Hoofdstuk 39 ~ Profundissimum Secretum

69 11 5
                                    

~POV Remus~
Deze dag is één van de gelukkigste die ik tot nu toe in mijn leven heb gehad. Elize en ik zijn een uur geleden getrouwd, daarna hebben we vooral veel foto's gemaakt en we zijn net klaar met eten. Tijdens het eten hebben we ook het geheim van Niek, Stefan en Elize aan alle gasten verteld die het nog niet wisten en ze pakte het gelukkig erg goed op. Met zijn allen zijn we naar een grote, versierde zaal verhuist en daar begint nu het feest. Overal zie je mooie soorten bloemen en planten, waaronder heel veel verschillende soorten orchideeën, en ook veel ballonnen en slingers. 'Waar is Elize, want jullie moeten zo de openingsdans doen?' vraagt Liam. 'Pardon?' hoor ik opeens een stem naast me vragen. Lachend kijk ik mijn vrouw aan die haar vader niet zo vrolijk aankijkt. 'Sinds wanneer moeten wij nu de openingsdans doen?' vraagt Elize. 'Dat is net besloten,' lacht mijn moeder. We worden onder een applaus de dansvloer opgeduwd en kijken elkaar lachend aan. Voorzichtig leg ik mijn handen op haar heupen en Elize legt haar armen in mijn nek en zachtjes bewegen we op de muziek.

'Minerva zal vast trotser zijn geweest, als we het op de manier zouden doen, zoals zij ons heeft geleerd,' zeg ik. 'Dat is dan pech voor, Minnie, want dan zouden we het verpesten, terwijl ze nu samen met Albus aan het kijken is,' grijnst ze. Gelukkig komen na een tijdje meer stellen de dansvloer op en zijn we niet meer de enige. 'Weet je dat je er prachtig uitziet,' zeg ik. 'Nadat je het drie keer hebt gezegd, geloof ik je wel,' grijnst ze blozend. 'Mooi zo, want dat was namelijk ook de bedoeling,' glimlach ik en ik druk een kus op haar lippen. 'Voor als je het nog niet wist, je ziet er erg sexy uit in dat pak,' zegt ze en we beginnen beide te lachen. Ik laat Elize een paar rondjes draaien en pak haar dan weer vast. 'Wil je wat te drinken?' vraag ik. 'Ja, is goed.' Samen lopen we de dansvloer af richting de tafel waar al het drinken staat. Ook Stefan, Niek, Lily, Alice, Peter en Sirius staan er. James, Skye, Noor en Frank gaan met zijn vieren los op de dansvloer en het is leuk om naar te kijken. Al gauw voegen ze zich bij ons en staan we gezellig te kletsen. 'En hoe voelt het om een paar uur getrouwd te zijn?' vraagt Alice. 'Nu is het nog hartstikke leuk,' zeggen we tegelijkertijd. Lachend geven we elkaar ene high five. 'Nee, het is echt leuk,' zeg ik. 'Minnie en Albus lijken het erg gezellig te hebben,' zegt James wijzend op de twee dansende mensen. We kijken er allemaal even grinnikend naar. 'Wie wilt er Firewhiskey?' vraagt Niek na een tijdje. 'Die was random,' mompelt Elize, 'maar ik wil wel,' gaat ze verder. De rest wil ook en even later staan we allemaal met een glas Firewhiskey in onze handen. 'Op de bruiloft!' roept iedereen.

~POV Niek~
Elize en Stefan zijn de eerste die een slok nemen en nog voordat iemand anders dat kan doen, ontstaan er bulten op hun armen. Ik herken de bulten meteen en besef dat dit goed fout kan gaan. 'Wat zijn dat voor bulten!?' roept Elize verschrikt uit. 'Het jeukt,' mompelt Stefan. 'Niet krabben, want...' maar voor ik mijn zin überhaupt af kan maken, krabben ze aan de bulten. 'Ik hoop dat het gaat werken,' zegt Stefan en abrupt slaat hij een hand voor zijn mond. 'Want anders loopt het fout af,' gaat Elie verder. 'Wat is dit?!' vraagt Remus bezorgt. 'Zorg dat ze niet meer krabben, want anders blijven ze praten,' zeg ik lichtelijk in paniek. Als ze zo doorgaan, verraden ze heel het plan en wanneer Dumbledore dat hoort, zijn we echt de sjaak. 'Ze hoeven zich alleen te verstoppen en dan komt het goed,' zegt Stefan. 'Op 31 oktober, in de avond, moeten we het doen,' zegt Elize. Snel pak ik mijn toverstok en spreek Silencio over ze uit, zodat ze niet meer van het plan kunnen verraden. De rest van de gasten, waaronder Dumbledore, kijken geschrokken naar het tafereel. 'Wat moeten we doen, Niek?' vraagt Sirius. 'Zorg dat de Firewhiskey weg wordt gegooid, want daar heeft iemand iets ingedaan wat die bulten veroorzaakt. Pas op Elies en Steef en zorg dat ze niet nog meer gaan krabben. Ik ga opzoek naar een tegenmiddel,' zeg ik. De rest knikt en ik ren in paniek de zaal door opzoek naar een witte Orchidee. Zo erg in paniek ben ik de laatste jaren niet meer geweest. Gelukkig is de witte Orchidee snel gevonden en ik trek twee knopjes eruit. Snel ren ik weer terug en druk ik één van de twee knopjes in Remus' handen. 'Als iemand zo Silencio heeft verbroken, moet je dit knopje een paar over haar tong strijken. Dan verdwijnen de bulten en wordt ze weer normaal. Ik doe het bij Stefan, oké?' Hij knikt en Noor pakt haar toverstok en spreekt Finite Incantatem uit over Elize en Stefan. Binnen een paar seconde is Elize weer normaal, maar Stefan werkt totaal niet mee. 'Kom op, Steef, open je mond,' zeg ik. Wanneer hij weer iets wilt zeggen, grijp ik mijn kans en strijk ik het knopje een paar keer over zijn tong. Gelukkig wordt hij weer normaal en ik trek hem overeind. 'Wij gaan het gebouw doorzoeken, want misschien loopt diegene die dit gedaan heeft hier nog rond,' zegt James. Iedereen met toverstok, dus onze vrienden, de meiden van de Holyhead Harpies, Albus, Minerva en Lyall, lopen de zaal uit en gaan opzoek. Wij blijven achter met Harry en Neville.

'Het spijt ons,' mompelt Elize, terwijl ze Harry vast heeft. 'We konden het echt niet tegenhouden. Sorry, Niek,' zegt Stefan spijtig. 'Jullie konden er helemaal niks aandoen. Ik heb er laatst nog over gelezen en het is één van de nieuwste uitvindingen. Wanneer je Profundissimum Secretum drinkt, vertel je je diepste geheim. Iemand uit de Wizarding world moet willen weten wat we aan het doen zijn, want dit kan niet gedaan zijn door iemand uit onze wereld,' vertel ik. 'Heeft Dumbledore het denk je gehoord?' vraagt Stefan. 'Ik weet het niet. Zelf denk ik dat hij iets te ver was om het goed te horen, maar het kan ook zomaar zijn dat hij het wel heeft gehoord,' zeg ik zuchtend. 'Wat gebeurden er daarnet?' vraagt Niall die aan komt lopen. 'Iemand had wat in de Firewhiskey gedaan, waardoor we ons diepste geheim zouden verraden,' zegt Stefan. 'Gaat het nu wel weer?' vraagt Louis. 'Het gaat prima, maar we moeten zo wel weer liegen tegen de rest en dat is zo klote,' zegt Elize zacht. 'Nog even en dan hoeven jullie niet meer te liegen,' zegt Liam. 'Echt niet. Vanaf het moment dat Harry naar Hogwarts gaat, gebeurt er weer zoveel. Cedric gaat dood, Sirius gaat Dood, Alastor gaat dood, Fred gaat dood, Remus gaat dood en Tonks gaat dood. Er zal geen moment komen in ons leven dat we niet liegen tegenover onze vrienden over de toekomst,' mompel ik. Het is een tijdje stil en die wordt verbroken door iedereen die weer de zaal in komt lopen. 'En, hebben jullie iemand gevonden?' vraagt Stefan. 'Helemaal niemand, maar wat was het eigenlijk?' vraagt Remus. In een verdraaide versie leggen we uit wat Profundissimum Secretum doet en hoe het heet. Ze denken nu dus, dat je door de bulten open te krabben rare dingen gaat zeggen, maar dat is natuurlijk niet waar. 'Wow, wie doet zoiets nou,' zegt Lily verbaast. 'Geen idee,' zegt Stefan. 'Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord,' zegt Skye. 'Nee, dat kan kloppen, want het is een hele recente uitvinding en niet veel mensen weten ervan af,' zeg ik. Albus kijkt ons de hele tijd wantrouwend aan en ik heb zo'n gevoel dat hij wel weet dat dit Profundissimum Secretum en dat hij ook weet wat het doet. 'Ik ga mijn bruiloft niet laten verkloten door iemand die ons denk te drogeren, dus laat het feest maar weer beginnen!' roept Elize met een glimlach. De muziek gaat weer aan en na een tijdje is iedereen vergeten wat er is gebeurd, behalve wij drieën natuurlijk, want dit kan grote gevolgen hebben voor 31 oktober.

Hiiii, hier is het één na laatste hoofdstuk van Our Story ~ The Marauders😢. Een hoofdstuk die ik niet zonder de hulp van mijn moeder heb kunnen schrijven, dus credits naar mijn moeder😂🤩. Ik heb al vier van de zes toetsen gehad, dus ik ben best wel happy😂😂. Nog drie dagen school en twee toetsen en dan is het vakantie en kan ik weer veel gaan schrijven. Ik heb verder niet echt veel te melden, behalve dat het volgende hoofdstuk het allerlaatste hoofdstuk zal zijn en ja. Ik zal maar zeggen, tot zaterdag!!

Xx deslimmenerd❤️❤️

Our Story ~ The Marauders Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu