Hari yang cerah kian menanti Himeno. Mereka semua sudah terjaga dari tidur kecuali Lie.
Himeno : "Mana Lie?"
Nami : "Dia ada disanalah."
Nami menunding jari ke arah Lie yang sedang tidur dengan Icchi di atas tilam dan selimut yang sama. Himeno hanya membisu menyaksikan Lie dan Icchi yang tidak ubah seperti anak beranak.
Nousagi : "Oh.... Sweetnya mereka berdua itu. Comel."
Lie tidur memeluk Icchi seperti seorang ayah yang sedang mendodoikan anaknya.
Saar : "Dia sangat mengambil berat dengan budak itu malam tadi."
Terdiam seketika mereka semua setelah mendengar keterangan Saar. Langsung tidak terfikir perkara apa yang telah melandanya.
Souji : "Dah! Masa untuk kejutkan budak bertuah ini."
Liya : "Nanti!"
Belum sempat untuk Liya menghentikan gerak-geri Souji, dia sudah menarik selimut Lie. Alangkah terkejutnya mereka melihat keseluruhan kaki kanan Lie dalam keadaan berbalut. Sementara kaki kirinya berbalut pada bahagian tapak kaki dan lutut.
Apa yang telah berlaku kepada Lie sebenarnya?
Lie : "Nggh.... Apa kau orang ini?"
Kuo : "Lie? Kau buat apa malam tadi?"
Souji : "Yang paling penting, apa yang kau dah buat dekat Icchi?"
Lie : "Diamlah. Jangan cakap kuat-kuat. Nanti dia dengar."
Dengan perlahan Lie bangun dan kembali menyelimutkan Icchi.
Lie : "Haah...."
Seraya Lie membelai kepala Icchi. Dia pun perlahan-lahan berdiri menghampiri mereka yang lain-lain.
Kuo : "Apa yang dah jadi kepada kau?"
Lie : "Aku tak tahu."
Tanpa mengendahkan Kuo, Lie terus berjalan melintasinya. Lantas kuo menarik leher baju Lie sejurus menghentak belakangnya pada dinding.
Semua sangat terkejut dengan tindakan agresif Kuo. Barangkali dia geram dengan perangai Lie yang tidak suka berkongsi masalah.
Sheila : "Hei!"
Doku : "Okey, aku tak boleh campur."
Perlahan Doku berundur dari situ. Tidak berani untuk dia terlibat dalam perbalahan antara dua orang S class crop.
Kuo : "Boleh tak kalau ada apa-apa masalah share dengan kita orang? Jangan simpan sendiri. Masalahnya kita orang nampak kaki kau macam itu, mesti ada benda jadi!"
Lie : "Kau tahu tak, belakang aku tengah sakit sekarang ini?"
Kuo : "Salah kaulah. Tak nak cakap."
Lie berkerut dahi menahan geram dengan Kuo yang terlalu mendesak.
Lie : "Kau ini...."
Kuo : "Kau nak serang aku? Seranglah. Aku pijak kaki kau ini!"
Lie : "Kaki aku okeylah."
Kuo : "Oh.... Okey eh?"
Tanpa belas kasihan, Kuo memijak kaki kiri Lie yang elok berbalut.
Lie : "Ek!"
Secara berperingkat Kuo menguatkan pijakannya pada kaki Lie.
Lie : "Nanti! apa yang kau cuba buat ini? Sakitlah!"
YOU ARE READING
Unknown Cat : The Final Wave©
FantasiGENRE (SHORT-STORY/FANTASY/ADVENTURE) [BOOK 3] 🌸🌸🌸 "Himeno? Kamu dah nak pergi kerja dah ke?" Seorang wanita berusia 40-an menyapa anak daranya, Mizuno Himeno yang kini bekerja sebagai seorang juru animasi di bandar. Segala memorinya berkaitan de...