~Tijdsprong naar het begin van een nieuw seizoen van de F1~
{Pov Daan}
Vandaag is het zover, maar eerste weekend bij de Formule 1. Ik heb er echt heel veel zin. We zijn 2 dagen geleden al naar Australië gevlogen. Het is super tof om dit samen met mijn vader te kunnen doen. Ik weet ook echt wel dat we allebei bij een ander team zitten, maar wie weet ben ik op een dag net zo goed als mijn vader en krijg ik een stoeltje bij RedBull. Ik loop naar gehele crew en zie daar Lando Norris al staan. Ik loop naar hem toe en zie dat hij aan het praten is met Nikita. 'Nikita waarom ben je niet bij pa en ma?' Vraag ik een beetje botter dan bedoelt. 'Nou daar was ik wel, maar ik verveelde me en toen verdwaalde ik. Gelukkig was Lando er hij vroeg of ik wat wou drinken.' Ik knik en kijk ze aan. 'Hebben jullie zin om na de vrij trainingen wat te gaan doen met mij en een paar anderen?' Vraagt Lando en legt zijn hand op de schouder van Nikita. Ik moet me inhouden om niet zijn hand van haar af te halen. 'Ja lijkt me gezellig.' Zegt Nikita met een lieve lach. 'Uh ja is goed.' Zeg ik. Nikita loopt weer weg en dan lopen we naar de motorhome.
De vrije trainingen staan op het punt om te beginnen dus ik stap de auto in. Al snel kan ik de baan op om mijn rondes neer te zetten. Ik voel me al snel comfortabel in de auto en zet goede rondes neer. Uiteindelijk zet ik de 4e tijd neer en ben ik zeer tevreden op mezelf en de auto. Ik rij terug de pitsstraat in en zet mijn auto in de garage. Ik stap uit de auto en geef iedereen in mijn team een boks. We zijn super tevreden en ik kan niet wachten tot de kwalificaties. Lando komt naar me toe gelopen en geeft me een bro hug. Hij heeft de 5e tijd neergezet dus McLaren staat er goed voor. We lopen allebei naar de pers en doen ons woordje, daarna lopen we door naar onze kamer en nemen we een snelle douche. Als we zijn bijgekomen lopen we richting de garage van RedBull Racing. Daar staan mijn vader en moeder in gesprek met hun rijders. Als ze me aan zien komen lopen ze naar me toe en geven ze me een knuffel. 'Supergoed gereden jongen!' Zegt mijn vader. Mijn moeder geeft me een kus op mijn wang en knuffelt me. 'Ik ben zo trots op jou!' 'Dankjewel pap en mam! Waar is Nikita dan? We zouden wat gaan doen met z'n drieën' 'Oh, die is bij Alpha Tauri met Pierre.' Zegt mijn vader. 'Oké dan lopen we daar heen.' Lando knikt en we lopen richting de motorhome van Alpha Tauri. Als we richting de motorhome lopen krijg ik de ene felicitatie naar de ander, want ja welke rookie rijd nu voor het eerst een 4e tijd.
{Pov Nikita}
Daan heeft gewoon de 4e tijd gereden! Ik geef mijn ouders een knuffel en loop richting de motorhome van Alpha Tauri. Pierre kon vandaag helaas geen tijd neer zetten, omdat er problemen met zijn auto waren. Ik vind het best zielig voor hem en heb daarom besloten naar hem toe te gaan. 'Hey.' Zeg ik zacht. 'Hey Nikita.' Roept Pierre nog net niet en hij komt mijn kant oplopen. Ik geef hem een knuffel en hoor daarna een bekende stem mijn naam roepen. Ik draai me om en zie Daan en Lando aankomen lopen. 'Ik ben zo trots op je.' Zeg ik tegen Daan en geef hem een knuffel. Ook geef ik Lando een knuffel en kijk dan weer naar Pierre. Ik zie dat hij mij ook aan kijkt. Ik went gelijk mijn blik af en kijk naar de vloer. 'Pierre je moet je nu wel gaan omkleden als we nog op tijd willen komen.' Zegt Lando. Pierre knikt en verdwijnt dan. Na een half uurtje komt hij weer terug in een outfit waar ik mijn ogen niet vanaf kan houden. 'Wat gaan we nou eigenlijk doen dan?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Dat blijft nog even een geheim.' Zeggen Lando en Pierre geheimzinnig. 'Maar we moeten wel echt nu gaan.' Zegt Lando en maakt aanstalten om weg te gaan. We volgen hem en komen aan bij zijn auto. 'Uhm gaan we hier met z'n vieren inpassen?' Vraag ik met een lach. 'Nee tuurlijk niet gek. Daan gaat met Pierre mee. En jij met mij.' Zegt Lando met een knipoog. Ik was even bang dat ik bij Pierre zou moeten, maar gelukkig niet. Daan en Pierre lopen weg en ik stap in de auto van Lando. 'Waarom wil je niet vertellen wat we gaan doen.' 'Omdat dat niet leuk is.' Zegt Lando en zet de radio aan. Ik hoor mijn favoriete liedje en begin mee te zingen. 'Wow Nikita dat is zo goed!' Schreeuwt Lando boven de radio uit. Ik begin een beetje te blozen en kijk uit het raam. Ik zie dat we steeds meer bij de kust aankomen. Na een tijdje parkeert Lando en auto en stappen we uit. Ik ruik gelijk de geur van de zee en het strand. 'Uhm Lando?' 'Mhm.' 'We gaan niet zwemmen toch? Want ik heb geen zwemkleding bij me haha.' 'Maak je geen zorgen.' Zegt Lando en negeert mijn vraag. Na een tijdje komen ook Pierre en Daan aan rijden. 'He he daar zijn ze eindelijk.' Lacht Lando. Lando en Pierre beginnen richting het strand te lopen en Daan en ik lopen er achteraan. Als we op het strand aankomen zie ik een aantal jet ski's staan. Ook staan er nog een aantal andere coureurs en ex coureurs. We begroeten iedereen en kletsen wat. 'We moeten nog even wachten.' Zegt Charles dan. Ik haal mijn pakje sigaretten uit mijn tas en steek er 1 aan. 'Wanneer ga je nou eens stoppen?' Vraagt Romain plagend. 'Wanneer jij je eerste podium haalt.' Antwoord ik lachend terug.