15

561 86 31
                                    

"Sayın basın mensupları, değerli katılımcılar, hepiniz hoş geldiniz. Ben eski cinayet dedektifi Louis Tomlinson, beni eskiden de medyanın karşısında görürdünüz. Bu sefer polis kimliğini bırakmak zorunda kalmış biri olarak buradayım ve size Geoff Jenkins davasının gerçek yüzünü anlatacağım."

Harry televizyonda basın toplantısını canlı olarak izliyordu. Tüm dünyanın izlediğinden de emindi, bu davayla herkes ilgileniyordu.

"Her şey Jenkins'in cinayetini videoya alan bir tanığın merkezimize gelmesiyle başladı. İhbarda bulundu. İfadesine katıldım. O anda anlamıştım, onun peşine düşeceklerdi, bu yüzden dava dosyasını savcılığa gönderirken cinayet videosunu gizlemeye ve dava açılınca direkt mahkemeye sunmaya karar verdim."

Flaşlar sürekli patlıyordu ama Louis buna alışkındı, gözünü bile kırpmıyordu. "Ne yazık ki, tanığı saklamak istediğimiz gizli evin adresi sızdırıldı ve davanın savcılığa gidişi engellendi. Tanığı saklamak zorunda kaldım, bu süreçte ben de onunla saklandım ve defalarca ölümden döndük. Bunca zamandır tüm çabalarıma rağmen davanın savcılığa ulaşmasını sağlayamadım, her seferinde bana ve tanığıma suikast düzenlendi, dosyalar gizlendi."

Kısa süre toplantı odasında bir uğultu oluştu, sonra hemen ortam sessizleşti. Louis konuşmaya devam etti. "Videoyu basına teslim etmek son çaremizdi. Siz medya mensupları uzun zamandır adalet makamımızla ortak çalışıyor, bize destek oluyorsunuz. Bu durumun tek çıkışı sizdiniz. Yine de bunu bir devlet görevlisi olarak yapamazdım, bu yüzden önce istifa ettim. Çok zorlu bir süreç geçirdik ama sonunda bir katili ifşa ettik. Sizlere olayın iç yüzünü anlatmak, neden sürecin uzadığını göstermek istedim. Dinlediğiniz için teşekkür ederim. Sorularınız varsa birkaç soru alabilirim, sonra daha fazla kimseyi meşgul etmeden toplantıyı bitireceğiz."

Harry onu izlerken gülümsedi. Cümlelerini seçme şekli ustacaydı. Medyayı arkasına alması işten bile değildi.

Kalabalıktan biri ayağa kalktı. "Merhaba, Bay Tomlinson. Josh Stink adıyla ITV Medya temsilcisiyim. Tanık hakkında bir soru sormak istiyorum. Bahsettiğiniz kişi Jenkins ailesinden biri mi?"

"Soru için teşekkürler Bay Stink. Tanığın kimliği gizli kalacaktır fakat aile üyesi olmadığını söyleyebilirim. Başka soru?"

"The Times temsilcisi Anna Harren, ben sürece yönelik bir soru soracağım. Biliyorsunuz ki bu sabah Milletvekilli Jenkins gözaltına alındı. Bundan sonra mahkemeye kadar ki süreç nasıl işleyecek? Davayı kim takip ediyor?"

"Soru için teşekkürler, Bayan Harren. Size belirttiğim gibi ben istifa ettim; sivil bir vatandaşım şu anda, o yüzden detaylı olarak ne olacağını bilemem. Fakat bildiğim kadarıyla dava bölge savcılığından istihbarat birimlerine sevk edilecektir ve Geoff Jenkins yargılanırken milletvekilliği düşürülüp tutuklanacaktır."

"İyi günler. Adım Isabella Durkham, Reuers Medya Organizasyonunu temsilen buradayım. İstifa etmek zorunda bırakıldığınızı ve bu dava için canınızı ortaya koyduğunuzu görüyoruz. Sizi hep idealist bir dedektif olarak gördük ve güvendik. Davayı sizden başkasının takip etmesine nasıl güvenebiliyorsunuz? Detayların saklanması, suçun gizlenmesinden korkmuyor musunuz?"

"İltifatınız için teşekkür ederim Bayan Durkham. Bu davayı uzun zaman avcumun içinde sakladım, her şeyden korudum. Sonunda da davayı siz basın mensuplarına ve kıymetli halkımıza sundum. Adalete inancım sonsuzdur, bundan sonra kimsenin süreci manipüle edemeyeceğini biliyor ve bu konuda yargı makamına, basın mensuplarına, halka güveniyorum. Sorular için teşekkür eder, herkese iyi günler dilerim."

Birkaç kişi daha bağırarak sorusunu sormaya çalışsa da Louis kibarca gülümseyip onları selamladı ve kürsüden indi. Böylece canlı yayın sona erdi, onun yerine bir spiker geldi ve Louis'nin söyledikleri hakkında yorumlama yapmaya başladı. Şimdiden ulusal kahraman ilan edilmişti. Harry bunu mutlu bir ifadeyle izledi.

SECRET WITNESSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin