نادر/طب مأنا عارف.
احمد/انته مش خايف منه.
نادر بإستنكار/وهخاف منه ليه انا سليم هو اللى يخاف منى.
احمد بخوف/انته ناسي التهديد الى هددهولك قبل ما يدخل السجن.
نادر بتحدى/اديك قولت تهديد وميقدرش يعمل اكتر من كده.
احمد/ربنا يستر.
نادر مؤيدا/خير ان شاءالله.*ملحوظه/بعد سنه من تخرج نادر وأحمد مكتبهم اسمه كان بدأ يظهر فتقدم لهم قضيه من طرف أمام طرف آخر ولكن كل محامى كان يسمع اسم الطرف المدان يتنازل عن القضيه لان الطرف المدان هو وليس غيره (سيف طوفان) هو ملك الإجرام والقتل ما من أحد يستطيع الصمود أمامه أبدا ولكن نادر صمم أن لن يأخذ أحدا هذه القضيه غيره رغم انعدام الفرص لربحها أمام ذلك العملاق ومع الجد والاجتهاد والبحث ربحوا هذه القضيه واتحكم على سيف ولكن هدد نادر بأنه سوف ينتقم منه فى اعز ما يملك فهل هذا مجرد تهديد ام سيفعل ؟سنرى....
*فى مكان آخر فى إحدى المصانع المهجوره كان واقفا بكل معنى الكلمه من جباروت وحده لا يخفيها الزمن حتى الآن. ورجاله حوله فدلف رجل من رجاله ليقول له بصوت اجش.
الرجل/موجود برا يا باشا زى ما حضرتك أمرت
ليرد الآخر بكل حقد/دخله.
الرجل/اوامرك.*ليدلف للخارج ثم للداخل وبيده شخص واضح عليه آثار ضرب مبرح ومكبل اليدين ليلقى به أمام سيده.
الرجل/اتفضل يا باشا.
الرجل المكبل بعدم تصديق وخوف/س..س..سيف طوفان.
ليرد سيف عليه بلكمه على وجه/ايوه سيف اللى واحد زباله زيك خانه.
الرجل يتألم من اللكمه ويبرر/لا...ا.انا مخنتكش يا سيف لا.
ليضحك سيف بسخريه/عارف غلطتك ايه يا حامد انك كل ده معرفتنيش.. لسه مفكر انى معرفش انك أنته اللى ساعدت المحامى التافه ده واديته ادله ضدى.
حامد بخوف/ لا... سامحنى يا سيف ارجوك سامحنى.*ليضع سيف يده بجيبه ويخرج مسدسه قائلاً.
سيف/للاسف جيت فوقت غلط ده مش وقت السماح ده وقت الانتقام.*وختم جملته بتفريغ طلقات مسدسه برأس حامد.
سيف بقلب ليس به زره رحمه/اللى يغلط معايا لازم يتحاسب .
*ثم التفت لرجاله قائلا/اتخلصوا من الجثه واخفوا الادله وحصلونى.
الرجال/اوامرك.
*ثم خرج هو متجها لمكان آخر ليكمل ما نوى عليه .*تعريف/سيف هو شاب يبلغ ال ٢٨ من عمره ولكنه تربى بين احضان الظلام والقتل والشر ليشرب من كأس الحقد والكره الذى يملأ به قلبه فهو يحس براحه حقيقيه عندما يأذى ويقتل ولكن لكل قاموس قاعده شاذه سنتعرف على شخصان يغير معهم طريقته كليا.
تعريف المواصفات/هو شاب ذو بشره معتدله وشعر ناعم اسود ذو خصلات طويله ويكمن السر دايماً فى عيناه الرماديه التى تحمل كثيرا من الأسرار. ذو جسم رياضي بحت منحوت بكل معنى الكلمه مع عرض المنكبين التى يزيدوا هيبه وكبرياء..
(ياترا هيعمل ايه وهيروح لميييييين)🤔*فى مكتب نادر بعد ساعه تقريباً كان جالسا يراجع ملف لقضيه فوجد السكرتيرة تطرق وتدخل ليقول هو.
نادر/خير يا سماح فى حاجه.
سماح/استاذ نادر فيه واحد برا عايز يقابل حضرتك.
نادر/مين.
سماح/مرضاش يقول قال لما حضرتك تشوفه هتعرفه.
نادر بتعجب/ده مين اللى واثق اوى ده... طيب خليه يدخل.
*بعد دقائق دلف هذا الشخص ليتعجب نادر من هذه الزياره
نادر بتفاجئ/طوفان.. نعم . ايه سبب الزياره الرخمه اوى دى.
سيف بنبره تحدى/جاى اصفى حسابى.. ولا انته رأيك ايه
ليضحك نادر ساخرا/بصراحه زيارتك كانت مفاجأة ليا بس وحشتنى واللهى يا راجل بقالك فوق ال ٣ سنين مش كده برضو.
سيف محاولا السيطره على غضبه/اه. عندك حق... ذاكرتك قويه بس انته لسه فاكر تهديدى ولا بتفتكر حاجات وحاجات لا
نادر/عارف ياسيف اشكالك دى مش بتفرق معايا بالعكس ده انا بشفق عليهم لأنهم مفيش فاديهم حاجه غير الكلام وبس.
*ليقف سيف ويقول بصوت عالى/هنشوف.. هنشوف يانادر وانا لسه عند وعدى وقريب اوى هيتنفذ
نادر بحدة/مش هتلحق لأنك هتدخل السجن تانى انته ناسي أنه عليك قضيه جديده ولا ايه.(التكمله بكره)
عااااايزه تفاااااااعل بليييييز 💪😽