فرح بصدمه/نادر.
نادر بحزن/ينفع ادخل.*ظلت تفكر لوهله فقررت إنه يدخل افضل من احد السكان أن يروا.. اغلق الباب بعد دخوله ولم يقوى على رفع نظره من على الارض.
نادر/اول ما عرفت انك تعبانه مقدرتش أفضل قاعد مكانى كنت لازم اطمن عليكى.
فرح بحزن/فيك الخير... عالعموم أنا كويسه.. كويسه اوى كمان.. المهم انته مرتاح دلوقتى.. لأن راحتك هى راحتى.*وكانت هذه الجمله هى فك الحظر من على نادر توجه إليها وعانقها بشده وظل يبكى وهى ايضا كانت بحاجه لذلك العناق كثيراً.
نادر بمراره/انا... انا ضايع يافرح ضايع انا مش عارف اعمل ايه.. ضيعت كل حاجه انتى. وندا.وانا كل حاجه.
فرح ببكاء ايضاً/انته إللى كنت عايز كده يانادر.*ثم أبعدته عنها بكفيها فى وهن وقالت.
فرح بصمود مزيف/مفيش كلام عندى بعد اللى انته عملته.
*تقدم منها ثم امسك بوجهها بين راحه يده وظل ينظر لعيونها.
نادر بغضب عاشق/كذابه.. كذابه يافرح. انتى لسه بتحبينى وانا كمان مش قادر اعيش من غيرك.
*أبعدته عنها مره أخرى ولكن هذه المره بقوة أكبر.
فرح بصراخ/لأ أنا بكرهك بكرهك يانادر وبكره نفسي كمان... أنته اعتبرتنى خاينه ليك ليه جى تانى دلوقتى عايز منى ايه.
نادر بحب/هسامحك واللهى مسامحك بس ارجعيلى أنا محتاجك جمبى يافرح.
فرح ببكاء/انته لسه مقتنع أنى خنتك .. بس عايزه اقولك حاجه يانادر مسيرك هتعرف الحقيقه وساعتها مش هكون موجوده. أنا بكرهك يا نادر بكرهك.*ثم امسكت برأسها واحست بأن العالم بأكمله يدور من حولها وكانت ستسقط ارضا لكن نادر ألحق بها وحملها بين يده ومن ثم أدخلها إلى غرفتها ووضعها على فراشها وظل يمسح على شعرها بخوف.
نادر بذعر/فرح.. فرح حبيبتى مالك قوليلى فى ايه انتى تعبانه اوى.
*أخفت وجهها خلف يدها وظلت تبكى وتبكى حتى تعبت.
فرح ببكاء/إبعد عنى اخرج من حياتى انا مش عايزه اشوفك أنا بكرهك بكرهك يانادر سبنى فحالى بقه.
*وقعت عيناه على تلك الصور المبعثره فأمسك ببعضها فرأها له هو وفرح. تركهم ثم اقترب من فرح وامسك بكتفيها وظل يهزها بعنف.
نادر بصراخ/فرح انتى لسه بتحبينى وانا كمان. يبقه ليه عايزة تدمرى نفسك وتدمرينى.
*شعرت بأعياء شديد أثار هزه لها فأغمضت عيونها حتى لا يغشى عليها ثم قالت من بين دموعها.
فرح ببكاء/أيوة...ايوه يانادر بحبك وبموت من غيرك أنا مش قادره أنساك... بس جرحك ليا برضو مستحيل انساه يانادر مستحيل.
*امسك بيدها وظل يقبلها ويبكى.
نادر بندم/قوليلى عايزانى اعوضك ازاى.. إللى انتى عايزاه أنا هعمله.