheid geslagen en dat laat ons lachen. 'Wingardium Leviosa,' zeg ik en de vaas vliegt omhoog recht in de armen van Stefan. Hij zet de vaas neer en mompelt:' Engorgio.' De vaas wordt groter en na Diminuendo te hebben uitgesproken, is hij weer de normale maat. Elize zet de vaas terug en dan kijken we onze ouders triomfantelijk aan. 'Geloven jullie ons nu wel?' vraag ik. Ze weten niks te zeggen, maar voor we iets terug kunnen zeggen, voel ik een steek door mijn hoofd gaan. Elize en Stefan hebben hetzelfde en in rap tempo komen alle herinneringen van de afgelopen jaren in de Wizarding world terug. 'Het is gelukt,' grijnst Stefan. We geven elkaar een high five en gaan dan weer op de bank zitten. 'We zijn jullie een uitleg verschuldigd, ben ik bang,' zegt Elize. Met veel details leggen we het verhaal zo goed mogelijk uit en wanneer we klaar zijn, lijken ze nog steeds in shock. 'Wat?!' is het eerste dat gezegd wordt door mijn vader. 'Jullie hebben vier en een half jaar in twee werelden geleefd, doordat Dumbledore een spreuk over jullie had uitgesproken en de herinneringen aan de Tijdswitcher had gewist,' zegt Louis. We knikken. 'En nu willen jullie op Hogwarts blijven om daar jullie school af te maken,' gaat Nick verder. Weer knikken we. 'Ik weet het niet hoor,' zegt mijn moeder. 'Waarom niet?! We hebben al vier en een half jaar daar geleefd en alles gaat prima,' zeg ik. 'Zonder dat jullie het wisten,' zegt Liam die volgens mij ook zijn twijfels heeft. 'Kom op, pa! Dit is een kans die we nooit meer in ons leven gaan krijgen en Stefan en ik spelen Quidditch en we kunnen onze vrienden niet zomaar in de steek laten,' zegt Elize koppig. 'We moeten hierover nadenken,' zegt Diana. 'Nou, wij gaan James, Sirius, Remus en Peter even halen, zodat ze jullie kunnen ontmoeten,' zegt Stefan. Ze knikken en met zijn drieën verdwijnselen we het huis uit.Als we in onze slaapzaal landen, kijken vier jongens ons aan. 'En?' vragen ze meteen. 'Alle herinneringen zijn terug en uiteindelijk geloofden ze ons, maar ze moeten nog nadenken of we hier mogen blijven,' zegt Elize. 'Dat eerste is heel mooi, dat tweede wat minder,' zegt Sirius. 'Ja, dat dachten wij ook,' zeg ik. 'Ze willen jullie wel ontmoeten, als jullie dat ook willen,' zegt Stefan. 'Goed idee,' glimlachen ze. Dit keer verschijnselen we in de woonkamer en verschrikt kijken onze ouders op. Ze leken diep in gesprek en ik hoop echt dat we op Hogwarts mogen blijven. 'Nou, dit zijn James Potter, Sirius Black, Remus Lupin en Peter Pettigrew,' zegt Stefan. De jongens geven onze ouders allemaal een hand en die stellen zich op hun beurt ook voor. 'Waarom hebben jullie nooit gezegd, dat wij ook Animagi zijn,' zeg ik. 'Verrassing,' lachen James en Sirius met jazzhanden. Ik zie Stefan in een hengst veranderen, Elize in een vos en daarna verander ikzelf in een herdershond. Al snel veranderen we weer terug en terwijl er wat gesprekken beginnen, fluisteren Elize en Remus wat met elkaar. 'Ik denk dat Remus en ik nog iets moeten opbiechten,' zegt Elize na een tijdje. Onze ouders kijken ze verbaast aan, maar hebben al gauw genoeg door wat er aan de hand is. 'Jullie zijn samen of niet,' lacht Harry. 'Wat? Hoe?' mompelt ze verbaast. 'Jullie handen,' zegt mijn moeder. 'Hoe lang?' vraagt Liam. 'Sinds augustus,' zegt Remus. 'Gefeliciteerd,' zeggen onze ouders. Elize besluit na een tijdje om ook Lily en Alice te halen en al snel komt ze terug met haar twee beste vriendinnen. 'Dit zijn onze ouders en dit zijn Lily Evans en Alice Fortescue,' stelt Stefan ze voor. Ook zijn stellen zichzelf voor, net als onze ouders. Een tijdje wordt er gewoon gezellig gesproken, tot er toch wat rare onderwerpen op tafel worden gelegd. 'Hoe gaan we dat met onze uilen doen, want ik ben bang dat die niet naar deze wereld kunnen vliegen,' zeg ik. 'Dumbledore weet daar vast wel iets op,' zegt Lily. 'Nu jullie het toch over hem hebben, zouden jullie professor Dumbledore willen halen?' vraagt mijn vader. Verbaast knikken we en onze vrienden zeggen onze ouders gedag en dan verdwijnselen we weer met zijn allen.
Even later verschijnselen alleen Stefan, Elize en ik samen met de Headmaster terug naar Elize's huis. 'Hallo, ik ben Albus Dumbledore,' stelt hij zichzelf voor. Onze ouders stellen zich netjes voor en dan raken ze in een gesprek verzeilt, waaruit wij kunnen opmaken, dat we waarschijnlijk mogen blijven. Zelf zitten we aan de eettafel en luisteren we half mee met het gesprek. 'Als we uiteindelijk niet op Hogwarts mogen blijven, gaan we toch gewoon stiekem,' zegt Stefan. 'Ja, en dan worden we vermist, want we kunnen niet meer in twee werelden leven hè, sukkeltje,' grijnst Elize. 'Komen jullie er even bij,' zegt Diana, waardoor ons gesprek automatisch is afgelopen. Alle drie gaan we weer op de bank zitten en kijken we onze ouders en professor Dumbledore vragend aan. 'Jullie mogen op Hogwarts blijven,' zegt Dumbledore met een twinkeling in zijn ogen. 'Serieus?!' roepen we blij uit. Onze ouders knikken en we geven ze allemaal een knuffel. 'We moeten nog wel wat dingen regelen, maar daar helpt professor Dumbledore ons bij,' zegt Niall. Blij geven we elkaar een hele stevige knuffel om vervolgens onze ouders stevig te omhelzen en afscheid van ze te nemen. 'Veel plezier en doe de rest daar de groeten van ons, oké,' zegt Nick. We knikken en geven ze allemaal dan nog één stevige knuffel, voordat we met professor Dumbledore terug naar Hogwarts en de Wizarding world verschijnselen. 'Gaan jullie maar gauw naar de Common room en we zullen elkaar nog wel eens zien,' glimlacht hij. 'Alvast welterusten, professor,' lachen we. 'Jullie ook alvast welterusten,' zegt hij terug, waarna hij richting zijn kantoor loopt en wij richting de Common room van Gryffindor gaan.
Hoi, hier is hoofdstuk vijf alweer. Ik denk dat ik vanaf deze week ook op donderdag ga uploaden, want ik heb het boek al bijna afgeschreven. Dus vanaf deze week upload ik op dinsdag, donderdag en zaterdag. Als ik dit boek heb afgeschreven, ga ik aan een deel twee beginnen, maar natuurlijk krijgen jullie eerst dit hele boek te lezen, voordat die erop komt. Druk op het sterretje, als je het een leuk hoofdstuk vond en laat een reactie achter.
Xx deslimmenerd❤️❤️
JE LEEST
Our Story ~ The Marauders
FanfictionDrie kinderen, drie beste vrienden komen achter een bijzondere ontdekking. Ze ontdekken dat ze vier en een half jaar in twee verschillende werelden hebben geleefd, zonder het zelf te weten. Elize Payne, Niek Smith en Stefan Black komen erachter dat...