*فى مكان آخر وهو قصر الطوفان دلف علي لغرفه الاسلحه الخاصه بسيف فوجده هناك كما توقع.
على بهدوء/سيف.
التفت سيف متفاجئ بوجوده/على.. ايه اللى جابك.
على/جبتلك المعلومات اللى طلبتها منى.*قال ذلك وهو يعطيه ملف به معلومات عن ما طلب.
سيف متسائلا/مبعتوش ليه مع حد من الرجاله بدل ما تتعب نفسك.
على مبررا/اصل.... أصل فيه معلومات مهمه قلت آجى بنفسي.
سيف/ماشي.
على/طيب همشي انا بقه ونتقابل بكره.
سيف/ طيب.*تركه علي بالغرفه وخرج هو ليرحل ولكن قبل أن يدلف للخارج ألقا نظره للداخل خلسه.نحو غرفه معينه فكان يود أن يرى من احتلت قلبه وامتلكت عرشه ولكن خاب ظنه وهو لا يراها بأرجاء القصر فخرج من القصر ليرحل،أما عند سيف كان واقفا يقرأ المعلومات التى أتى بها على إليه وبعدما انتهى من قراتها ارتسمت على شفتيه ابتسامه خبيثه.
سيف بخبث/ندا......
*. *. *. *. **فى اليوم الثانى مساءا فى بيت الحاج فضل،سمعت فرح أحدا يطبق على باب منزلهم فخرجت لتفتح.. لتجد نادر واقفا أمامها.
فرح بتساؤل حزين/اكيد مش جاى عشانى انا.
نادر بحب/وحشتينى.
فرح/لا والله*فى هذا الوقت خرجت سلوى من غرفتها فوجدت نادر واقفا على باب المنزل فقالت مؤنبه ابنتها.
سلوى/كده يا فرح سايبه نادر واقف على الباب إتفضل يابنى ادخل.
نادر مبتسما/ممكن ادخل يا فرح.
فرح باحراج/آسفه.. اتفضل.*ثم دخل وتوجه نحو سلوى وقبل جبينها بود واحترام.
سلوى بحب/تسلملى يا حبيبى.. عامل ايه؟
نادر/الحمدلله ياخالتى انتى عامله ايه وصحتك الله اخبارها.
سلوى/بخير يا حبيبى.
نادر/اومال فين عمى.
سلوى/طلع يزور واحد صاحبه تعبان. هروح اعملك حاجه تشربها يانادر*ثم اتجهت لابنتها التى كانت مفضله عدم التحدث وتستمع فقط لما يقولون.
سلوى بهمس لابنتها/روحى يا فرح وفكى الوش الخشب ده.
فرح بهمس/مااشي ياماما بقه.*بعد أن خرجت سلوى كي تحضر لهم شيئا. ساد الصمت المكان حتى قطعه نادر.
نادر بحب/هتفضلى واقفه كده يا فرح.
اتجهت فرح لابعد اريكه عنه فى الغرفه ثم جلست لتقول بحنق/قعدت اهو*ابتسم نادر ثم قام وجلس بجانبها وقبض على يدها قبل أن تقوم
نادر/وحشتينى اووووى.
فرح بخجل/نادر ابعد عيب كده.
قبل يدها بحب قائلا/متزعليش منى انا عارف انى مقصر في حقك بس غصب عنى واللهى يافرح.
فرح بتذمر/بتتاسف ليه هو انته متصلتش بيا يوم بحاله ولامخفتش اكون بفكر فيك وميته من الرعب عليك يكون حصلك حاجه لا ابدا معملتش كده خاالص صراحه🤨.
نادر وهو يقبل يدها بحب صادق/انا اسف يا روحي ده انا حتى جايبلك شيكولاتك المفضله.
سحبت يدها منه وقالت مثل الاطفال/بجد يا نادر هى فين عايزاها.
أعطاها نادر علبه الشيكولاته التى كان يخبئها بجيبه.
نادر/إتفضلي ياستى وانا اسف مره تانيه.
فرح بحب/طيب بس مش يحصل تانى الموضوع ده مره تانيه وعد؟
نادر بصدق/وعد.*ظل ينظر إليها وإلى باقى الشيكولاته التى على شفتيها التى كانت تلتهمها مثل الاطفال.. ثم اقترب منها ولثم بقعه الشيكولاته التى على شفتيها وقال مداعبا
نادر بخبث/ينفع برضو نلحوس نفسنا كده.
فرح بعصبيه لتدارى خجلها/عيب كده يانادر.
نادر بضحك/ههههه الصراحه مقدرتش اقاوم شكلك كان تحفه.
احمرت وجنتيها وقالت هامسه/انته رخم.
نادر بإستنكار/انا... يابنتى انا ليا حقوق ملكيه.. مش انتى خطيبتى؟
فرح بعدم فهم/أيوة.
نادر/و ايه تانى
فرح/بنت عمك.
نادر/اهوو.. يعنى ٢ فى ١..ههه.*ضربته بخفه على يده وابتسمت ثم قال هو.
نادر بابتسامة مكر/ممكن اشيل بقه باقى الشيكولاته اللى على شفايفك.
فرح بذهول وعصبيه/نااااادر.
ضحك نادر عليها/هههه. بهزر ياحبى.*دخلت سلوى على ضحكهم فعلمت أنهم تراضو.
سلوى/ربنا ما يحرمكم من بعض.
*ظل نادر جالسا مع فرح ووالدتها حتى أتى عمه فأصر عليه أن يتعشا معهم . ولم تخلوا الجلسه من نظرات نادر التى يسرقها خلسه لفرح وخجلها منه.مع ابتسامتها التى يعشقها.
،""""""""""""'""""""""""""""""""""""""
تفاااعل يا حلووووين