Roos POV:
Als we de hoek omgaan duw ik Puck ruw tegen de muur aan. Lotte legt haar hand om de mond van Puck heen waardoor haar gil nog maar als een zacht mormelend geluid uit haar keel komt. Lotte zet het mes tegen de keel van Puck aan waardoor Pucks ogen groot worden van angst. "Luister heel goed Puck, Lotte haalt haar hand van je mond af maar als je ook maar 1 gil geeft..." Ik maak een snijdend gebaar langs mijn keel. Puck knikt zachtjes en Lotte haalt haar hand bij Pucks mond weg. "Jammer he dat je lieve vriendjes er nu niet zijn om je te helpen!".
Lottes POV:
Het voelt heerlijk om Puck met zoveel angst te zien. Ik moet grinniken als ik eraan denk dat dit nog maar het begin is.
Dan hoor ik een schreeuw en ik zie Roos haar gezich vertrekken van de pijn. Ik vloek binnenmonds en ren achter Puck aan. Ruw pak ik haar bij haar haren vast en trek haar terug. Als ik haar weer tegen de muur druk schop ik haar hard tegen haar schenen en Roos slaat haar in haar gezicht."Goed waar waren we ook alweer mee bezig?" vraag ik met een gemene grijns. "Ojaa met jou een lesje leren" zeg ik daarna.
Dan begint Roos te praten. "Ja jou een lesje leren wat jij blijkbaar nodig hebt, en nee wij zijn niet zo kinderachtig om met je te gaan zoenen". Ik maak kokhalzende geluiden naast Roos. "Maar we hebben wel andere leuke dingen bedacht" gaat Roos grijzend verder. "Ja ik heb niks voor niks een mes mee genomen!" zeg ik. Pucks ogen staan groot van angst. "Wees maar niet bang hoor we doen je geen pijn hoor, we zijn niet van plan om je tong weg te snijden. Al zou dat er wel voor zorgen dat je stopt met pesten". Ga ik verder. "Kijk als we bijv. in je hand snijden doet dat pijn maar dat gaat over". Wat dacht je ervan als we kappertje gaan spelen? "En schoonheidspecialist!" roept Roos erachter aan."Ojaa" zeg ik "dat hadden we nog niet gezegt, we vinden dat er hier en daar een rimpeltje op je gezicht zit dus toen dachten we die kan wel een schoonheidsbehandeling gebruiken". zeg ik. "En laat poep nou net het beste middel zijn voor rimpels" zegt Roos. Grinnikend haalt ze een zakje met poep uit haar tas. Ook pakt ze handschoenen en doet ze aan. Daarna pakt ze een klodder en houd het voor Pucks gezicht. Ik hoor Puck zeggen dat ze helemaal geen rimpels heeft. Roos snauwt terug dat als ze haar mond niet dicht houd de poep in haar mond beland. Puck doet haar mond dicht en blijft stil. Zorgvuldig smeert Roos poep op de wangen van Puck. Als Puck kreunend geluiden maakt smeert Roos lachend poep op haar lippen. Als ik met mijn mes op haar af kom lopen en haar haar vast pak schreeuwt Puck. "OWEE ALS JE MIJN HAAR ERAF SNIJDT, JE KRIJGT DAN HELE GROTE PROBLEMEN". Ik kijk haar aan en zie dat haar gezicht dan vertrekt. "Bah" roept ze. Ik begin te lachen en zeg dan dat ze haar mond maar moest houden. "Je mag natuurlijk wel verder praten als je de poep lekker vond smaken" zeg ik lachend! Boos kijkt ze me aan maar ze houdt haar mond. Fluitend begin ik plukken haar los te snijden. Ik zorg ervoor dat er lengte verschillen in haar haar komen waardoor het er niet uit ziet. Als ik klaar ben kijk ik tevreden naar mijn werk. Ook Roos is klaar. Ik pak het touw uit mijn tas en bind haar handen vast aan paal. "Zo en nu zijn we klaar" zeg ik. Samen met Roos loop ik weg. Met een schreeuwende en half huilende Puck die we achter gelaten hebben.
JE LEEST
GEPEST
Teen FictionWat zou jij doen als je gepest wordt, in de klas maar ook daarbuiten? Je gaat andere vertrouwen die uiteindelijk toch niet te vertrouwen zijn. Tenslotte gebeurt er ook nog iets wat je hele leven verandert?