Deel 1

1K 9 2
                                    

{Pov Nikita}

'Happy birthday to you! Happy birthday to you!' Ik open mijn ogen en zie daar Daan en Mama voor me staan. 'Goedemorgen schone slaapster. Gefeliciteerd met je verjaardag lieve schat.' 'Dankjewel mam.' Zeg ik en geef mijn moeder een kus. 'Gefeliciteerd lief zusje.' Zegt Daan en geeft me een aai over mijn hoofd. Ik trek Daan in een knuffel en dan hoor ik iets krak zeggen. We beginnen keihard te lachen en ik we gaan rechtop zitten. 'Dit is van Daan en van mij.' Zegt Mijn Moeder en ze geeft me een roze doosje. Ik open het doosje en zie daar een fluwelen kussentje met een kroontje. Achter het kroontje ligt een soort sleutelbos. 'Nee mam ga weg!' Roep ik en spring op. Ik kijk naar buiten en zie daar een roze Aston Martin staan. Ik begin te gillen en vlieg mijn moeder om de nek. Ik kijk Daan dankbaar aan en vlieg ook hem om zijn nek. 'Heb je nog iets wat je vandaag graag wilt doen?' Vraag mijn moeder me lief. 'Ik zou graag even naar papa willen en vanmiddag wil ik graag wat gaan doen met jullie en Daniel.' Mijn moeder knikt en ze loopt de kamer uit. 'Daan?' 'Ja?' 'Kan jij je nog herinneren hoe papa was?' 'Niet echt... Ik was 3 toen papa die zware crash kreeg...' 'Weet je hoe die crash is gegaan?' 'Nee ik weet het niet... Mama had me gelijk aan opa gegeven.' 'Er zijn ook geen beelden van of wel?' 'Die waren er wel... Ze stonden ook online, maar mama heeft er voor gezorgd dat ze er af werden gehaald. Het was allemaal gewoon veelte heftig om te zien... Mama heeft me de beelden wel een keer laten zien, omdat ik dat wou. Maar ik wil ze zo graag vergeten. Echt Nikita ik hoop dat je die beelden nooit hoef te zien...' Ik kijk Daan aan en weet niet wat ik moet zeggen. 'Ik hoop dat het jou nooit gaat overkomen Daan...' 'Nikita dat is nou eenmaal het risico van racen, maar je weet ook dat ik altijd voorzichtig rijd en mijn best doe. En als ik van de baan af glijd dan is er een rem die ik snel in druk.' Ik knik en geef hem nog een knuffel. 'Kom we gaan naar papa.' Zegt Daan nog voor hij mijn kamer verlaat. Ik stap mijn bed uit en open mijn kast om een leuke outfit te zoeken, maar dan zie ik daar een doos staan. Er ligt een briefje bij en ik kan mijn nieuwsgierigheid niet meer in bedwang houden. Ik pak het briefje en vouw hem open.

Lieve Nikita

Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik snap dat het een moeilijke dag voor je is, maar het komt allemaal wel goed met Max. Hij is een vechter! Dat weet jij en dat weet ik. Ik hoop dat je een beetje kan genieten vandaag. Ik heb speciaal voor jou dit cadeautje gehaald, maar die mag je vanavond pas open maken! Ik hoop dat je het leuk vind!

x Daniel.

Het is zo lief van Daniel. Ik ben heel benieuwd wat er in de doos zit, maar zoals op het briefje staat mag ik hem vanavond pas openen. Ik kijk verder mijn kast door en zie al snel een schattige outfit.

Ik haal hem uit de kast en loop naar de badkamer

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik haal hem uit de kast en loop naar de badkamer. Ik zet de douche aan en neem een snelle douche. Ik trek de outfit aan en doe een beetje make-up op. Ik doe mijn snel in een hoge staart en doe de hartjes ketting om die ik van mijn vader heb gekregen op mijn 16e verjaardag . Ik heb natuurlijk niet direct van hem gekregen, maar mijn moeder heeft hem gegeven namens papa. Ik trek mijn schoenen aan en loop naar de woonkamer. 'Wow wat zie je er mooi uit lieverd.' Zegt mijn moeder met een glimlach en geeft me een kus op mijn wang. 'Denk je dat papa het ook mooi zou vinden?' 'Ik weet zeker van wel, maar ik denk dat papa je zelfs nog mooi zou vinden met een vuilniszak aan.' Ik krijg een glimlachje op mijn gezicht en pak de sleutels van mijn nieuwe auto uit mijn tas. 'Zullen we met mijn auto gaan?' Vraag opgewonden. 'Alleen als ik mag rijden.' Zegt Daan plagend. 'Nou misschien op de terugweg.' Antwoord ik hem met een knipoogje. We lachen alle drie en loop dan richting mijn auto. Ik heb net een week mijn rijbewijs en heb nu al een eigen auto. Mijn dag kan niet meer stuk. Ik vind het natuurlijk wel jammer dat mijn vader niet bij mijn 18e verjaardag is... Ik open de auto en stap achter het stuur. 'Nee ga weg! Het is een cabrio?' Mijn moeder en Daan knikken. Ik open het dak en start de auto. Daar gaan we dan op weg naar het ziekenhuis... Ik kijk naar mijn moeder die naast me zit en zie dat ze uit het raam staart. Ik oak haar vast en knijp er zachtjes in. 'Het komt allemaal goed mam. Ik beloof het je.' Zeg ik zacht. Ze kijkt me lief, maar ook gebroken aan. Ik weet dat ze het niet wil laten merken, maar ik ben echt niet gek. We rijden de parkeerplaats van het ziekenhuis op en ik moet even slikken. Ik ben hier nog nooit geweest, omdat mijn moeder me wilt beschermen. Maar ik ben er klaar voor. Na 18 jaar wil ik mijn vader nu wel echt zien. Het is en blijft toch mijn vader coma of niet. En niemand kan me nu nog tegenhouden. 'Voordat we naar binnen gaan wil ik eerst even roken.' Zegt mijn moeder met een zucht. Ik stem in en we lopen naar de rokers plek. We steken allebei een sigaretje op en nemen een hijs. Wat mijn moeder mij verteld heeft is dat ik meer op haar lijk en Daan meer op papa. Na het roken lopen we naar binnen en gaan we naar de kamer. Als we bij de kamer aankomen staan er allemaal artsen om mijn vader heen. Nee je gaat me niet vertellen dat hij niet meer leeft. We kijken elkaar geschrokken aan en doen een stap de kamer in.

Fell In Love With A Racer 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu