"DIAN nak kahwin" kata Diandra pada Tengku Izzumuddin membuatkan cawan yang berada ditangannya jatuh."Apa you cakap?" Tanyanya kembali inginkan kepastian.
"I nak kahwin" balas Diandra sedikit kuat.
"Are you serious? Dengan siapa? Am ke?" Tanya Tengku Izzumuddin dengan mata yang bersinar sinar.
"Bukan. Dian nak kahwin dengan Farhan Izrain" jawab Diandra tanpa perasaan.
"A big no Tengku Diandra Natasia!" jerkah Tengku Izzumuddin.
"who's care? I dah buat keputusan and you tak boleh suruh I tarik balik apa yang i cakap" kata Diandra sebelum berlalu.
"No Tasia! You tak boleh kahwin dengan lelaki lain selain Imran Haikal!" Jerkah Daddynya kuat.
"why should i?!" Diandra turut membalas dengan suara yang sudah naik seoktaf.
"Sebab i dah terima lamaran dia. You akan kahwin hujung bulan ni" balas Tengku Izzumuddin tanpa rasa bersalah.
"What th-- ahh! Boleh tak lainkali kalau buat sesuatu jangan ikut kepala you je? I penatlah daddy" kata Diandra sayu.
Tengku Izzumuddin terkaku ditempatnya.. rasa bersalah menyelubungi dirinya..
"Apa jaminan yang dia boleh bagi kalau you kahwin dengan dia? Dia takde harta untuk tampung hidup you Tasia" kata Tengku Izzumuddin lagi.
"Ya, memang dia takde harta tapi dia ada hati Dian dan ia takde pada Am. Kehidupan? I have a money daddy. I can help him" jawab Diandra perlahan.
Tujuannya hanya satu iaitu menyakinkan daddynya bahawa dia akan bahagia dengan pilihan hatinya.
"I really love him. I really can't stop loving him. I dah cuba untuk lupakan dia tapi i tak mampu.. so i harap sangat sangat you restukan hubungan kitorang" pinta Diandra penuh berharap.
Farhan dan Imran yang berada dimuka pintu terkaku disitu. Farhan merenung belakang tubuh Diandra.. air mata terharu yang bertakung dimatanya sedaya upaya ditahan..
"Aku tak restu kau kahwin dengan dia" balas Tengku Izzumuddin membuatkan mata Diandra membulat.
"But why daddy?" Tanya Diandra dengan wajah sayu.
"Sebab aku tak rasa dia akan bahagiakan kau. Dia tak boleh bagi kau kemewahan Tasia!" Marah Tengku Izzumuddin lagi.
"I tak perlukan kemewahan.. i cuma nak hidup dengan orang yang i cinta je. Itupun dah cukup memadai" kata Diandra keras.
"Itu pilihan you tapi ingat i tak pernah restu hubungan you dengan dia" kata Tengku Izzumuddin sambil menjeling Farhan sebelum berlalu.
YOU ARE READING
Suri Hati Encik Pengemis [C]
RomanceBeautiful cover by @Cattouch❤️✨ Tengku Diandra Natasia.. seorang gadis yang dingin dan pendiam.. tapi jangan dianggap dia lemah kerana selalu membisu. Mohd Farhan Izrain.. lelaki yang tiada harta apatah lagi pangkat dan darjat..dia hanya pengemis ja...