*مر اسبوع على ابطالى كاللآتى:'*سيف وندا/كانت كما هى على حالتها التى ساءت كثيرا من ضغط سيف لها منذ آخر مكالمه،وكان ينتظر ردها لم تستطع الرد عليه فأغلقت هاتفها حتى الآن وهو يستشيط غضبا من فعلتها تلك ويتوعد لها ولاخيها.
*نادر وفرح/يهاتفوا بعضهم من حين لآخر يحاولون أن يكونوا طبعيين ويتناسوا كل الذى يمرون به من ضغط،فنادر خائفا جدا على شقيقته ولو كان يشك فالآن هو متأكد من أن يوجد شئ،وفرح كانت خائفه من الشخص الذى بالكليه وكان باخر فتره يتعرض لها كثيرا ولم تستطع أن تخبر نادر بسبب المشاكل الذى هو بها.
*شروق/فى هذه الفتره تعودت بعض الشئ على أهلها وحاولت التأقلم معهم وكانت معظم وقتها تقضيه مع الهام وسميه ورحاب وتعرفت على فتاه تدعى "نعمه"وهى صديقه بنات عمامها،وكانت تتحاشى النظر بعين عمار لأنها لا تستطيع تفسير سبب نظراته تلك!
*احمد/كان يتابع عمله ولكن تفكيره كاملا لم يترك ندا كان يريد أن يعرف ماحل بها وماذا غيرها هكذا ولكن دون جدوه،والدته صارت تقلق عليه كثيرا فهو دائما شارد الذهن حتى طعامه ماعاد يتناوله.
*. *. *. *. *
فى منزل أحمد،دلفت سميره لغرفه ابنها فوجدته جالس على الفراش شارد الذهن،انتبه عندما نادته.
سميره/يلا ياحبيبى قوم عشان تاكل
احمد/لا ياماما كلى انتى انا مليش نفس.
سميره/ياحبيبى كده مينفعش.. محدش هينفعك لوحصلك حاجه.
احمد بحزن/معلش ياماما سبينى على راحتى.*خرجت وهى حزينه على حال ابنها.
*. *. *. *. *
*دخل علي مكتب سيف فوجده يدخن سيجاره وبيده الأخرى كأس مشروب.
علي بإستنكار/ايه ده ياسيف من أمته وانته بتشرب فى الشركه.
سيف بعصبيه/على.. والنبى انا مش طايق نفسي.
علي بعصبية مماثله/وعلشان مش طايق نفسك تطرد ٥ موظفين فيوم واحد وعلى اسباب تافهة.
سيف/هما غلطوا ولازم يتعاقبوا.
علي/سيف انا عارفك كويس أنته عصبى مش حقود.. ممكن اعرف ايه مبرر عصبيتك.
سيف بابتسامة خبيثه/هتعرف قريب.
*. *. *. *.*شئ جعلها تفتح جوالها رغم الخوف والتوتر الذى تشعر به ويا ليتها ما فتحته. رأت عده مكالمات مهوله من رقم سيف وبعض رسائل التهديد،انصدمت عندما رأت عده صور وفيديوهات لها مع سيف عندما اعتدى عليها ركضت نحو المرحاض وافرغت ما بجوفها وظلت تبكى. حتى سمعت صوت رنين هاتفها وجدت سيف المتصل ردت عليه بخوف.
ندا ببكاء/ا.. الو.
سيف بابتسامة نصر/هممم.. كل ده قافله الفون ليه إنشاءالله.
ندا وهى تدعى القوه/, أنته عايز منى ايه حرام عليك.
سيف بثبات/عايزك😱.. عارفه يعنى ايه عايزك يعنى تبقى فبيتى ومعايا.
ندا بتحدى/أنته بتحلم.
سيف بنفس التحدى/لأ ده حقيقه.. ياكده يا هقتل اخوكى.
ندا بتوسل/لأ.. ابوس ايدك لأ. إلا اخويا والنبى.
سيف/يبقه تعملى إللى هقولك عليه دلوقتى.. هتروحى لأخوكى وتعرفيه إللى حصل بينا.
ندا بإستنكار/لأ. لأ مستحيل اخويا هيتكسر لو عرف مستحيل اقوله.
سيف بتصميم/لأ هتقولى ياكده يإما انا هعرف اتصرف.. هستنى منك تليفون وياريت تكونى عملتى اللى قولته ده احسنلك.
*. *. *. *. *