❦︎☾︎ CHAP 9 ☽︎❦︎

1.3K 133 163
                                    

         

       "DIANDRA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       "DIANDRA..." panggil Farhan perlahan kerana takut gadis itu terkejut akan tindakannya.

Tubuh gadis itu hanya bergerak-gerak tetapi matanya masih belum terbuka. Dia mendengus perlahan mungkin kerana marah kerana ada sesuatu yang menganggunya.

"Dian.. bangun, dah pukul 3:00 pagi dah" katanya lagi sambil menggoncang bahu Diandra perlahan.

"Ermm" suara dengusan Diandra kedengaran lagi.

"Dian.. awak taknak bangun ke?" Tanya Farhan lagi.

"Ermm.. kenapa ni?" Tanya Diandra dengan suara yang serak basah.

"Dah tengah malam ni.. awak taknak balik ke?" Tanya Farhan perlahan.

"Dah pukul berapa?" Tanya Diandra lagi.

"Dah pukul 3:00 pagi la awak" kata Farhan sambil tersenyum pahit.

"Astaghfirullah! Lamanya saya tidur" kata Diandra sambil meneyeh matanya kerana menahan kantuk.

"Mana ada lama. Biasa la awak penat kan" kata Farhan sambil ketawa kecil.

"Jom la balik! Saya mengantuk sangat-sangat ni" kata Diandra sambil bangun dari duduknya.

"Yelah" balas Farhan pendek sebelum membuntuti langkah Diandra dihadapan.















        MATA dicelikkan dan cahaya matahari mula menerobos masuk kedalam deria penglihatannya. Mata dicelikkan berulang kali untuk menghilangkan rasa silau dimatanya.

"Baru pukul 6:15 pagi tapi dah cerah macam ni" katanya perlahan sambil mengeliat kecil.

Mata masih tertumpu pada jam dinding sebelum ia beralih ke satu sudut dimana ada satu frame gambar disitu..

"Kau pandai sebenarnya.. tapi kau lebih memilih ibu kau sebab apa? Aku tahu apa jawapan kau.. kerana apabila ada ibu disisi cita-cita dan impian sudah tidak berguna lagi" kata Diandra sambil tersenyum pahit.

"Tapi kau kena ingat.. apabila ibu tiada disisi impian dan cita-cita juga akan turut musnah" dia bercakap seorang diri disitu..

❐️FLASHBACK❐️

               TANAH yang masih merah itu dipandang dengan juraian air mata. Perlahan-lahan tangannya naik mengusap batu nisan itu.

"Kenapa mummy pergi? Kenapa dia tak ambil nyawa Dian?" Tanya Diandra pada batu nisan itu.

"Mesti Dian akan rindu masakan mummy.. pelukan mummy.. kata-kata semangat mummy" katanya sambil teresak-esak.

"Siapa lagi nak temankan Dian lepasni? Dian dah takde siapa-siapa mummy.. kalau betullah daddy sayang Dian.. dia takkan tinggalkan Dian kat sini seorang diri" kata Diandra apabila teringat akan daddynya..

Suri Hati Encik Pengemis [C]Where stories live. Discover now